Zware diarree en overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: Zware diarree en overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:20

Beterschap! Is idd geen pretje.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:20

ik heb precies hetzelfde gehad! echt precies!
ik heb de hele dag in bed gelegen en kon alleen maar een beetje water binnen houden..
kreeg het zondag nacht om 4 uur.. en ben nu weer een beetje opgeknapt.
beterschap ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:27

Kan ik even langskomen?Ben altijd in voor een snelle afslankkuur :D :D

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:29

hahaha geloof me, het is geen pretje dit virus haha!
ben blij dat ik er vanaf ben.. :o

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:33

Ik was de vorige keer 5kg af gevallen, maar na ongeveer een week kwam alles er net zo hard weer aan :=.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:33

Wie mooi wil zijn....

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:42

kan beter bewust eten& sporten dan een paar dagen ziek zijn :P.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:47

als het wat langer duurt neem dan cola en zoute chips ! hetzelfde als ors alleen veel lekkerder :D beterschap

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:23

Heb het ook gehad 2 weken geleden. Begon ook 's nachts en de rest van de nacht in de weer geweest. Dacht 's ochtends gewoon te gaan werken, maar toen ik weer wat gedronken had kwam het er binnen 5 minuten weer uit. Echt niet fijn, 's middags weer wat gedronken en toen bleef het eindelijk weer binnen. Het is dus een aantal uur heel heftig, maar daarna knap je gelukkig weer snel op.
Al voel je je wel gammel nog een aantal dagen.

Sterkte ermee en hopelijk knap je snel op!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:34

ach het Norovirus, rot! ben zelf net in de herstelfase, slaap de hele dag zo´n beetje, veel water drinken-beschuitje enzo...blegh..

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 01:27

Niet slecht bedoelt bedoeld, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit heeft moeten doormaken :D

Vermageren is nu niet onmiddellijk mijn plan en dit is geen leuke manier om te vermageren, volgens mij bestaan er betere manieren ;)

Ik heb vandaag (officieel gisteren) niets, maar echt helemaal niets gegeten en nog steeds geen hongertje te bespeuren... Om 22u was ik doodmoe en ben ik gaan slapen, lig nu klaarwakker in mijn bed en verveel me. Heel de dag door geslapen en naar de wc geweest, tjah dan kan je overdag niet veel slapen ;-)

Voor degene die er ook last van hebben van dit leuke virus, veel beterschap het is echt afzien vind ik! :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:19

Ook hier een slachtoffer van een norovirusje. Het schijnt inderdaad te heersen. Ik had al zo'n vermoeden dat ik òf iets verkeerds had gegeten of dat ik een buikgriepje te pakken had; lang leve Bokt voor het bevestigen van mijn vermoedens.

Ik voelde me donderdag tijdens het rijden al wat misselijk af en toe, maar donderdag op vrijdagnacht werd dat opeens veel erger en moest ik overgeven. Ik bleef de drang hebben om te moeten overgeven, ookal was mijn maag zo goed als leeg. En zelfs een slokje water werd er meteen weer uitgegooid. Tegen de ochtend kon ik weer wat drinken binnen houden en 's middags een crackertje, maar ik had af en toe wel het gevoel alsof het weer naar boven kwam. Van diarree heb ik gelukkig geen last gehad...
Ik kreeg trouwens een bloedneus tijdens het overgeven 's nachts en daarna zat er dus even bloed in mijn braaksel; dat vond ik wel eng, maar ik ging er van uit dat dat door de bloedneus kwam, zolang het maar niet vaker voorkwam.
En ja; ook in 1 dag tijd ongeveer 2,5 à 3 kilo afgevallen. Nou ben ik van mezelf al aan de dunne kant; dus op het moment voel ik me echt een wandelend skelet!

Ik ga vandaag (na 1 dag ziek thuis te hebben gezeten) wel weer naar mn paardje toe. Al voel ik me nog te slap om te rijden; maargoed, dan ga ik wel longeren als dat kan. Gister heb ik de stal-eigenaresse moeten bellen om even de stal op te strooien en ik voel me toch wel behoorlijk schuldig tegenover m'n paardje...
Laatst bijgewerkt door mairead op 13-03-10 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:21

ook wel gehad. na een dag liep al ik alweer op stage rond :P

ik at gewoon banaan en dronk cola verder niet zo hele veel.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:28

Hier ook het hele gezin geveld geweest anderhalve week terug. Alleen beetje balen dat de diarree hier een week aanhield. Overgeven was maar een nachtje, maar absoluut geen honger, werd zelfs misselijk van de gedachte aan eten. Ben wel na een dag gewoon weer gaan werken en sporten, maar weinig eten, en een diarree-aanval eens per dag (en dan om de 5 minuten een uur lang ofzo).

Ik heb ook geen koorts of spierpijn gehad. Wel beetje hoofdpijn. Mijn man had wel iedere avond koorts ervan. Dus bij iedereen uit het weer anders denk ik.

Je bent op zich dus na 1 of 2 dagen weer op de been, maar ik was wel een week nog erg slap.

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:43

dit gaat enorm rond.. bij ons in het gezin zijn we nooit ziek en we hebben allemaal hetzelfde al gehad.. Het duurt vaak niet meer dan 2/3 dagen dat scheelt.. uitzieken dan maar! :(:)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:12

Hier ook twee scary movie klanten oftewel vermoedelijk noro-virus besmetting. Donderdag m'n dochter flink aan het overgeven geweest, die is nu weer opgeknapt, en sinds begin van de avond mijn man aan het spugen. Voorlopig hou ik zelf nog alles binnen, al heb ik wel een beetje een zwaar gevoel in m'n maag.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:18

klinkt inderdaag als het novovirus blijft zo n 3-4 dagen hangen
blijf goed drinken
werk in ziekenhuis aantal collega's hebben het ook gehad het schijnt in regio flevoland te heersen
mij heeft ie gelukkig nog niet te pakken gehad
veel beterschap

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:21

Bedankt, hoop dat het mij bespaart blijft... manlief is er nu goed beroerd van.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:36

Brr, is het al in Den Haag? Ik ben zo bang voor overgeven :')

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:07

he bah het norovirus, meid , maak je niet druk over je honger gevoel, dat komt van zelf terug :P
ik heb het 2 jara geleden gehad in juli 30 graden buiten.
ik onder mijn donzen dekbed op de bank , en maar rillen
mijn buik deed pijn niet normaal.
heb toen bloed moeten prikken omdat ik onwijs hevige klachten had.
daar kwam niets ernstigs uit.
ik ben 5 dagen van de kaart geweest , koort en ijlen, niet leuk :P
ik woog voor ik ziek werd 55 kilo en dat is al aan de lichte kant voor mijn lichaam en na het virus nog maar 50 , ik zag er niet uit.
gelukkig is het voornamelijk vocht en wat spiermassa en dat komt gauw genoeg weer terug.
ik wil je heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte wensen en als je dorst hebt een klein slokje water nemen, ook niet te koud...
ik kan sinds die tijd geen ice tea meer drinken :P
(had zooooooooooooooon dorst na 3 dagen dat ik denk ik twee glazen meteen achter elkaar heb gedronken , en ja toen hield ik me al in, het was niet uit de koelkast maar uit de voorraad zeg maar , nou nou nou dat kwam me er toch uitzetten :P sinds dien hoef ik geen ice tea meer hahahhahah )

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:12

Owww TS sterkte! Noro virus is echt niet fijn!

Ik werk in een verpleeghuis, en daar laat het virus regelmatig zijn gezicht zien! Door alle ziektekiemen die daar heersen ben ik er een soort van immuun voor geworden denk ik, want ik heb het nog nooit gehad. Maar de bewoners bij mij op de afdeling wel, en het is niet fijn als 5 van de 12 het hebben _O-, arme mensjes, maar ik blijf ook rennen en poetsen en schoonmaken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:17

Veel sterkte! Ik ben een paar jaar terug ook zo ziek geweest, het kwam echt helemaal opeens. En het erge was nog dat mijn vriend de volgende dag op wintersport ging... Hij heeft een hele week kotsend en schijtend in de hotelkamer gezeten.

Wat bij mij heel erg hielp was 7up drinken. Niet koud maar gewoon lauw en kleine slokjes nemen.