Fit en slank met Dr. Frank.............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:55

Daantjuh88 schreef:
Lia_ schreef:
Bestaat dat echt???? _O-
Dacht dat het een verzinsel was uit het S1ingel-stripje in de krant :D

2 zielen, 1 gedacht! Haha :+

3 zielen, 1 gedacht! :P :')

Hawai

Re: Fit en slank met Dr. Frank.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:04

Mijn ouders doen het nu 2 weken en zijn heel tevreden. Verder hoor je heel veel tevreden mensen over dit dieet.
Heb mij net aangemeld op www.eenkiloperweek.nl en ga eens bekijken of het ook iets voor mij is.
Wil toch wel graag een kilo of 10 kwijt voor de zomervakantie.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:15

Ik ben vanmorgen weer begonnen met Sonja Bakker.
Ben 2 jaar geleden 15 kilo ermee afgevallen en was zeer goed vol te houden omdat je eigenlijk alles gewoon mag eten!
Maar dan heel gevarieerd en in andere porties.
Helaas ben ik toch al die kilos weer aangekomen maar dat had een reden kregen namelijk te horen dat mijn broer een hersen tumor heeft en ik ben nogal een emotie eter dus dat ging niet helemaal goed met de kilo's!
Maar nu vol goede moet erweer tegen aan anders pas ik in april niet in mijn wedstrijd outfit!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:24

Voor weer een zomers strak figuurtje te krijgen heb ik nu 8 weken uitgetrokken :D

Vorige week het eierdieet gedaan : Resultaat - 5 kilo
Sind deze week Sonja Bakker: Resultaat meestal 1 kilo per week

3 jaar geleden ben ik met Sonja Bakker 22 kilo afgevallen in 19 weken!!
Sonja Bakker is echt geen straf hoor...heel makkelijk vol te houden, zeker niet als je een kantoorbaan hebt zoals ik ;-)

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:34

Wat is het eier dieet precies??

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:43

Vind het eigenlijk een beetje eng om te horen dat zoveel mensen zo enthousiast hierover zijn. Terwijl het bij onze tijdens dat practicum toch wel als een gevaarlijk dieet werd bestempeld. Onze leraar tijdens dat practicum had ook een e-meil gestuurd naar die Dr. Frank over de resultaten uit zijn onderzoek wat betreft die leververvetting. Nooit reactie op gehad...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:03

jana79 schreef:
Wat is het eier dieet precies??

De naam zegt het al...... je mag het overigens maar 1 week doen, behalve als je een hoog cholesterolgehalte hebt, want dan is dit dieet niet geschikt ;-)

Het werkt overigens als een tierelier, de beloofde 5 kilo was ik idd binnen 1 week kwijt!!!

http://www.dietenlijst.nl/dieten/eierdieet/

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/01_januari/30/opmerkelijk/thatcher-viel-af-met-eierdieet.xml

Met dr. Frank heb ik nog geen ervaring, maar het is bewezen dat je met een eiwitdieet/proteïnedieet meer en sneller afvalt.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:02

Even een vraagje hoor, maar word je nou niet erg winderig van al die eieren??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:05

Die vraag krijg ik van iedereen :+

En NEE ik gelukkig niet :P

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:07

Haha, ja nou. Leek niet echt wat als je heel de dag zo'n rotte ei geur om je heen had _O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 12:08

Maar doe je dtat dan maar 1 week? of eet je dan weer een week normaal en dan weer een week eieren?

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:08

Wilawander schreef:
Maar doe je dtat dan maar 1 week? of eet je dan weer een week normaal en dan weer een week eieren?

En hoeveel kom je er weer mee terug aan?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:09

Het gaat niet om eieren.. Maar om eiwitten.

Maar een weekje op vakantie kan niet met onze vriend Frank, want zodra je weer koolhydraten, vetten of zout gaat eten kom je gelijk weer aan. Dus: het zoveelste jojo-dieet. Natuurlijk val je enorm af, en het is ook vast goed vol te houden. Maar het is absoluut geen levensstijl wat (ondanks dat ik er tegen ben) Sonja Bakker wel meer is wanner je de porties wat aanpast ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:09

Ik heb het maar 1 week gedaan en nu ben ik over gegaan op Sonja Bakker, maar dat vind ik echt goed te doen!!!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:24

Wat _tara_ zegt lijkt me toch wel de meest goede reden om even na te denken voor je met zo'n dieet start..
@Tara: doe jij n opleiding in deze richting?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:24

Ik studeer biomedische wetenschappen :j Laatst dus echt heel 't metabolisme van de mens gehad :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:52

Mijn collega is hier zaterdag mee begonnen. Het is volgens haar prima te doen en doet dit om een zetje in de goeie richting te zetten.
Maar ik heb haar de ervaringen hier even voorgelezen.

Zelf heb ik het niet meer zo op dieten. Al een tijdje ben ik gewoon minder gaan eten en denk er goed om. Veel fruit tussendoor in plaats van koekjes en niet meer 2 keer opscheppen. Dat gaat heel goed. Ik val wel niet snel af, maar het gaat er wel af.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:58

Ik heb altijd geleerd: hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er ook weer aanzit.
Mensen willen alijd maar snel resultaat zien maar zeg eens eerlijk, zaten die kilo's er ook in 8 weken aan?? Vaak is het van veel langere periode dus hoe kun je dan verwachten dat je zo snel van je kilo's af bent?
Snoep minder, eet gezond en beweeg meer, dan pas val je blijvend af

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:03

saskia23 schreef:
Ik heb altijd geleerd: hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er ook weer aanzit.
Mensen willen alijd maar snel resultaat zien maar zeg eens eerlijk, zaten die kilo's er ook in 8 weken aan?? Vaak is het van veel langere periode dus hoe kun je dan verwachten dat je zo snel van je kilo's af bent?Snoep minder, eet gezond en beweeg meer, dan pas val je blijvend af

Nee bij mij is dat dus niet zo....ik ben van april tm oktober op hetzelfde gewicht (1-3 kilo speling)
Pas vanaf eind oktober t/m februari gaat er iets mis....misschien door de lekkere warme winterse kost, stampotjes en weinig tot niet bewegen etc.
Ik kom dan ook in die maanden wel 12 kilo aan, maar ik ben ze ook weer binnen 8 weken kwijt :Y) de hele zomer dus ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:31

Ik heb het 1,5 maand volgehouden, toen was ik er ook echt helemaal klaar mee. :+
Ik vond het moeilijk vol te houden. Je mag echt bijna niets eten, er zit weinig variatie in het dieet.

Ik ben gek op salades, maar op een gegeven moment at ik 4 salades per week, dat was zelfs mij een beetje te veel van het goede! Eieren zijn best lekker hoor, maar 's morgens voordat ik naar mijn werk ga heb ik daar echt geen trek in. Ik neem dan liever een bakje yoghurt, maar dat mag dan weer niet... Ik ben ook gek op brood, dat was echt een taboe, daar had ik best wel moeite mee. En als ik 's avonds in mijn groentes en vlees zat te prikken had mijn vriend er lekker een aardappel bij...

Ik ben er 4,5 kilo door kwijt geraakt in die 1,5 maand. Maar nee, voor mij geen Dr. Frank meer! :D
Ik vraag me ook af wat er zou gaan gebeuren als je na al die maanden afvallen opeens weer 'normaal' gaat eten. Ik kan me niet voorstellen dat je dan net zo slank blijft als dat je was geworden!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:36

Mijn moeder heeft het boek ook gekocht, en ze is helemaal in de wolken. Ik word er niet goed van, ze praat er de hele dag over haha.

Maar zij zegt dus dat je dan heel weinig koolhydraten mag eten. En doordat je een tijdje heel weinig koolhydraten eet, dat daardoor het verteringsstelsel wordt geactiveerd, en doordat je veel eiwitten eet breken je spieren niet af, en als je later dus wel weer "gewoon" gaat eten, dat je dan doordat je verteringsstelsel is geactiveerd, niet meer aankomt. Dit lijkt mij te mooi om waar te zijn, en onwaarschijnlijk, maar zij is er heilig van overtuigd dat het gaat werken.

Klopt deze theorie van haar?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:46

Mayaki, dat is inderdaad zoals Dr. Frank het omschrijft.
Ik heb er niet voor gestudeerd, dus ik weet niet of het waar is. Ik weet alleen wel dat je lichaam gewoon koolhydraten nodig heeft. Dus om nou 1 stof volledig weg te laten uit je voeding lijkt mij niet echt gezond... :n

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:25

ik blijf erbij, ieder pondje gaat door het mondje. Als jij gewoon normaal eet, 3 maaltijden per dag, en voldoende drinkt. Dan val je ook prima af. Verstandige tussendoortjes, dus geen balen chips en snoep. Het is gewoon wat je in je mond stopt. Eerst moet je het tussen je oren goed hebben dan kan je gaan afvallen!!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:07

5Kg in 1 week. Dat is toch ontzettend crashen? Zit dat er niet zo weer aan?

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:39

Emilia schreef:
5Kg in 1 week. Dat is toch ontzettend crashen? Zit dat er niet zo weer aan?

Tuurlijk wel, daarom is er ook om de zoveel tijd weer een nieuwe trend. Er wordt weer lekker geld aan verdiend ;)