Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
apple01 schreef:Ik heb hem ongeveer 1 a 2 jaar geleden al gehaald. Toen moest je er nog vet (paar 100 euro's) voor betalen. Ben overigens al veel ouder dan de meisjes die hem nu halen die zijn toch allemaal tussen de 11 en de 13? En dat was ik toen dus ook al.
Ik heb 0 bijwerkingen gehad. Als het ministerie ze vergoed, kan je er ook wel op vertrouwen... Veel 'negatieve bijwerkingen' die je leest op internet enzo zijn gelogen door fabrikanten die de spuiten niet maken...concurrentie!
Citaat:Niet alles wat vergoed wordt door de overheid is per definitie goed, dat is een drogreden. Het is eigenlijk schrikbarend hoe ver mensen bereidt zijn te gaan als iets door een 'hogere' goedgekeurd wordt. Denk maar aan het experiment van Millgram.
Emytje schreef:Citaat:Niet alles wat vergoed wordt door de overheid is per definitie goed, dat is een drogreden. Het is eigenlijk schrikbarend hoe ver mensen bereidt zijn te gaan als iets door een 'hogere' goedgekeurd wordt. Denk maar aan het experiment van Millgram.
Kun je dat expiriment beschrijven? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Nickeltje schreef:Goldith, dat is niet helemaal waar.
Een heel groot deel van deze kankers wordt ontdekt tussen 2 uitstrijkjes in, terwijl te laatste dan wel normaal was.
En een groot deel van de vrouwen die gewoon netjes aan de oproepen voldoen ontdekken het dus toch te laat en gaan er nog steeds aan dood.
Die uitstrijkjes zijn echt geen garantie dat je het op tijd ontdekt. Het maakt alleen de kans van ontdekken iets grotes.
Killyenn schreef:apple01 schreef:Ik heb hem ongeveer 1 a 2 jaar geleden al gehaald. Toen moest je er nog vet (paar 100 euro's) voor betalen. Ben overigens al veel ouder dan de meisjes die hem nu halen die zijn toch allemaal tussen de 11 en de 13? En dat was ik toen dus ook al.
Ik heb 0 bijwerkingen gehad. Als het ministerie ze vergoed, kan je er ook wel op vertrouwen... Veel 'negatieve bijwerkingen' die je leest op internet enzo zijn gelogen door fabrikanten die de spuiten niet maken...concurrentie!
Niet alles wat vergoed wordt door de overheid is per definitie goed, dat is een drogreden. Het is eigenlijk schrikbarend hoe ver mensen bereidt zijn te gaan als iets door een 'hogere' goedgekeurd wordt. Denk maar aan het experiment van Millgram.
Daarnaas werkt de prik uberhaupt maar voor een gedeelte van de virussen die BMHK kan veroorzaken, dus een uitstrijkje moet toch wel. Ook is het sterftecijfer bij baarmoederhalskanker niet extreem hoog (hoog genoeg, daar niet van), en het grootste gedeelte van de vrouwen die er aan sterven halen hun uitstrijkjes niet. Natuurlijk blijft het iets verschrikkelijks en ik probeer zeker geen schuld bij iemand te leggen, maar het maakte de keuze voor mij wel makkelijker. Ik spuit liever zo min mogelijk vreemde dingen in mijn lichaam, ik neem uberhaupt het liefst zo min mogelijk medicijnen.
Silviabol schreef:Goldith ik vind dat je nogal makkelijk over de ziekte heen stapt, het is echt gevaarlijk!! 200 vrouwen sterven elk jaar in nederland aan bmhk het is echt een serieuse, dodelijke ziekte waar je niet zomaar mee moet sollen hoor!
wees blij dat er a) een oplossing is waardoor je de kans verkleint en b) dat het vergoed wordt.
En inderdaad het is niet voor 100% te voorkomen maar dat is niets. Ben blij dat de kans in ieder geval verkleind wordt!!
ts geloof niet in deze fabels en broodje aap verhalen over de farmaceutische industrie en zet je leven op het spel ipv gewoon even die prik halen.
op http://www.prikenbescherm.nl staat meer informatie over de bijwerkingen, risico's en het waarom
succes
) naar mijn mening te vaak jonge mensen tegen met ernstige afwijkingen... dus als je dat kan voorkomen..DOEN! 
Charica schreef:Borstkanker... Baarmoederhalskanker... Wat?! Ik zou ze allebei nemen!Jammer dat ik te oud ben. Maar mijn moeder heeft beide kankers gehad!
"Beter laat dan nooit" luidt de campagne hier. apple01 schreef:Huh, er is toch geen borstkanker prik?
bovendien heb ik op die site gekeken van http://www.prikenbescherm.nl...
goh wat stom en kinderachtig.... echt wat een info....gewoon zo dom... een paar intervieuws van andere mensen...
vineetje schreef:Ik heb hem wel gehaald. Veel getwijfeld, maar als ie kwaad had gekund zou hij denk ik wel verboden zijn. Ik neem aan dat hij goed genoeg getest is door goede/betrouwbare artsen en het maakt de kans op kanker toch weer een beetje kleiner..
Ik heb trouwens geen last gehad van bijwerkingen oid..