Een bevalling wil ik dus echt niet meemaken en dat maakt mij een goede preventer

Mick, sommige wel, maar de meesten niet hoor.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mick75 schreef:Naar aanleiding van het topic over abortus lijkt dit me wel een gepast onderwerp.
Ik ben midden 30 en zeer bewust kinderloos. En mocht ik per ongeluk zwanger raken, iets wat mij in theorie best zou kunnen overkomen wil ik het absoluut niet hebben, wil er geen 9 maanden last van hebben en er helemaal niets mee te maken hebben. Heel vaak in gesprekken met leeftijdsgenoten, of ze nou wel of geen kinderen hebben, word ik voor knettergek of erger aangemerkt omdat ik een totaal gebrek aan moederlijke gevoelens heb en ook geen bijster zorgzaam karakter heb. Vrouwen van mijn leeftijd horen op z'n minst een dringende kinderwens te hebben en er alles aan te doen om zwanger te worden lijkt het wel. Ik was echter dolgelukkig de dag dat ik een miskraam kreeg, scheelde weer een dag ziekmelden voor een abortus.
Nou heb ik natuurlijk totaal geen problemen als anderen om me heen zwanger worden en kinderen krijgen, gefeliciteerd en veel geluk gewenst, oprecht. Wil best de hele dag luisteren naar nieuwe moeders die over niets anders dan hun uk kunnen praten, wil best mee met inkopen doen en voor pakezel spelen als de moeder nog weinig mag tillen. Ik wil alleen niet oppassen of op een andere manier voor een kind moeten zorgen want dat kan ik niet en ik wil het ook niet kunnen.
Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets hebben, die heel gelukkig kinderloos zijn en ondanks dat de tijd "begint te dringen" nog steeds geen enkel moederlijk gevoel hebben.
Zidore schreef:*meldt zich*
helemaal mee eens
verademing dit
heb wel het idee dat ik als melaatste wordt aangekeken
alsof je niet normaal bent als je geen kinderen wil
en nu is het nog niet zo erg
maar op je 40e gaan mensen toch denken 'kan ze het niet, of is ze niet normaal, maar WIL ze het niet is geen optie'
tijdje geleden las ik dit artikel, en dat vond ik ook al zo'n verademing
http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -done.html
Onassa schreef:Ik heb ze heel graag willen hebben maar moeder natuur besliste anders.
Dus een heel krom gebeuren, maar ik kan nu tegen mezelf zeggen, meoder natuur heeft me waarschijnlijk ervoor willen behoeden.
Ik ben 46 en eigenlijk stiekem blij dat ik ze neit heb als ik al die problemen bij vrienden zie die wel kids hebben en dan ook bij allemaal.
Ppffff...ik zou die zorg niet graag op mijn schouders hebben.
Lovely schreef:Nou echt, maar over 4 maanden moet ik aan gaan horen hoe erg ze ingeknipt of uitgescheurd is enzo en dat wil ik dus helemaal niet weten.