Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caroline1985 schreef:Lara_Silver schreef:Negatief? Omdat het onverstandig, dom, enz enz enz enz is. Begrijp het niet, zal het nooit begrijpen en zal heel zeker abortus plegen! Je kind heeft geen mooie toekomst, jij als zeer jong individu hebt niet de middelen om een kind volwaardig te onderhouden. Leuk, de rest van je leven zwoegen met een kassabaantje omdat je door tijdgebrek je ware opleiding niet af kan maken. Jij en je kind zullen hier werkelijk de rest van je leven de gevolgen van voelen.
Overdrijf ik? Nee, ik vind van niet. Ik vind dat als je aan kinderen begint je deze een volwaardige toekomst hoort te bieden. Een ontspannen toekomst, dus niet een waarbij jij je het licht uit de ogen moet werken, of nog erger, in de bijstand zit. Als tienermoeder heb jij een minimale kans je opleiding af te maken, dus ook een minimale kans op een volwaardige baan en dus al helemaal een minimale kans op een ontspannen leven. Met ontspannen bedoel ik een baan die de kosten dekt, zonder dat je overdreven hard werkt, tijd hebt voor je kindje en geen grote zorgen hebt. Daarom vind ik tienermoeders zelfs egoïstisch, omdat ze het kind imo geen goede toekomst kunnen bieden.
Nog erger, kindermoeders die teruggrijpen op de hulp van hun moeder. Die heeft zojuist bijna 18 jaar van haar leven gegeven jou op te laten groeien en dan kom je haar weer lastig vallen met een nieuw kind om groot te brengen. Als je kiest voor een kindje moet je zorgen dat je het een goede toekomst kan bieden. Mijn post zal wel zeer verontwaardigde reacties opleveren, velen die het persoonlijk opvatten etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is, geen feit, en dat men hier maar mee doet wat men wil.
Kortom vind dat er vandaag te dag veel te licht over kinderen gedacht word. Ik zou zelf voor mijn 30e absoluut abortus plegen, omdat ik voor mijn 30e genoeg dingen heb te doen waar ik geen kind bij kan gebruiken. Net als mijn moeder destijds. Zou het dan ook niet eerlijk vinden voor het kind overigens, wil die namelijk een goede toekomst bieden. Waarschijnlijk gaat mijn post door velen persoonlijk opgevat worden, etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is en dat iedereen er maar mee doet wat hij/zij wil.
En omdat veel vrouwen denken zoals jij zijn sommige nooit meer in staat om kinderen te krijgen. Vrouwen hebben na hun 30e toch een grotere kans op miskramen en dergelijke. Dat wordt alleen vergeten. En dan keihard janken en niet snappen waarom het niet lukt. En dat alles omdat er zonodig carriere gemaakt moest worden.
Alles heeft 2 kanten. Als je jong bent is je lichaam in topconditie na een bepaalde leeftijd wordt dat minder. Nu is het niet zo dat ik het afkeur dat vrouwen an hun 30e aan kinderen willen beginnen. Helemaal top. Maar het is geen garantie dat het dan wel van een lijen dakje gaat.
Meest ideale leeftijd is tussen je 20e en 24e als ik me niet vergis. Dan ben je dus geen tiener meer maar nog wel jong. Vind het dus ook onzin dat veel mensen zo onnodig lang wachten en alleen omdat ze denken dat het dan allemaal makkelijker is.
Ik vind tienermoeder ook zeker niet ideaal. Je kunt beter wachten tot je alles beter voor elkaar hebt maar tot je 30e wachten zegt 0.
Ook tienermoeders kunnen goed in staat zijn om voor hun kleintje te zorgen. Uiteraard zitten er een paar bij die het nooit zullen leren. Ongeacht leeftijd (Ook mensen ver voorbij 30 kunnen soms nog lang niet toe zijn aan kinderen omdat het zelf nog kleuters zijn)

stefan3 schreef:Ik vind dat een kind vaak geen goede toekomst tegemoet gaat omdat de maatschappij verziekt is, of beter gezegd dit punt niet bereikt omdat het daarvoor door die reden al geaborteerd is.
Jongens lopen weg zodra hun vriendin zwanger is, meiden willen liever carriere maken en wat moet de buurvrouw er wel niet van denken, ouders trekken de handen van hun kind af zodra ze zwanger is, stel je voor dat je op vrijdagavond niet meer uit kunt gaan.
Iedereen is lekker met zichzelf bezig, sociaal noemen ze het dan hier in Nederland.
Mijn broer was 16 toen zijn vriendin zwanger werdt, had geen cent, was contactgestoord, nog niet eens klaar met zijn middelbare school.
Hij heeft er toch voor gekozen het te houden, en heeft hiervoor zijn hele leven overhoop moeten gooien, en er iets van moeten maken in het belang van het kind.
Elke vrije seconde zorgde ze voor het kind, maar als het nodig was waren er ook ouders die die taak overnamen zodat 'pa en ma' hun HBO studie konden doen.
Nu 8 jaar later heeft hij een zeer goede baan, meid een eigen praktijk, mooi huis en zijn dolgelukkig met het kind.
Ik vind dus niks negatiefs aan tienerzwangerschappen mits je bereid bent er wat voor op te geven en niet alleen aan je eigen lol en carriere denkt, en je de benodigde hulp van familie ook krijgt.
Ik heb 10 keer meer respect voor een tiener die zijn leven om wil gooien voor een kind als 1'tje die het weg laat halen 'omdat het beter is voor het kind'.
Daarnaast is er natuurlijk gezien een reden dat meiden vruchtbaar zijn op jonge leeftijd en dat dat op latere leeftijd sterk afneemt

stefan3 schreef:Mijn broer was 16 toen zijn vriendin zwanger werdt, had geen cent, was contactgestoord, nog niet eens klaar met zijn middelbare school.
Hij heeft er toch voor gekozen het te houden, en heeft hiervoor zijn hele leven overhoop moeten gooien, en er iets van moeten maken in het belang van het kind.
Elke vrije seconde zorgde ze voor het kind, maar als het nodig was waren er ook ouders die die taak overnamen zodat 'pa en ma' hun HBO studie konden doen.
Nu 8 jaar later heeft hij een zeer goede baan, meid een eigen praktijk, mooi huis en zijn dolgelukkig met het kind.
Ik vind dus niks negatiefs aan tienerzwangerschappen mits je bereid bent er wat voor op te geven en niet alleen aan je eigen lol en carriere denkt, en je de benodigde hulp van familie ook krijgt.
Ik heb 10 keer meer respect voor een tiener die zijn leven om wil gooien voor een kind als 1'tje die het weg laat halen 'omdat het beter is voor het kind'.
Daarnaast is er natuurlijk gezien een reden dat meiden vruchtbaar zijn op jonge leeftijd en dat dat op latere leeftijd sterk afneemt

Matsjo schreef:Leeftijd zegt helemaal niks over hoe goed je de taak als ouder uitvoert. De reactie van Lara_Silver vind ik om die reden dan ook kort door de bocht. Na je dertigste kinderen krijgen geeft echt geen garantie op goed ouderschap. Sterker nog, er zijn mensen in die leeftijdsklasse (lees: in alle leeftijdsklasse) die er een hopeloos potje van maken. Laten we die mensen nou eens wat meer bekritiseren, ipv dat we sommige jonge mensen die duizend maal beter doen een labeltje op te plakken.
Matsjo schreef:Leeftijd zegt helemaal niks over hoe goed je de taak als ouder uitvoert. De reactie van Lara_Silver vind ik om die reden dan ook kort door de bocht. Na je dertigste kinderen krijgen geeft echt geen garantie op goed ouderschap. Sterker nog, er zijn mensen in die leeftijdsklasse (lees: in alle leeftijdsklasse) die er een hopeloos potje van maken. Laten we die mensen nou eens wat meer bekritiseren, ipv dat we sommige jonge mensen die duizend maal beter doen een labeltje op te plakken.
Binckydenice schreef:Ik vindt dat een kind geen kind hoort te krijgen. Voor vele tienermoeders is een kind een uitvlucht, dat is FOUT!
_Tara_ schreef:Is eigenlijk wel iets waar ik me soms zorgen over maak. Ben nu 20, bezig met een studie. Pas als ik 24/25 ben, ben ik klaar met die studie en zou ik dus eens aan kinderen gaan denken. Wie weet heb ik dan nog geen relatie? Dan ben ik misschien pas 26-30 als ik met kinderen kan beginnen en dan vind ik mezelf er weer te oud voor... Mja goed, dat is heel erg ver in de toekomst kijken natuurlijk. Maar toch.

) 

.