Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:25

Ik kom me ook melden! Ik werk voornamelijk aan buik en billen (wie niet :7 )

Mijn activiteiten vanaf volgende week:
1x Zumba (uur)
1x Zumba Toning (uur)
3x Hardlopen

Dat wil ik gaan aanvullen met zwemmen en in de zomer wil ik nog graag gaan skeeleren.
Helaas heb ik afgelopen en vorige week met een flinke verkoudheid gelopen dus is er van sporten weinig gekomen.
Merk ik meteen aan m'n lijf én humeur :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:30

Marije__ schreef:
Meestal ben ik te lui om in de sportschool mijn buikspieren te trainen, wat vinden jullie echt een goede oefening om thuis te doen?

Ik heb een oefening bij Pump geleerd op de step. Voer hem nu zelf uit op bed :)):

Je gaat plat op je rug liggen en trekt je knieën op tot je hakken bijna je billen raken. Voeten plat op de step houden.
Je pakt met je handen de step achter je hoofd vast en blijft je rug gewoon plat op de step houden. Span je buikspieren aan en trek je knieën naar je neus. Hakken blijven bij je billen in de buurt. Even vasthouden en weer ontspannen en terug naar beginpositie. Dit een aantal keer herhalen (ik doe nu 2x 25).
Voor het uitbreiden van deze 'training' is het het beste om meer sessies (dus 3x 25) te doen ipv meer herhalingen (dus 2x 30). Zegt m'n sportleraar in ieder geval. Merk zelf dat het wel intensiever is om meer sessie's te doen dan langere sessie's

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:31

Marije__ schreef:
Maar ik wil ze gewoon slanker! alleen heb geen idee hoe dat me goed gaat lukken!

Voor slankere spieren kun je misschien even op Google zoeken. Mijn diëtiste raadde aan om te gaan zwemmen, want dat stimuleert de slanke spiergroepen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:49

Ik train voornamelijk mijn rug en buikspieren . Moet ik wel anders zak ik straks weer als een plumpudding inelkaar.
van de week ook oefeningen voor de benen en armen erbij en daarnaast ga ik regelmatig spinnen en gebruik ik de crosstrainer, roei of de gewone fiets.

Laatst Zumba gedaan...kreeg last van mijn knieen en natuurlijk ook van de rug maar dat is standaart bij alles wat ik doe.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:45

:D Ben weer terug na 2 uur trainen. Lekker 20 minuten geroeid, 13 minuten op de stepper en 13 op de fiets plus het rondje apparaten.

Tip: koop een hartslagmeter (op de apparaten werkt het vaak niet). Dit werkt echt stimulerend. Zo kun je je hartslag (of percentage van je max. hartslag) controleren en precies zien hoeveel calorieen je verbrandt. Ik word er tenminste erg fanatiek van!

Ook nog een erg fijne site met veel info: www.acti-vita.nl

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:54

Ik train ook, doe aan spinning en krachttraining. Eerst om af te vallen, nu vanwege het plezier en ook omdat ik hypermobiel ben, Mijn spieren moeten het gebrek aan stevige banden opvangen.
Ik heb vier jaar geleden een capsular shift met bankart repair ondergaan aan mijn linkerschouder, omdat die steeds uit de kom ging, de boel is strakker getrokken en alle banden zijn ingekort, plus is er nog wat gerepareerd dat mijn paard destijd gemold had :P

Ik moet mijn spieren vrijwel dagelijks trainen om ze sterk en strak te houden, dus daarvoor doe ik krachttraining. Ik krijg iedere 8 weken een nieuw trainingsprogramma van mijn trainer en hij begeleidt mij en houdt me in de gaten.

Verder doe ik dus aan spinning, 2x per week anderhalf uur. Als het goed is, doe ik in juli van dit jaar mee aan een "marathon" van 10 uur waarbij onze groep deelneemt en we elkaar af kunnen lossen en we als team de finish moeten halen. Erg leuk om te doen en super voor je conditie.

En tja... natuurlijk paardrijden he :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:36

Ik mag vanavond weer :D donderdagavond doe ik altijd Combifit.. Een combinatie van steps en body-pump!
Erg leuk om te doen, ben je tenminste niet de hele tijd zwaar aan het trainen, ook een beetje cardio..
Meestal ga ik daarna nog even roeien.. Minuutje of tien, vind ik dan wel weer genoeg ;)

In het weekend doe ik meestal nog wat "lichte" krachttraining bij mijn vriend thuis..
Meestal bankdrukken, of schuin bankdrukken! Altijd leuk om het samen te doen!
Krijg je soms hele mooie situaties van :o

delerium

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:43

Ik ga ook weer beginnen met krachttraining en cardio. Heb dit de laatste jaren erg verwaarloosd en betaal daar nu de prijs van. Ik doe wel aan bodybalance, maar met een privétraining dinsdag kwam toch naar voren dat met veel oefeningen mijn schouders ontwrichten omdat mijn spieren te slap zijn om het te kunnen houden (ernstig hypermobiel ook, aan de kapsels in mijn schouders heb ik helemaal niets en het is ook niet operabel).

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:51

MuSli ik train ook wel eens met mn vriend, dat is erg leuk :D ook bij hem thuis haha!!! maar bankdrukken, dat is niks voor mij..

Barmat, een marathon! dat is niet niks zeg, van 10 uur.. wel goed voor je conditie inderdaad. En dat spinnen, is dat niet saai 1,5 uur lang?

Vasthi ook fanatiek bezig! thanks voor de tip en de site.

Vandaag heb ik een uurtje getraind. eerst 13 minuten op de stepper warming up gedaan, toen rondje kracht schouder/borst/rug& armen. toen nog even benen en billen en toen 15 minuten gerent!

Iemand goede tips om strakkere armen te krijgen? Ik doe nu best zware gewichten voor mn armen, maar moet ik dat eigenlijk wel doen? of juist veel lichte gewichten.
En kwa afvallen en cardio, doen jullie dat voor of na krachttraining? :)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:32

Ik ben al meer dan drie weken niet geweest... te weinig zelfdiscipline! :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:09

Ik had vandaag eigenlijk moeten hardlopen, maar daar is niks meer van gekomen. Doe morgen, donderdag en vrijdag wel even inhaalslag.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:09

Doe wel elke dag braaf mijn buikspieroefeningen :')

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:31

Dan heb je toch wat gedaan Dieuwke!

Kom op Myrthe92, hijs jezelf van de bank!

Marije, ik zou het even navragen op de sportschool. Mij lijkt vaker herhalen met minder zware gewichten het beste.
Ik doe een cardio warming-up (10 tot 20 minuten) en na het rondje krachttrainen nog 30 tot 400 minuten cardio. Wel op 2 of 3 apparaten om het lekker af te wisselen.

Ben gisteren weer gegaan (wat een discipline :P ). 10 toestellen krachttraining en bijna een uur fietsen, roeien en op de loopband.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 12:34

Ik ben ook van plan om een schema voor me te laten maken! aangezien ik nogal wat eisen heb..: conditie op pijl houden(die is al oke als zeg ik het zelf), strakkere buik, afvallen in cm's, gewoon een strakker lichaam.. het liefst dat het vet van mn armen en benen spier worden!

Ik ga over 2 uur weer.

Eten jullie ook anders als je gaat trainen?
Van te voren probeer ik een banaan/appel of brinta te eten, of van die continue koekjes. tijdens het trainen drink ik alleen maar water!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:30

Net rondje wezen rennen. Heerlijk :+:

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:14

Stoer van je Dieuwke! dat wil ik vrijdag ook weer gaan doen.

Morgen ga ik weer fitnessen, maar zoals het nu voelt krijg ik morgen erge spierpijn :+

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:29

+:)+ Dieuwke!

Marije, heb je nog advies gekregen met betrekking tot je vraag? Wat heb je gedaan dat je spierpijn krijgt?
Ik eet niet anders trouwens, heb wel meer trek :9 en ik drink een liter water tijdens het trainen.

Ben vanmiddag onder de zwemles van m'n zoontje nog 40 minuten wezen trainen. Ik kwam toe aan 15 min. roeien, 3 krachtoefeningen voor rug en buik en 15 min snelwandelen op de loopband. Morgen probeer ik weer 2 uur vol te maken.

Ben vanochtend ook door de fysio onder handen genomen voor m'n rug. Auw, het lijkt nu wel of ik een klap met een stuk hout op m'n onderrug heb gekregen.........

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:33

Marije__ schreef:
Ik ben ook van plan om een schema voor me te laten maken! aangezien ik nogal wat eisen heb..: conditie op pijl houden(die is al oke als zeg ik het zelf), strakkere buik, afvallen in cm's, gewoon een strakker lichaam.. het liefst dat het vet van mn armen en benen spier worden!

Ik ga over 2 uur weer.

Eten jullie ook anders als je gaat trainen?
Van te voren probeer ik een banaan/appel of brinta te eten, of van die continue koekjes. tijdens het trainen drink ik alleen maar water!

Het is beter om na het trainen te eten, in plaats van voor.. Je traint je spieren (ze krijgen een stoot)
Als je na het trainen niet eet, breek je hierdoor je spieren af in plaats van dat je ze sterker worden..
Mijn vriend heeft het allemaal eens uitgelegd.. ;)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:41

Ik heb altijd juist gehoord dat je voor het trainen moet eten??
Iets met spieren die voeding nodig hebben voor de krachtinspanning..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:18

Ik train nu vooral voor mijn aankomende landmacht keuringen..

Dus ik doe nu meer cardio dan normaal, en ik zet het gewicht nóg hoger..
En dit doe ik dan 4x in de week, net ook geweest en ik ben kapot :')

Ik eet meestal 1,5 uur van te voren en daarna niet meer, wel wat drinken natuurlijk :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:25

Ah! Dit topic past mij wel :)

Ik doe 2x in de week krachttraining en 2x kickfun.

Kracht is eigenlijk alles, maar met nadruk op buik, armen en benen. Krijg morgen mn nieuwe schema van mn trainer. Hoop iets minder cardio, moet nu kwartier crosstrainer en 10 min roeien. Doe ook al die 2x kickfun en 4x in de week rijden, vindt t wel best :P Buik train ik elke dag thuis met zo'n rolbeugel.. Mijn thuisschemaatje:

1: recht liggen, voeten op de grond. Setje 3x herhalen:
10 sec vast (dus omhoog)
30 keer omhoog (totaal 90)

2: knieen naar links, bovenrug recht. Setje 2x herhalen:
10 sec vast
20 keer omhoog (totaal 40)

3: knieen naar rechts, bovenrug recht. Setje 2x herhalen:
10 sec vast
20 keer omhoog (totaal 40)

4: benen gestrekt&gekruisd omhoog. Setje 3x herhalen:
10 sec vast
30x omhoog (totaal 90)

5: benen in kleermakerszit, rug recht. Setje 3x herhalen:
10 sec vast
30x omhoog (totaal 90)

350 situps! Hoppa :')

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 23:13

Petulan dat klinkt goed zeg! 350 sit ups zijn er flink veel! zo'n rol beugel lijkt me ideaal!
en heb je het idee dat zo'n speciaal schema echt beter werkt? :)

_Nancy wanneer heb je de keuring? het klinkt wel alsof je er echt voor wilt gaan! Kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent, als je zo intensief traint ,4 keer per week!
Ik eet trouwens meestal een uurtje van te voren voor het laatste.

Vasthi, Ik heb vandaag nog niets gevraagd. misschien dat ik binnekort een afspraak maak om een persoonlijk schema te laten maken. Want nu train ik gewoon alles een beetje.. zonder echt te weten wat ik doe!
En wat heb jij met je rug gedaan dan? dat klinkt niet best!!!

Ik voel nu al in mn schouders spierpijn opkomen, Ik heb vandaag meer kracht getraint dan ik normaal doe, vandaar!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:17

Marije__ schreef:
_Nancy wanneer heb je de keuring? het klinkt wel alsof je er echt voor wilt gaan! Kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent, als je zo intensief traint ,4 keer per week!
Ik eet trouwens meestal een uurtje van te voren voor het laatste.

16 April :)

(Eigenlijk 19 maart al !! Maar ik heb het laten verzetten, omdat ik hard door mijn enkel ben gegaan en het nog aan het genezen is :=)

Maar 4x in de week is altijd al zo geweest :o Ook voordat ik besloot daar te solliciteren
Alleen deed ik toen veel lichter, maar ik heb een beetje gehoord wat de keuring inhoudt.
En daarvoor ga ik dus flink aan de bak :=

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 23:21

*kijkt in je onderschrift* :') had ik kunnen weten haha.
Zo'n test lijkt me inderdaad erg zwaar, heb je al wel het idee dat je er klaar voor bent?
gelukkig heb je nog ruim een maand!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:19

Leuk zo'n topic!
Ik wil van het weekend weer beginnen met krachttraining.
Wij hebben hier alles in de schuur dus dat is makkelijk :j
Ik heb al eerder 3x in de week met mijn man samen getrained alleen was ik toen vooral bezig met korte setjes en zwaar gewicht. Nu wil ik ook meer afvallen dus ik ben van plan om veel herhalingen met lager gewicht, daarnaast ben ik ook begonnen met 3x in de week hardlopen.

Dit vind ik een handige site :j http://www.fitness-island.com/

Ik zag hier iemand die 2 uur trainde is dat met behulp van een trainer of doe je dat zelf?
Volgens mij als je meer dan 1,5 uur train dan vreet je juist je spieren weer op ipv ze op te bouwen.
Heb jij daar geen last van? Ik zou eerder dan 2x op een dag een uurtje als dat kan of een half uurtje korter trainen?