Wie heeft dé oplossing tegen hoofdluis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:05

Heb je honden Diablo?
Als je namelijk jezelf in bad steekt en je kleding etc, moet je je huisdieren ook in bad steken en hun ligplaatsen behandelen.

Men doet het volgende:
Trek een half uur tot een uur uit voor het kammen van het haar met een vlooienkammetje. Behandel iedereen, ook jezelf.

Ga naar de winkel (boerenbond) en koop hondenshampoo.
Vlovrij heet het en zit in een groen flesje.

Pak je hond op en stop hem in bad.

Nu gaan jullie zelf in bad maar ipv je eigen shampoo gebruik je zelf nu ook de hondenshampoo.
Iedereen na elkaar in bad.
Doe dat bv op vrijdag zodat in het weekend het haar even met rust gelaten kan worden. Niet te veel kammen, geen gel endergelijk erin enzo. De "onzichtbare" laag die de shampoo achter heeft gelaten moet even zijn werk kunnen doen namelijk.
Zondag weer in de douche en gewoon weer wassen met je eigen shampoo.
Weekend daarop herhaal je dit. Honden en jullie zelf in bad met de honden shampoo.

Klinkt vreemd, maar de jeuk word er echt minder van.
Heb je er veel last van kun je ook vrijdag, woensdag, vrijdag met de hondenshampoo wassen ipv alleen vrijdag en vrijdag.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:05

als ze eenmaal weer luisvrij zijn zo veel mogelijk gel/haarlak in de haren doen...hier houden luizen ook niet van...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:07

alles wat in de vriezer kan, 24 uur de vriezer in

weet wel dat werking van alle creme,s , lotions, shampoo,s niet tot weinig werken, als er gezwommen word.

het beste ( merk ik ook op school)
de haren plukje voor plukje nakijken, luizen vangen met een plakbandje en de neetjes van de haren afhalen, trek desnoods de hele haar eruit ( niet als ze stijf eronder zit natuurlijk)

Zet het haar in een azijn kapje. Dat wil zeggen, 3 kopjes water en 1 kopje azijn verdelen over het hoofd. Nachtje in laten trekken. Goed uitspoelen en dan met een luizenkam, waardoor een gaasje is getrokken plukje voor plukje door het haar gaan.
Je haalt na een paar halen het gaasje eraf en vervangt deze keer op keer tot het hele hoofd is gedaan.
Waarom gaasje, daar blijven de neetjes in hangen die zijn gaan loszitten door de azijn.

Luizen zijn zo resistent als de pest, dus alle chemische middelen werken bijna niet.

Succes in deze strijd.

Mocht je nog vragen hebben, me pb box staat open
Ben namelijk jaaaaaaaaaaaaaren lang luizenmoeder geweest op de school van me kids, heb helaas veel ervaring kinderen en luizen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:08

Trieske_ schreef:
als ze eenmaal weer luisvrij zijn zo veel mogelijk gel/haarlak in de haren doen...hier houden luizen ook niet van...

maakt helemaal niks uit
al loopt de gel uit je haar, ze komen toch wel
net als met muggen de ene word lek geprikt en de andere niet

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:08

LZP --> MW

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:16

Bij mijn kinderen op school heerst ook regelmatig hoofdluis en mijn gezin is ook een keer besmet geweest. Gelukkig hielpen de normale middelen. Sindsdien doe ik altijd cowboy magic detangler in hun haar en tot nu toe zijn ze niet meer besmet geraakt terwijl het toch meerdere keren in hun klas is voorgekomen, mischien vinden de luizen hun haar nu te glibberig.

Sterkte met de bestrijding!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 09:29

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Het eerste beddegoed zit alweer in de wasmachine (op 60 graden uiteraard) en ik heb een goedje gemaakt van azijn, olie en tea tree. Stinkt behoorlijk, maar ik heb het wel in de haren gesmeerd. Nu alleen ik zelf nog, want bij mij jeukt het ook alweer.

Ik heb vier honden, jemig.....en nu zouden we allemaal onze haren moeten wassen met hondenshampoo? En Frontline? Hoe zou ik dat moeten doen?

Wacht nu eerst even af of dit goedje werkt, daarna zal ik eens verder experimenteren (maar ik hoop van harte dat het niet nodig is).

benangelique

Re: Wie heeft dé oplossing tegen hoofdluis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:07

vermoedelijk hou je het haar van je kinderen (en jezelf) te schoon. Hou het ook eens vol om ze 2 weken met vet haar rond te laten lopen. wel wassen, maar max 2x per week. Dan maar vast met leuke clipjes e.d.

verder een luizencape in nl bestellen en daar de jassen en tassen van de meiden in op school, zodat luizen geen kans hebben om over te lopen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:31

Diablo schreef:
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Het eerste beddegoed zit alweer in de wasmachine (op 60 graden uiteraard) en ik heb een goedje gemaakt van azijn, olie en tea tree. Stinkt behoorlijk, maar ik heb het wel in de haren gesmeerd. Nu alleen ik zelf nog, want bij mij jeukt het ook alweer.

Ik heb vier honden, jemig.....en nu zouden we allemaal onze haren moeten wassen met hondenshampoo? En Frontline? Hoe zou ik dat moeten doen?

Wacht nu eerst even af of dit goedje werkt, daarna zal ik eens verder experimenteren (maar ik hoop van harte dat het niet nodig is).

Van frontline is gewoon een pipet en die vloeistof verdelen op de hoofdhuid. Dit heeft minimaal een maand nawerking en beschermd dus ook tegen luizen die nog in je huis zijn en dat zorgt ervoor dat je het niet opnieuw krijgt (heb je het shampoo bv niet, dan heb je het zo weer). Dan sterven alle luizen in je huis(geen gastheer meer, alle gastheren die er zijn zijn giftig) binnen de kortste keren en ben je er vanaf.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:22

Ik blijf bij petroleum ;) Je hoeft ook alleen achteraf te kammen, gaat heel makkelijk, want alles heeft lost gelaten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:27

heb het hier ook afgelopen december gehad n bij ons heeft de prioderm wel geholpen! na het wassen de lotion in het haar,haha we zaten alle5 te stinken aan tafel dat spul stinkt echt! elke dag kammen met kammetje en na een week weer in de lotion en ze waren weg. vergeet ook niet je auto na te lopen,ik vond destijds een slimme luis op het hoofdsteuntje van een maxi-rodi zitje...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:51

Maar die Frontline komt in de bloedbaan toch? Is dat niet slecht voor kinderen?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:54

Ik heb vroeger 3 keer luizen gehad. maar telkens ging het super snel over. 2 keer met een middel van gewoon een drogist. in mn haar smeren en uitkammen en spoelen.
Ook heeft mijn oma een keer spaanse azijn in mijn haar gesmeerd, dan mijn haar in een handdoek gedraaid en zo laten zitten een tijd.
toen waren alle luizen dood :)

Caira

er was vandaag een item over bij het jeugdjournaal. Misschien in het duits vertalen en laten zien in de klas?

_Stephanie

in de kapsalon waar ik gewerkt heb zeiden ze altijd als je hoofdluis hebt dat je dan mayonaise in je haar moet doen, en dan aan tijdje laten zitten, dan 'stikken'de luizen...geen idee of het werkt?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:55

Ja, dat had ik ook gelezen, maar mijn oudste (bijna 13) ging steigeren bij het idee dat ik mayonaise in haar haren deed :D .

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:02

hier hebben ze maandag op school een buisje mee gehad .
Iedereen die luizen had , moest ze in het buisje stoppen .

Dat word opgestuurt en zo gaan ze onderzoek doen , waar de luizen resistent voor zijn op dit moment .

ik was mijn dochter der haar elke week met milenium shampo , kan je wekelijks gebruiken .
verder als het heerst vlecht ik der haar in , smeer echt van alles erin ...gel,haarlak,schuim,wax enz enz .

En een luizenzak hebben ze op school , en in der kraag die teetrie olie ofzo .

En net als ze zeggen , was het haar niet meer als 2 keer per week .
Mijn dochter heeft der haar bijna op der kont hangen , en heeft het 1 keer gehad luizen .
Nou en echt een drama pffffff

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:51

Diablo schreef:
Maar die Frontline komt in de bloedbaan toch? Is dat niet slecht voor kinderen?

Nee het is niet schadelijk (en dan werd het ook niet gebruikt bij pups en kittens van 8 weken)
Citaat:
Fipronil heeft een unieke werking: het dringt door het ectoskelet van de parasiet en blokkeert de doorgang van de chloorionen in het door GABA (Gamma Amino Butyric Acid, Gamma Amino Boterzuur) gestuurde chloorkanaal van insecten en spinachtigen. GABA is bij ongewervelde dieren de belangrijkste neuroregulator in het centrale zenuwstelsel. De binding van GABA aan zijn receptor op het zenuwcelmembraan opent een chloorkanaal waardoor de influx van chloride-ionen in de cel mogelijk wordt. Door deze instroom wordt de cel gehyperpolariseerd, waardoor zijn elektrische activiteit daalt. Door binding van fipronil aan zijn receptor in het chloorkanaal wordt de instroom van chloride-ionen geblokkeerd. Dit leidt tot een ongecontroleerde elektrische activiteit van de zenuwcellen. Het gevolg is een hyperexitatie en de dood van de parasiet. Bij gewervelden treedt dit proces niet op. Een behandeling met Frontline is dan ook veilig voor katten. De resorptie van fipronil door de huid is gering. Fipronil is voornamelijk aanwezig in de epidermis, de haarfollikel en de talgklieren. De stof hoeft niet in de bloedcirculatie te worden opgenomen om te werken en is dus niet belastend voor het dier. Fipronil lost niet makkelijk op in water, maar is wel goed oplosbaar in vet. Hierdoor concentreert fipronil zich in de vetrijke structuren van de huid, met name de talgklieren. De talgklier wordt op die manier een reservoir voor fipronil. Vanuit deze klier wordt de hoeveelheid fipronil voortdurend aangevuld, waardoor de werkingsduur aanzienlijk wordt verlengd. De werkingsduur tegen vlooien is maximaal 5 weken en tegen teken maximaal 4 weken. Na toediening op de huid van Frontline Spot-on verspreidt fipronil zich snel in de vetfilm op de huid. Deze vetfilm wordt, door een proces van translocatie, als transportmiddel voor fipronil gebruikt om het huidoppervlak volledig te bedekken. In minder dan 24 uur na het aanbrengen van de Frontline Spot-on worden werkzame concentraties van fipronil op plaatsen ver van de toedieningsplaats aangetroffen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:56

Iedereen zijn haren verven :D werkte bij mij iig wel :) maar ja je kan moeilijk je honden een andere kleur geven :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:41

Pelryo schreef:
Iedereen zijn haren verven :D werkte bij mij iig wel :) maar ja je kan moeilijk je honden een andere kleur geven :+

Haha, nee, helpt niet. Heb ik al gedaan (niet omdat ik luizen had hoor), maar de luizen zijn er nog steeds.

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:54

Ik heb toevallig iets op TV gezien. Ze zijden dat "hair conditioner" goed werkt. Je moet het gewoon op je haren (droog) doen en dan de haren met zo een speciale kam tegen luizen. Je doet beetje bij beetje zodat je de hele hoofd kan kamen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:29

Mijn moeder gebruikte altijd Prioderm. Dat werkt nog enkele weken na. En dan deed ze daar onze haren mee, liet het inwerken volgens de gebruiksaanwijzing en dan met een luizenkam er doorheen.

We werden dan aan tafel gezet, daar legde ze een wit sloop oid op, zodat ze goed kon zien wat er er met de kam uit het haar kwam en dan echt strengetje voor strengetje haar met die (zeer fijne) luizenkam door het haar. Bij ons bleef het echt dan bij een eenmalige actie, maar ik moet wel zeggen dat bij ons op de lagere school wel luizenmoeders wekelijks de controle deden en dan werd je keurig met een briefje naar huis gestuurd als je pech had.

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:07

Heb dezelfde ellende vorig jaar ook gehad met mijn dochter.
Prioderm werkt prima, maar dan moeten je kinderen niet toevallig net op zwemles zitten... Blijkt dat het dan niet meer werkt namelijk. Heb op aanraden van de apotheek destijds XT luis geprobeerd en dat was voor mij een geschenk uit de hemel. Toen we dat zijn gaan gebruiken was de maanden durende ellende eindelijk voorbij. (en natuurlijk blijven wassen, stofzuigen en de vriezer volstoppen)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:26

Azijn werkt volgens mij voor geen meter!
Het vriendinnetje van mijn dochter had ook hoofdluis en die werd ook met azijn behandeld.
Dat meisje heeft echt maanden met hoofdluis gelopen,en mijn dochter kreeg het dus ook.
Ik gebruik prioderm en ben er altijd zo weer vanaf.
En inderdaad de auto niet vergeten, dat gebeurd nl. nog al eens .

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:33

Ik heb 3 jaar lang hoofdluis gehad, ik kwam er met geen mogelijkheid vanaf. Helemaal gek werd ik ervan. Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd. Ik ben er uiteindelijk vanaf gekomen toen ik mijn haar liet verven.