Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:40

Maar nel, als je een kindje niets te bieden hebt, je hebt de mogelijkheden niet om een kindje fatsoenlijk op te laten groeien, zou je je dan niet schuldig voelen?

Is geen aanval hoor, pure interesse

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:45

Abortus bij zwangerschap na niet-vrijwillige gemeenschap
Ja dan zou ik idd zeggen abortus.
Geen idee wat ik zelf zou doen trouwens
-Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en gebruik van voorbehoedsmiddelen
Ligt helemaal aan de situatie denk ik, verder ook hoe je er mee om gaat, bedoel als je dan nog op een laat statium abortus gaat uitvoeren nee sorry daar heb ik dan echt geen begrip voor.

-Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en géén voorbehoedsmiddelen
Eigen schuld dikke bult
Sorry hoor maar als je zelf beslist GEEN voorbehoedsmiddelen te gebruiken terwijl je weet dat je nog geen kinderen wilt ben je gewoon ontzettend stom bezig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:50

Mindim schreef:
Ik ben niet tegen abortus. Ik denk dat het voor sommige mensen maar beter is dat ze geen kinderen krijgen.
Maar dat het als een verlengde anticonceptie wordt gezien, dat vind ik dan wel triest.
De grens van abortus zou ik het liefst zien op maximaal 10 weken.
Het kindje in het andere topic is tijdens de abortus bijna 18 weken, dat vind ik afschuwelijk.
Dat je dan nog je kind laat aborteren vind ik misselijkmakend. Waar ben je in vredesnaam geweest in de dikke 4 maanden van de zwangerschap. Vooral als je de pil niet gebruikt. Het kindje is al helemaal af. Ik word er beroerd van
.

Ik zit hier ook met een raar gevoel in mijn buik. Ik kan me zo kwaad maken dat je geen anti-conceptie gebruikt en er geen belletjes rinkelen als je niet ongesteld wordt, misselijk bent en gevoelige borsten hebt. En tja dan ben je 17 weken zwanger en laat je het maar weghalen ;(. Als je echt geen kinderen wilt gebruik dan als vrouw zelf correct anti-conceptie en gebruik daarbij óók een condoom. Ik weet zeker dat er dan veel minder abortussen zouden plaatsvinden. 10 weken grens zou ik zelf ook meer gepast vinden, maar ja wie zijn wij....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:52

-Abortus bij zwangerschap na niet-vrijwillige gemeenschap
ja
-Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en gebruik van voorbehoedsmiddelen
ja
Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en géén voorbehoedsmiddelen
als het kind niet gewenst is ja, maar dan wel een info sessie'tje bij wonen over waarom wel voorbehoedsmiddelen.

Lijkt me niet nodig om het andere topic in dit topic te gaan bespreken, mag volgens de regels zelfs niet eens volgens mij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:55

BraveSpots schreef:
Gaan zwaaien met echo's of bepaalde filmpjes vind ik ook not-done. Niemand hoort die beslissing te maken aan de hand zoiets vind ik.

Wat is er not-done aan het tonen van mijn echo's? Dit is een topic dat niet gaat over iemand die twijfelt over abrtus, maar gewoon over abortus in het algemeen. Er stond een reactie van iemand die zich nooit verdiept had in de groei van de foetus, vandaar mijn echo-foto's.

En daarbij vind ik het belachelijk dat als je abortus wilt laten plegen je niet naar de echo kijkt. Vooral in het topic van dat meisje dat ''plots'' 17 weken zwanger is en geen anti-conceptie gebruikte. Dat je je ogen sluit voor de grote kans dat je toch ongewenst zwanger raakt oké, maar als je dan abortus laat plegen vind ik toch echt dat je met eigen ogen moet zien wat je weg laat halen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:58

Ik ben voor abortus. Wat mij betreft heeft elke vrouw het recht de zwangerschap af te breken. Ik geloof niet dat mensen liever een abortus laten doen ipv van een condoom gebruiken. Niemand denkt daar zó licht over. Iedereen die abortus pleegt doet dat om zijn eigen redenen.

En niemand anders heeft het recht zich daarmee te bemoeien.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:59

Delphi schreef:
BraveSpots schreef:
Gaan zwaaien met echo's of bepaalde filmpjes vind ik ook not-done. Niemand hoort die beslissing te maken aan de hand zoiets vind ik.

Wat is er not-done aan het tonen van mijn echo's? Dit is een topic dat niet gaat over iemand die twijfelt over abrtus, maar gewoon over abortus in het algemeen. Er stond een reactie van iemand die zich nooit verdiept had in de groei van de foetus, vandaar mijn echo-foto's.

En daarbij vind ik het belachelijk dat als je abortus wilt laten plegen je niet naar de echo kijkt. Vooral in het topic van dat meisje dat ''plots'' 17 weken zwanger is en geen anti-conceptie gebruikte. Dat je je ogen sluit voor de grote kans dat je toch ongewenst zwanger raakt oké, maar als je dan abortus laat plegen vind ik toch echt dat je met eigen ogen moet zien wat je weg laat halen.

Waarom? Moet degene die dat laat doen maar eens veel pijn lijden? Zodat ze later lekker veel spijt heeft en met hopen schuldgevoelens rondloopt?
Ik zie anders geen doel...

Edit: Ik weet niet wat sommigen denken maar vrouwen laten écht geen kindje voor de fun zomaar een weghalen hoor. Altijd is er een reden, en of die reden goed genoeg is, is helemaal persoonlijk. Daar heeft niemand iets over te zeggen imo.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 03-03-10 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:00

Simpel meisje, simpele mening
Afbeelding

Foto's zeggen meer dan woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:01

Bravespots, nee daar gaat het niet om, dat snap je toch wel? Bewustwording is het denk ik.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:01

Delphi schreef:
maar als je dan abortus laat plegen vind ik toch echt dat je met eigen ogen moet zien wat je weg laat halen.

Waarom vind je dat? Ik bedoel wat voegt het toe voor die persoon? Het is al een moeilijke beslissing. Hij wordt sowieso genomen want dat iemand niet in staat is voor een kind te zorgen veranderd niet ineens na het zien van een echo.

Het klinkt als een soort "inwrijven". Dat iemand toch vooral maar een trauma er aan over moet houden en moet beseffen hoe vreselijk het wel niet is. Geloof me, 99% van de vrouwen die een abortus kiest doet dat niet omdat ze het leuk vinden.

edit: of hoop je dat iemand bij het zien van de echo van gedachten veranderd? Leuk, weer een moeder die niet in staat is voor een kind te zorgen en eigen problemen heeft en weer een kind dat in de jeugdzorg belandt. Of ga jij er voor zorgen dan?
Laatst bijgewerkt door Waves op 03-03-10 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:02

Oh, brave spots was me voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:02

MarcoBorsato schreef:
Afbeelding

Simpel meisje, simpele mening?

Ik vat hem niet????

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:03

Mindim schreef:
MarcoBorsato schreef:
Afbeelding

Simpel meisje, simpele mening?

Ik vat hem niet????

Ik vind ten alle tijden Baas In Eigen Buik. Whatever happened. Simpeler kan ik het niet uitdrukken.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:04

Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf mag beslissen. Een kind op de wereld zetten dat niet gewenst is en niet de goede zorg/liefde kan ontvangen vind ik ook erg zielig.

Ik zou niet snel voor abortus kiezen, maar dat moet ieder voor zichzelf weten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:05

Mindim schreef:
Bravespots, nee daar gaat het niet om, dat snap je toch wel? Bewustwording is het denk ik.

Onzin, dat bekom je niet door iemand te verplichten naar de echo van hun ongeboren vrucht te laten kijken die ze over een week gaan weghalen. Daar creer je schuldgevoelens mee, dat is iets anders dan bewustwording.

Dat je nadien info-sessies over voorbehoedsmiddelen iod ter beschikking stelt (desnoods verplicht), kan ik begrijpen. Maar verder is het gewoonweg een persoonlijke kwestie, geeft niemand iets aan te zeggen.

Als iemand zichzelf niet in staat acht om een kind op te voeden, alsjeblieft, luister naar die persoon, er lopen al genoeg kinderen rond van moeders die niet zoveel om hun kind en zijn toekomst/jeugd geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:10

BraveSpots schreef:
Mindim schreef:

Onzin, dat bekom je niet door iemand te verplichten naar de echo van hun ongeboren vrucht te laten kijken die ze over een week gaan weghalen. Daar creer je schuldgevoelens mee, dat is iets anders dan bewustwording.

Dat je nadien info-sessies over voorbehoedsmiddelen iod ter beschikking stelt (desnoods verplicht), kan ik begrijpen. Maar verder is het gewoonweg een persoonlijke kwestie, geeft niemand iets aan te zeggen.

Als iemand zichzelf niet in staat acht om een kind op te voeden, alsjeblieft, luister naar die persoon, er lopen al genoeg kinderen rond van moeders die niet zoveel om hun kind en zijn toekomst/jeugd geven.

Daar weet ik alles van hoor ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:10

Iedereen heeft het recht om abortus te laten plegen, redenen daarvoor mogen persoonlijk zijn en voor anderen volledig onbegrijpelijk. Je kan niet in iemands hoofd kijken of diegene wel klaar is voor een kind. Je kan iemand verwijten niet zo snugger geweest te zijn, die verwijten kunnen terecht zijn, maar veranderen niets aan de situatie. Abortus is legaal tot ruim 20 weken meen ik en dat is een groot goed!

Vergis je ook niet in de reden van de 20 weken echo. Die is heel bewust op 20 weken gezet zodat als er iets grondig mis blijkt te zijn met het kind er nog legaal geaborteerd kan worden. De Christenunie heeft nog niet zo lang geleden een voorstel ingediend om die echo naar 24 weken te verplaatsen om zo vrouwen het RECHT op abortus te ontnemen!

Ik zou zelf absoluut voor abortus gaan als ik per ongeluk zwanger zou raken, ik ben geen goede moeder (kan ik nu wel al uittekenen) en wil geen kinderen op de wereld planten terwijl ik zelf nog heel veel met mezelf uit te vechten heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:12

Er was laatst iets op het journaal wat ook met abortus te maken had. De mensen die gewenst zwanger zijn, laten steeds meer kinderen aborteren, omdat deze een hazenlip hebben. Wat wordt daar dan van gevonden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:12

Waves schreef:
Delphi schreef:
maar als je dan abortus laat plegen vind ik toch echt dat je met eigen ogen moet zien wat je weg laat halen.

Waarom vind je dat? Ik bedoel wat voegt het toe voor die persoon? Het is al een moeilijke beslissing. Hij wordt sowieso genomen want dat iemand niet in staat is voor een kind te zorgen veranderd niet ineens na het zien van een echo.

Het klinkt als een soort "inwrijven". Dat iemand toch vooral maar een trauma er aan over moet houden en moet beseffen hoe vreselijk het wel niet is. Geloof me, 99% van de vrouwen die een abortus kiest doet dat niet omdat ze het leuk vinden.

edit: of hoop je dat iemand bij het zien van de echo van gedachten veranderd? Leuk, weer een moeder die niet in staat is voor een kind te zorgen en eigen problemen heeft en weer een kind dat in de jeugdzorg belandt. Of ga jij er voor zorgen dan?

Nee, ik bedoel het niet als een soort inwrijving. Inderdaad als een soort bewustwording. Ik vind dat je niet te licht mag denken over abortus en ik vind dat je moet weten wat je precies weg laat halen. Dat het geen klompje cellen is dat ze even wegzuigen.

En iemand die echt geen kinderen wilt, verandert volgens mij echt niet door een echo. Maar hoeveel mensen zijn er niet die niet beseffen hoe een kindje op een echo van een x aantal weken er uit ziet???

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:13

mick75 schreef:
Ik zou zelf absoluut voor abortus gaan als ik per ongeluk zwanger zou raken, ik ben geen goede moeder (kan ik nu wel al uittekenen) en wil geen kinderen op de wereld planten terwijl ik zelf nog heel veel met mezelf uit te vechten heb.

Ik ben niet tegen abortus, maar dan neem ik wel aan dat je er alles aan doet om een zwangerschap te voorkomen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:16

Delphi schreef:
En iemand die echt geen kinderen wilt, verandert volgens mij echt niet door een echo. Maar hoeveel mensen zijn er niet die niet beseffen hoe een kindje op een echo van een x aantal weken er uit ziet???

Ik zou het ook niet willen weten.
Daar heb je het recht op, om niet te weten hoe een echo eruit ziet. (En ook op het feit om het kind een 'het' te noemen bevoorbeeld).
Manieren om afstand te bewaren tegenover wat je in je baarmoeder draagt. Vind ik logisch als je het niet wilt en weg laat halen.

Edit: Daarbij is het soms niet dat die persoon percé geen kinderen wilt, maar dat de omstandigheden er nu eenmaal niet naartoe zijn om een kind een goede thuis te bieden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:19

Delphi schreef:
Nee, ik bedoel het niet als een soort inwrijving. Inderdaad als een soort bewustwording. Ik vind dat je niet te licht mag denken over abortus en ik vind dat je moet weten wat je precies weg laat halen. Dat het geen klompje cellen is dat ze even wegzuigen.

Maar het gaat toch om jouw kind als je zwanger bent. Jouw lijf wat verandert, jouw idee over hoe het over een paar jaar zou zijn, jouw gedachten aan hoe het eruit zou zien etc. Die hormonen gaan echt wel door je lijf hoor. Denk je niet dat dat minstens zoveel indruk maakt als een echo?

Ik denk dus dat het nooit een lichte beslissing is. Je bent namelijk zwanger. Daar heb je geen plaatjes bij nodig om dat te beseffen.

En juist daarom willen mensen dan niet ook nog eens de echo zien. Als je een rationele beslissing neemt om het weg te laten halen moet je een beetje afstand houden. Omdat je het verstandigste wil doen en soms MOET doen en je niet door emoties wil laten leiden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:19

Delphi, iedereen kan een foutje maken. Waarom zou je de rest van je leven! opgescheept moeten zitten van een foutje dat je een nacht hebt gemaakt? Dan heb je letterlijk levenslang en je kind in feite ook.

En ja, het zou mij ook kunnen overkomen. Ik ben een borderliner en onderneem soms sneller actie dan mijn ratio kan verwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:21

Ik vind het goed dat de mogelijkheid tot abortus er is. Ongeacht de oorzaak. Bij onveilige seks vind ik overigens een voorlichting geen overbodige luxe. Bovendien heb ik de neiging te zeggen "als iemand meer dan eens abortus wil laten plegen na vrijwillige onveilige seks lekker zelf laten betalen", maar dat strookt weer niet helemaal met de rest van mijn opvattingen (indien geen stabiele basis, is geboorte inhumaan).

Om te voorkomen dat abortus wel een heel gemakkelijke oplossing wordt, zou ik daarom willen zeggen "na 2x verplicht aan de prikpil" ofzo.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:24

Goed onderbouwde reacties in dit topic!
Ik ga mee met bovenstaande van Nouks, het is goed dat de mogelijkheid tot abortus er is, en ook omdat je niet in iemands situatie of hoofd kan kijken wat er als beweegreden is voor de abortus.

Verder vind ik dat dit een algemeen topic is en niet inhakend op het andere topic over abortus. De reacties hier zijn persoonlijk gericht op de TS daar en dat vind ik niet netjes.