Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Ik ben niet tegen abortus. Ik denk dat het voor sommige mensen maar beter is dat ze geen kinderen krijgen.
Maar dat het als een verlengde anticonceptie wordt gezien, dat vind ik dan wel triest.
De grens van abortus zou ik het liefst zien op maximaal 10 weken.
Het kindje in het andere topic is tijdens de abortus bijna 18 weken, dat vind ik afschuwelijk.
Dat je dan nog je kind laat aborteren vind ik misselijkmakend. Waar ben je in vredesnaam geweest in de dikke 4 maanden van de zwangerschap. Vooral als je de pil niet gebruikt. Het kindje is al helemaal af. Ik word er beroerd van.
BraveSpots schreef:Gaan zwaaien met echo's of bepaalde filmpjes vind ik ook not-done. Niemand hoort die beslissing te maken aan de hand zoiets vind ik.
Delphi schreef:BraveSpots schreef:Gaan zwaaien met echo's of bepaalde filmpjes vind ik ook not-done. Niemand hoort die beslissing te maken aan de hand zoiets vind ik.
Wat is er not-done aan het tonen van mijn echo's? Dit is een topic dat niet gaat over iemand die twijfelt over abrtus, maar gewoon over abortus in het algemeen. Er stond een reactie van iemand die zich nooit verdiept had in de groei van de foetus, vandaar mijn echo-foto's.
En daarbij vind ik het belachelijk dat als je abortus wilt laten plegen je niet naar de echo kijkt. Vooral in het topic van dat meisje dat ''plots'' 17 weken zwanger is en geen anti-conceptie gebruikte. Dat je je ogen sluit voor de grote kans dat je toch ongewenst zwanger raakt oké, maar als je dan abortus laat plegen vind ik toch echt dat je met eigen ogen moet zien wat je weg laat halen.
Delphi schreef:maar als je dan abortus laat plegen vind ik toch echt dat je met eigen ogen moet zien wat je weg laat halen.
Mindim schreef:Bravespots, nee daar gaat het niet om, dat snap je toch wel? Bewustwording is het denk ik.
BraveSpots schreef:Mindim schreef:Bravespots, nee daar gaat het niet om, dat snap je toch wel? Bewustwording is het denk ik.
Onzin, dat bekom je niet door iemand te verplichten naar de echo van hun ongeboren vrucht te laten kijken die ze over een week gaan weghalen. Daar creer je schuldgevoelens mee, dat is iets anders dan bewustwording.
Dat je nadien info-sessies over voorbehoedsmiddelen iod ter beschikking stelt (desnoods verplicht), kan ik begrijpen. Maar verder is het gewoonweg een persoonlijke kwestie, geeft niemand iets aan te zeggen.
Als iemand zichzelf niet in staat acht om een kind op te voeden, alsjeblieft, luister naar die persoon, er lopen al genoeg kinderen rond van moeders die niet zoveel om hun kind en zijn toekomst/jeugd geven.
Waves schreef:Delphi schreef:maar als je dan abortus laat plegen vind ik toch echt dat je met eigen ogen moet zien wat je weg laat halen.
Waarom vind je dat? Ik bedoel wat voegt het toe voor die persoon? Het is al een moeilijke beslissing. Hij wordt sowieso genomen want dat iemand niet in staat is voor een kind te zorgen veranderd niet ineens na het zien van een echo.
Het klinkt als een soort "inwrijven". Dat iemand toch vooral maar een trauma er aan over moet houden en moet beseffen hoe vreselijk het wel niet is. Geloof me, 99% van de vrouwen die een abortus kiest doet dat niet omdat ze het leuk vinden.
edit: of hoop je dat iemand bij het zien van de echo van gedachten veranderd? Leuk, weer een moeder die niet in staat is voor een kind te zorgen en eigen problemen heeft en weer een kind dat in de jeugdzorg belandt. Of ga jij er voor zorgen dan?
mick75 schreef:Ik zou zelf absoluut voor abortus gaan als ik per ongeluk zwanger zou raken, ik ben geen goede moeder (kan ik nu wel al uittekenen) en wil geen kinderen op de wereld planten terwijl ik zelf nog heel veel met mezelf uit te vechten heb.
Delphi schreef:En iemand die echt geen kinderen wilt, verandert volgens mij echt niet door een echo. Maar hoeveel mensen zijn er niet die niet beseffen hoe een kindje op een echo van een x aantal weken er uit ziet???
Delphi schreef:Nee, ik bedoel het niet als een soort inwrijving. Inderdaad als een soort bewustwording. Ik vind dat je niet te licht mag denken over abortus en ik vind dat je moet weten wat je precies weg laat halen. Dat het geen klompje cellen is dat ze even wegzuigen.
En iemand die echt geen kinderen wilt, verandert volgens mij echt niet door een echo. Maar hoeveel mensen zijn er niet die niet beseffen hoe een kindje op een echo van een x aantal weken er uit ziet???