Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:27

marise83 schreef:
Dapper om zo'n besluit te nemen, idd een kind hoort gewenst te zijn en een stabiel thuis te hebben.

Heel veel sterkte bij de HA!!

Hier sluit ik me eigen volledig bij aan :(:)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:29

Ik heb een vriendin gevraagd hier te reageren, zij heeft afgelopen woensdag (of die van die week daarvoor) abortus laten plegen.
Zij zal hier morgen reageren. Misschien heb jij ook wat aan haar verhaal :(:) sterkte in ieder geval!

Liezel1

LifeSucks schreef:
BraveSpots:
Geen idee, ik denk november/ December.
Abortus mag tm 25 weken heb ik gelezen.

Realiseer het me nog niet, wat er nu gaande is eigenlijk..stom hè?
Het ergste is nog wel dat ik straks een vruchtje laat verwijderen door mijn eigen STOMHEID!!

Adoptie is voor mij geen optie.
Ik wil niet baren, het kind 9 maanden dragen en eigen maken, en dan afstaan.
Ook niet voor het kind voor later, en het zal dan zeker altijd aan je blijven knagen...
Nu in het beginstadium ben ik er niet aan gebonden, nu kan ik het nog zonder emotie afhandelen.

In gevallen van medische noodzaak. Als het kindje bv niet levensvatbaar is....

Neela

heel veel sterkte meis, succes morgen bij de HA en weet je zeker dat je niets aan je vriend verteld... mis wordt die straks nog bozer omdat je niets gezegd heb.!!!!! denk er goed over na!!!!!

1Boefje

Als je er niet achter staat, dan moet je het niet doen. Meer advies kan ik je niet geven. Kinderen hebben een stabiele omgeving nodig vol liefde, aandacht en een papa en mama die veel van elkaar houden. Zoiets is altijd moeilijk. Ik heb een kindje verloren. Meestal zit ik er niet zo mee, want ik ben erg blij met mijn gewenste dochter. Pasgeleden kreeg ik opeens een akelig gevoel, ik heb het haar verteld, maar snappen doen ze dat toch niet met 4 :D Toch een fijne gesprekspartner :+ Ze vond de littekens wel spannend :o Ze vraagt wel eens naar een broertje of zusje, dan is het wel even slikken.
Dat zal bij jou ook gebeuren in de toekomst, dat moet je wel kunnen dragen.

LifeSucks

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:32

Even voor de duidelijkheid;
Ik licht mijn vriend er wel over in, maar pas nadat ik bij de huis arts ben geweest en duidelijkheid heb!!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:32

okeeej das goed van je ... samen sta je sterker.... en van hem kan je veel steun krijgen... succes morgen

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:33

Dagmar; Ik ben heel benieuwd naar haar verhaal, via pb mag ook natuurlijk :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:34

Eerst die ruzie uitpraten is begrijpelijk, maar je moet het hem wel vertellen, voordat je abortus gaat doen, anders gaat je relatie er misschien ook aan kapot. Verder kan ik je helaas (of gelukkig) niet adviseren over het hele gebeuren, heb er geen ervaring mee. Heb wel ervaring met mensen die het wel hebben doorgezet en dat is ook niet altijd de beste optie. Dus ik kan het me wel heel goed voorstellen, als het bij mij nu zo zou voorkomen (zit in een vergelijkbare situatie), dan weet ik ook niet of ik dat zou doorzetten, maar waarschijnlijk wel. Ik ben namelijk zelf nogal van je verantwoordelijkheid nemen ten koste van alles (is echt niet altijd een goede keuze hoor :n).

Ik wil je in ieder geval wel heel veel sterkte wensen met de hele situatie, zorg ook dat je je goed laat inlichten en zoek begeleiding van een professional, zeker gezien je verleden.

Enneeh, voortaan wel braaf de pil slikken hè ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:34

Als ik het goed zie ben je in elk geval nog binnen de legale termijn TS :j.

Wat het natuurlijk nog geen gemakkelijke zaak maakt. Dus nogmaals heel veel sterkte gewenst!
Je zal een eigen manier moeten vinden om hiermee om te gaan, en ik gok dat dat van de één vlotter gaat dan van de ander.
Ik hoop van harte dat je op de steun van je partner kan rekenen hierin.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:35

Ook voor een abortus kiezen vind ik een dappere beslissing, wil je heel veel sterkte wensen.

Als je naar de dokter gaat doet hij waarschijnlijk nog een test, hierna krijg je 7 dagen bedenktijd en wordt je doorverwezen (of eerst doorverwezen waarna je daar die 7 dagen bedenktijd krijgt), ze zullen een echo gaan maken waarop te zien is hoe lang je zwanger bent.

Succes!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:36

Ze zit nog binnen de termijn, maar als je de echo ziet, het is al een echt mensje met handjes, voetjes, een hartje wat klopt..........

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:37

1Boefje schreef:
Ze zit nog binnen de termijn, maar als je de echo ziet, het is al een echt mensje met handjes, voetjes, een hartje wat klopt..........

Ook daarmee gaat ze moeten leren omgaan op haar eigen manier. Zowel als ze besluit met de abortus door te gaan of als ze toch omdraait en het houd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:38

Dat idee had ik eerlijk gezegd nog helemaal niet toen ik zwanger was, voor mij was het pas echt toen mijn zoontje geboren was.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:38

Ik vind je een dapper iemand, je hebt hier goed over na gedacht. Houd wel in je achterhoofd dat dit ook heel moeilijk voor jou zal zijn en gaat worden. Je bent na de abortus nog niet klaar, je zult alles een plekje moeten geven. Probeer er heel heel veel over te praten met andere. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:39

LifeSucks, ben je niet bang dat je vriend zich gepasseerd voelt als hij hierover pas achteraf geinformeerd wordt?

Het is niet niets waarover jij nu wil besluiten, je kan zoiets nooit meer terugdraaien, misschien betekent dit ook het einde van je relatie.

Als hij echt degene is waar je verder mee wilt, waarom vertel je hem je zorgen en onzekerheden niet eerst voordat je naar de huisarts gaat? Jullie hebben iets samen gemaakt en het zou voor jullie relatie veel beter zijn als jullie daar samen over beslissen.

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe in je besluit.
Laatst bijgewerkt door Myca op 01-03-10 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:43

1Boefje schreef:

Ik heb de echo nooit gezien ze hadden het scherm naar hun gedraaid en ik geloof dat dat standaard is.

Dennis12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:44

Hey lifesucks.
Ik wil je als eerste als man zijnd zeggen : vertel het je vriend zo snel mogelijk, ondanks die ruzie. Hij zal zich anders misschien buitengesloten voelen, voor hem zal het ook ellende zijn. Hij is degene met wie jij een relatie hebt, met wie jij verder wilt, met wie jij alles kan delen, en vooral : tegen wie jij eerlijk moet zijn.

Heel dapper dat je hierover op bokt durft te spreken! Ik zal het topic blijven volgen.
Sterkte en veel succes bij je keuze, en maak je juiste beslissing.

Dennis

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:45

Myca: Hij word niet achteraf geinformeerd, maar pas als ik meer weet, morgen dus na het doktersbezoek.

1boefje; Ik weet dat het moeilijk zal zijn met een echo maken, maar ik kijk er niet naar, wil niet verder emotioneel betrokken raken bij een kind dat nooit zal groeien..klinkt hard, maar voor mijzelf moet ik ook echt die afstand bewaren.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:49

Ik heb ook voor abortus gekozen, ik was toen 16 jaar. Ik vind het een hele knappe beslissing van je, wil je ook heel veel sterkte wensen. Als je vragen etc. hebt kun je mij altijd pb-en, ik vertel liever niet mijn verhaal openbaar op internet.
Dit gedicht had ik op dat moment geschreven. Op dat moment voelde ik het zo

met één gebaar
werd ik jouw moordenaar
ik geef me aan
want ik heb het gedaan

ik heb ze toestemming gegeven
een eind te maken aan jouw leven
om jouw te vermoorden
de tijd erna is niet te verwoorden

de leegte en het verdriet
want jij was er niet
ik had het zelf gedaan
maar de pijn kon ik niet aan

de leegte van het bedrog
had ik je maar laten groeien
niet met jouw leven zitten knoeien

ik mis je zo, hoe kan ik verder leven
deze daad van mij kan niemand ooit vergeven
dat wil ik ook niet, ik draag berustend deze pijn
om ietsje dichter bij jouw te kunnen zijn

het is niet waar wat ik toen zei
je leefde wel, je groeide al in mij
je was niet niks, je was mijn kind
wat een ander daar ook van vind

ik wist het toen ook, maar ik negeerde het
jouw komst bedierf voor mij toen alle ‘pret’
maar nu, alsnog, ik geef me aan
want ik heb het écht gedaan

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:51

Sterkte TS!
Zo te horen heb je er goed over na gedacht. Hopenlijk leer je er van!
Ben wel benieuwd naar je leeftijd?

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:54

marilyn

wat een gedicht zit hier met tranen in me ogen |(

ts ik kan je geen raad advies of wat dan ook geven.
vind het knap als je het weg kan laten halen ik zou het niet kunnen en al helemaal niet
als je het gedicht leest van marilyn.

sterkte in deze tijd

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:55

Eydis schreef:
Sterkte TS!
Zo te horen heb je er goed over na gedacht. Hopenlijk leer je er van!
Ben wel benieuwd naar je leeftijd?

ze is 22 jaar

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:55

Ik ben midden 20 Eydis.

Marilyn; ontroerend bericht, maar jij voelt het heel anders dan ik (of misschien heb ik dat achteraf ook wel??) Voor mij is het echt nog geen kind.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:56

Ik kan je geen advies geven over de keuze die je gaat maken,maar zou ik,hoe moeilijk het ook is nu gelijk al openkaart spelen naar je vriend toe.
Ik neem aan dat hij je dan kan steunen en tenslotte waren jullie er beide bij (ga ik van uit).
Dit is niet iets wat je in je eentje moet doen, ook al zeg je dat je dat niet gaat doen,maar toch neem je de beslissing eerst meer te weten en dan te vertellen in plaats van nu (direct zeg maar).

Sterkte !!