En trouwens wat ik net las hier ook!! geen nagels knippen alleen vijlen! want anders breken ze kan je weer terug kost weer geld:(
cherish
Geplaatst: 02-03-10 10:54
melissaxx94 schreef:
En trouwens wat ik net las hier ook!! geen nagels knippen alleen vijlen! want anders breken ze kan je weer terug kost weer geld:(
ik heb van die zelfplak dingen, dus durfde het wel aan! moet zeggen dat ik ze best goed vind! heb namelijk ook wel eens gel gehad maar vind dit ook wel handig en goedkoper.
Heb er geen last van, ik verlies er soms 1 en dan zie ik het pas later dan denk ik hee die is eraf, verder nooit pijn aan gehad. Ik heb ze ook weleens flink gestoten aan de muur oid, deed even pijn maar verder ook niet, zat er gewoon nog op, zat wel een scheurtje in de gel.
Verliezen doe ik ze alleen als ik ze eigenlijk al had moeten laten opvullen.
Ik ben zelf een nagelstyliste in opleiding en ben zelf niet iemand die heel voorzichtig is met haar handen. Mijn ervaring zelf is werk je veel met paarden doe dan geen gelnagels zetten, zet dan acryl met een korte verlenging dus heel minimaal, en ook bij het opvullen aangeven dat je met een korte verlenging wil hebben. En vragen of je een vijl mee kunt krijgen dat wanneer ze te lang zijn je ze korter kunt vijlen.
Mocht je nog meer vragen hebben mag je mij wel pben.
Ik heb al een hele tijd gelnagels en nooit last van tijden het rijden of alle werkzaamheden er om heen! Breken eigenlijk nooit af, tenzij ik ze echt 4 a 5 weken heb zitten en hard nodig bijgewerkt moeten worden, maargoed, dat is minder erg. Maar zo, met mijn gelnagels kan ik echt alles. Breken niet af. Maar dat verschilt per persoon.
Barmat
Geplaatst: 07-03-10 13:51
Ik heb én zet zelf gelnagels en heb zelf paarden die ik iedere dag mest, voer en rijd. Ik heb mijn nagels niet lang - het randje van mijn nagels steekt 3 mm boven mijn nageltop uit. Het is een kwestie van een goede styliste die naar je wensen luistert, goed materiaal en de juiste lengte.
Ik trek hooi van rondbalen af, en heb nooit ook maar een stukje nagel dat afbreekt. Ik maak schoon, mest dagelijks uit, singel aan en geen enkel probleem
mijnluxor
Geplaatst: 07-03-10 15:28
ik ben ook nagelstylist, maar nu ik aan het typen ben mis ik 4 nagels en ik heb dan acryl. moet ik wel zeggen dat ze behoorlijk op lengte zijn en ik me eigen paardje zelf verzorg (dus 2x per dag heen en alle klusjes op stal) en daarbij zit ik ook veel met me handen in het water (ik was te vaak me handen) en ben niet heel voorzichtig met me nagels. me schoonzus daarintegen blijven ze langer zitten. maar k ga als me acryl op is over op solar. dat is echt niet stuk te krijgen (maar als ze afbreken doet het des te zeerder). ik weet zeker als ik het zelf niet had gekunt ik geen acryl nagels zou hebben. dan zou ik om ze mooi te houden 2x per maand heen moeten (a la 50 euro per keer ong. 100,- per maand!) nee dat zou ik er niet voor over hebben. zit je op kantoor en heb je geen hobby's waar je je handjes vies maakt dan wel.
DeadxStar
Geplaatst: 08-03-10 14:27
Ik heb vaak acryl nagels, en als ze goed gezet zijn, blijven ze echt wel zitten hoor. Ik zet ze zelf ook.. Ik doe ermee paardrijden, uitmesten, allerlei andere stalwerkzaamheden, m'n eigen werk, en ga zo maar door.
Kan dus prima! En acryl nagels zijn ook niet te vergelijken met gewone 'nepnagels' die je erop moet plakken
Heel gezond voor je eigen nagels is het niet, maar ik laat ook eens in de zoveel tijd m'n nagels gewoon weer even 'luchten' zeg maar. Gewoon even geen acrylnagels, en lekker vaak nagelverharder gebruiken. Knappen ze helemaal van op. Nu zijn ze ook aan het bijkomen, en eind van de maand weer acrylnagels erop
diam0nd
Geplaatst: 08-03-10 14:43
Hee!
Ik heb zelf gelnagels en ze blijven bij mij echt heel erg mooi! Ik werk zelfs in de zorg ( dus heb niet van die onwijs lange nagels) en ze blijven netjes. Na te gaan dat ik dagelijs met mijn handen in het water zit e.d en dus ook in aanraking kom met zeep, alcohol etc. Maar ik gebruik wel vaak handcreme en nagelriemolie.
Paardrijden doe ik op dit moment niet, maar ik ga er eigenlijk van uit dat ik hiermee ook geen problemen zal ondervinden. Ze zijn bij mij erg stevig en zullen er echt niet zomaar vanaf gaan als ik ze even flink stoot of noem maar op.
Ik heb advies gevraagd bij mijn nagelstylist&vriendinnen etc wat verstandig was acryl of gel, en iedereen zweert bij gel.
Bij mij was het trouwens om precies dezelfde reden, niet omdat ik persee die dingen wilde maar omdat m'n eigen nagels echt een ramp waren. Dit is echt door mijn werk gekomen, ook vanalles geprobeerd niks hielp.
Sarcasm
Geplaatst: 08-03-10 14:45
Ik heb zelf gell nagels, vind het zelf veel fijner als acryll. Als je acryll 1 keer stoot liggen ze eraf en je eigen nagel warschijnlijk ook. Het gaat heel makkelijk hoor paardrijden met gell nagels, alleen is dingen oppakken van de grond en kettingkjes open maken enzo wel moeilijk!
Zie hier reacties van mensen die acryl niks vinden, door het snel afstoten e.d., maar daar heb ik dus echt nooit last van..? Als ze goed gezet zijn stoot je ze er echt niet zomaar af
Is net zo met gel, als die slecht gezet zijn, zullen ze er ook snel afliggen
Ik heb zelf acrylnagels en het gaat prima als je ze kort houd. Mijne steken ongeveer 2 tot 3 mm boven mijn nagel uit
Romyv
Geplaatst: 09-03-10 10:49
ik heb altijd al lange nagels van mezelf gehad.. omdat ik het heel vervelend vond ze zelf bij te houden en ik acryl mooier vond heb ik dat nu sinds een jaartje ofzo..
Ik ben er nog nooit eentje verloren, tuurlijk tik je hem wel eens goed aan en dat doet wel pijn! Maar je eigen nagel inschuren tot bloedens toe is net zo min prettig..
Ik heb er geen last van, met niets niet! Kan uitmesten, in de aarde vroeten, mn paarzen ermee poetsen, kleingeld pakken ed. Als je er wel last van hebt, zijn ze vaak niet goed gezet.
cissie
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 19:00
Na wat info te hebben ingewonnen over gel/acrylnagels heb ik momenteel besloten om het nog maar even niet tedoen. Ivm een toekomstige zwangerschap en andere medicatie ivm mijn reuma waarbij ik extra calcium moet slikken, denk ik dat het beter is om even te wachten tot na de zwangerschap.
Tot dusver iedereen bedankt voor de ervaringen/tips en adviezen!!