Vliegangst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:45

Even een vraag die 12 uur vliegen,weet je dat zeker? Ik heb daar familie gehad en die vlogen met overstap in Singapore 36 uur totaal volgens mij.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 16:46

@SAKKIA: Je hebt ook helemaal gelijk, en in theorie weet ik dat ook ;) maar ja... de geest is ondoorgrondelijk haha tzit toch in mn hoofd, hoe irritant ook! Maar dat pilletje-idee geeft me wel wat rust! Ik heb voor mijn operatie bij de kaakchirug ook kalmeringstabletten gekregen voordat ik onder narcose ging (ben echt een bangerd voor veel dingen) en ik ben ongemerkt in slaap gevallen en werd al rijdend naar de operatiekamer wakker gemaakt, lag ik zelfs foute E.R. grappen te maken, zo relaxed was ik.. Dus pillen = *\o/*

CtjeLief

Re: Vliegangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 16:47

ja het is als het goed is zo'n 12 uur vliegen.. 36 uur?? Zo lang vlieg je volgens mij nog niet eens naar Australie! Misschien hebben ze 36 uur vanwege de overstap en het wachten erbij gerekend?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:57

Hier nog iemand met vliegangst.
Ik zit letterlijk iedere seconde af te tellen in het vliegtuig. En dan ben je bij 20.198 en het schiet maar niet op. Ik ga dit jaar ook voor de pillen, het was echt een drama de laatste keer dat ik gevlogen heb. Bij mij is het overigens wel de angst om neer te storten.

Maleisie is volgens mij afhankelijk van de maatschappij 12-13 uur vliegen. De terugreis vanuit Singapore duurde 14 uur. Wij hebben boven Rusland veel turbulentie gehad.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:59

Ik heb onderweg naar KL (Kuala Lumpur) vanuit Singapore vreselijk turbulentie gehad.
Toen ben ik dus echt heel bang geworden.
Daarom zou ik ook zeker van te voren pillen halen.

Xanax versuft niet. Het haalt het angstgevoel weg.
Joh, na die tabletten had ik een lol in het vliegtuig. Heb de halve nacht moppen zitten met de stewardessen in de pantry.
Mocht ik op zo'n regisseursstoeltje zitten en marsen en snickers eten.
Sinds die pillen was elke reis weer een feestje.

Hihi heb er nog 2 over.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:32

maar.. bij die turbulentie naar Maleisie, waren dat hevige luchtzakkingen? of het 'welbekende' schudden en hobbelen..?
Pillen staan bij mij al vast haha anders ga ik simpelweg niet

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:41

Allebei. En ons vliegtuig was toen bijna leeg. Dus dat voel je heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:46

Oh, ik vlieg ook niet zonder pammetjes (waar HBVisser het dus over heeft ;) ). Geen pammetjes = kanelly niet in het vliegtuig.
Het is bij mij ook neerstortangst :+ Het vliegen zelf is het probleem niet, maar het risico dat je naar beneden valt hè... :D

Gewoon lekker naar de HA gaan, hij zal je wss oxazepam voorschrijven (vaak eerste keuze). Temazepam doen ze ook nog wel eens, maar dat is puur een inslaper, oxazepam haalt de scherpe kantjes eraf, zodat je de wereld voor die doedelzak aan gaat zien :D

Ik neem een half uur/3 kwartier voor het opstijgen een halve en dan kijk ik hoe het gaat. Bij m'n laatste vlucht kwam er de gezellige mededeling 'riemen vast' en vanuit de cockpit het tafeltje inklappen, turbulentie praatje.
Hup, 1 greep in m'n tas, 1 pammetje erbij gemikt and shiny happy me. :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:42

als hevige luchtzakken gebruikelijk zijn in de richting van Maleisie heb ik er al niet meer zoveel zin in.. ;(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:44

Laat je daardoor je vakantie verpesten of annuleren?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:51

Ik heb ook vliegangst.
En laat hier wel wat vakanties door verpesten.
Ik heb 1 keer aar barcalona gevolgen met transavia en 1 keer mallorca met air berlin.
Zeker de 2e keer zag ik niet zitten met een buitenlandse luchtvaartmaatschappij.
Ik heb de 2e keer oxazepam gekregen van de dokter.
Hielp wel en waren gelukkig hele rustige vluchten.
Toch wil ik ooit nog een keer heel graag naar australie.
Misschien toch maar de uitdaging aan gaan?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:57

mensen die een bepaalde angst niet kennen kunnen al heel snel oordelen.. ik wil zeker mn vakantie niet annuleren of verpesten zoals jij dat noemt, maar het hebben van zo'n angst is iets wat je alleen maar kunt begrijpen als je het zelf hebt.. mijn mening..

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:00

Idd CtjeLief.
Hoeveel mensen er al niet tegen mij hebben gezegd in de vorm van stel je niet zo aan er gebeuren meer ongelukken in het verkeer als met een vliegtuig. Ik heb het gevoel dat niemand begrijp hoe ik me voel in het vliegtuig.
Heb jij dan trouwens ook niet last met het opstijgen.
Dat geeft (bij mij in ieder geval) ook zo'n achtbaan gevoel vreselijk!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:01

Ik heb dan geen vliegangst maar ik heb wel andere angsten gehad. Maar daardoor liet ik me niet tegenhouden.

Ik heb voordat ik voor het eerst ging vliegen paniekaanvallen en nachtmerries gehad.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:16

hartstikke goed dat jij je er niet door laat tegenhouden, ik probeer dat ook, maar dat lukt niet altijd.. Iedereen gaat anders met zijn angsten om.. Misschien is mijn angst wel net iets heviger waardoor ik misschien niet zal gaan.. wie weet! Maar uiteraard wil ik WEL gaan en daarom ben ik er ook zo mee bezig..

machotje, nee gek genoeg vind ik het opstijgen helemaal niet erg.. ben alleen maar bang voor luchtzakkingen.. het 'mijn-maag-vliegt-omhoog-gevoel'.. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:19

MoonChloe schreef:
Ik heb dan geen vliegangst maar ik heb wel andere angsten gehad. Maar daardoor liet ik me niet tegenhouden.

Ik heb voordat ik voor het eerst ging vliegen paniekaanvallen en nachtmerries gehad.

Mja... jij misschien niet. Maar ik heb bv een naaldenfobie en pieker er niet over zulke reizen te maken omdat ik dan zoveel inentingen moet... Dat wekt voor mij zoveel angst, dat ik in de hele reis al geen zin meer heb.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:45

Ik wil er ook niet proberen door te laten weerhouden maar moet zeggen dat ik dit jaar toch vanwege de vliegreis naar Griekenland ga en niet naar Amerika. Scheelt een stuk vliegen en het lijkt me iets minder gevaarlijk :=

Idd ben ik met je eens dat mensen die de angst niet kennen er niets van begrijpen.
Je kunt 100 x tegen jezelf zeggen dat het de veiligste manier van reizen is maar toch bekruipt dat paniekgevoel je.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:49

CtjeLief schreef:
hartstikke goed dat jij je er niet door laat tegenhouden, ik probeer dat ook, maar dat lukt niet altijd.. Iedereen gaat anders met zijn angsten om.. Misschien is mijn angst wel net iets heviger waardoor ik misschien niet zal gaan.. wie weet! Maar uiteraard wil ik WEL gaan en daarom ben ik er ook zo mee bezig..

machotje, nee gek genoeg vind ik het opstijgen helemaal niet erg.. ben alleen maar bang voor luchtzakkingen.. het 'mijn-maag-vliegt-omhoog-gevoel'.. :)

Ik ben minstens net zo bang als jou.

Ik woonde toendertijd in Singapore dus als ik mijn familie nog eens wilde zien moest ik wel in dat akelige vliegtuig.
Vreselijk vond ik dat. Ik sliep standaard 2 weken voor de vlucht al niet meer.
Maar geloof me.........die pillen helpen echt.
Ik noemde het ook wel mijn chillpillen.

Ga naar je huisarts, praat erover.
Geef het ook aan bij stewardessen. Op de vlucht van Singapore naar Australie was ik ook zo bang.
Toen is een stewardes bij me komen zitten en die heeft letterlijk mijn handje vastgehouden en me erdoor gepraat.
Je bent niet de enige, je bent niet raar en je kan gerust naar Maleisie.

Eigenlijk vind ik dat je Maleisie zeker moet zien, want het is het mooiste land waar ik ooit geweest ben.
Gewoon doen hoor!

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:05

Hier iemand zonder vliegangst. Tenminste dat heb ik nu niet meer. Wel heb ik altijd een gezonde spanning en het bekende onderbuikgevoel. Trillingen heb ik wel meegemaakt, een klein stukje zakken ook, maar een flinke luchtzak nog nooit. Heb ondertussen er al aardig wat vlieguurtjes opzitten met de nodige landingen en stijgingen. Maar sinds ik vorig jaar in een 2 motorig propellorvliegtuigje heb gezeten krijgen ze mij niet meer gek. Bovendien ga ik er maar van uit dat de piloot ook graag weer naar huis wil...

Conviasa, niet echt een bekende maatschappij ofzo ... := Er konden 28 passagiers in dit vliegtuig. Wel onderweg hele goede service. Tijdens een vlucht van krap 25 minuten toch 2 maal een drankje gekregen... Daar kunnen ze op de continentale vluchten nog wat van leren.
Afbeelding

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:15

*respect* haha..
Als ik inderdaad naar Maleisie ga, willen we ook richting Borneo, en dan vrees ik ook voor zo'n inieminivliegtuigje.. maar dan neem ik gewoon een overdosis.. ;)

HBvisser, bedankt voor je positieve bericht, zie het weer wat positiever in op die manier..!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:03

Volgens mij kan je ook met een boot naar Borneo.
Ferry's vanuit Singapore zijn veilig.
Neem trouwens nevernooit geen speedferry!!!!!!!!! Ik heb het gedaan en het is levensgevaarlijk. Ook geen langeafstandsbussen nemen in Maleisie. Zijn ware kamikazepiloten die chauffeurs.

Pak maar gewoon een taxi, voor t geld hoef je het niet te laten.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:10

oeps hoe herkenbaar :+

ik ga ook voor de pammetjes, en echt dat maakt het leuker. beetje duf om je heen kijken, giebelen of gewoon lekker knorren. je bent er ineens zo. ( meestal vlieg ik al weken van te voren heen en weer :o )

topspul :D

heb laatst trouwens voor het eerst zonder pammetjes gevlogen, en er was niks an de hand. ooit leer ik het wel

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 22:26

met de boot naar borneo? kan dat? zou voor mij geweldig zijn mits dat niet extreem lang duurt die reis.. weet je er iets meer over?
speedferry, klinkt ook al niet te geweldig haha

Die pillen klinken met de minuut aantrekkelijker :D

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:29

Ik heb ook heel erg vliegangst, zo erg dat ik al bang word als ik uberhaupt al nadenk over een vliegreisje.Sinds een half jaar volg ik een cursus bij stichting valk. Ik moet eerlijk toegeven dat het stukje bij beetje z'n vruchten begint af te werpen. Absoluut een aanrader dus.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:30

Oei, ik weet niet waarvan je vertrekt?
Je kan altijd nog met de trein of taxi vanuit Maleisie naar het dichtstbijzijnde vertrekpunt.
Met welke maatschappij vlieg je vanuit NL naar Maleisie?

Als je met een vliegtuig naar Borneo wil vliegen, raad ik je aan om vanuit Singapore met Singapore Airlines te vliegen. Singapore airlines en Singapore zelf staan bekend om de veiligheid.