Krijg mijn bloedsuiker niet omhoog, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Krijg mijn bloedsuiker niet omhoog, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:02

Ik heb hier ook vaak last van,mijn suikerspiegel is soms zelfs 2,4.
Ik neem altijd druivesuiker tablet of eet gewoon een boterham.
Je hoeft niet persé snoep te eten,boterham of wat anders kan ook en dat helpt ook veel beter dan snoep.Ook ik heb géén Diabete's.Het is gewoon een hypo wat je dan hebt.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:08

Bij mij is jaren geleden een glucose tolerantie test gedaan.
Daaruit bleek dat de suiker in mijn lichaam te snel wordt afgebroken en krijg je hypoglykemie. (zoals hierboven al door sommigen aangegeven)
Wat er gebeurt is dat jij je niet goed voelt, je krijgt ontzettende trek in zoetigheid en eet/drinkt dat ook. Je lijf gaat als een gek aan het werk om de suiker af te breken en is daarin zo fanatiek dat je bloedsuikerspiegel teveel daalt.
Wat doe je eraan of, nog beter, hoe kom je ervan af? (of voorkom je het?)
1) Niet meer toegeven aan de trek in zoetigheid. Je lichaam is als het ware verslaafd aan suiker. Probeer eens of het je lukt om een tijdje helemaal geen suiker meer in te nemen. (Je zult er versteld van staan hoeveel producten er suiker bevatten!)
Ga niet je heil zoeken in suikervervangende (light) producten want dat is meestal troep!
2) Zoek naar alternatieven om te eten/drinken. Appels helpen bij mij niet; waarschijnlijk is het gehalte natuurlijke suikers zo groot dat mijn lijf alsnog op hol slaat. Meestal neem ik een cracker met jam zonder suiker (zgn fruitbeleg)

Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:10

Hoe meer zoetigheid je eet, hoe meer insuline je lichaam aanmaakt en hoe lager je bloedsuikerspiegel wordt.
GEEN suiker meer pakken dus!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 07:06

Goof schreef:
Hoe meer zoetigheid je eet, hoe meer insuline je lichaam aanmaakt en hoe lager je bloedsuikerspiegel wordt.
GEEN suiker meer pakken dus!!

Is dat zo?
Ik heb namelijk bijna geen suiker in mijn eten. Cola en andere frisdranken drink ik niet, geen suiker in mijn thee en snoep ook niet. Fruitsuikers krijg ik wel binnen door appels e.d.
Maar toch ben ik af en toe ontzettend rillerig en flauw, is dat dan ook een hypo door een lage bloeddruk?
Ik denk er namelijk toch over om ermee naar de dokter te gaan.

TS, hoeveel weeg je? Je hoort ook weleens dat mensen die te weinig wegen een lage bloedsuikerspiegel hebben.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 07:16

Dan heb je waarschijnlijk een vorm van hypoglycemie (weet niet of ik het zo goed schrijf). Dat is zeg maar, omgekeerde suikerziekte.
Ik heb daar ook een lichte vorm van.
Snelle suikers werken inderdaad maar even (denk aan snoep, erg zoete dingen) maar daarna zakt je bloedsuikerspiegel erg snel omlaag waardoor je je nog rotter voelt.
Je gaat zweten, trillen, voelt je 'wazig' etc.
De dokter heeft mij geadviseerd om gedurende de dag regelmatig iets kleins te eten, denk hierbij aan brood, liga, fruit etc.
Bij mij gaat het dan goed.
Ik heb wel eens last van 'snoep/vreet-buien' gehad, en dan merkte ik meteen weer dat dat niet zo verstandig was geweest. Mijn bloedsuiker ging eerst heel snel omhoog en daarna weer erg snel naar beneden, niet fijn dus.
Als je er last van blijft houden, toch maar terug naar de dokter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 07:38

Citaat:
Snelle suikers werken inderdaad maar even (denk aan snoep, erg zoete dingen) maar daarna zakt je bloedsuikerspiegel erg snel omlaag waardoor je je nog rotter voelt.

Je bloedsuikerspiegel zakt juist door de suikers die je neemt.
De suikers zorgen ervoor dat er meer insuline aangemaakt wordt en insuline zorgt voor een lagere bloedsuikerspiegel.
Dus hoe meer suiker, hoe hoger je insuline, hoe (nog) lager je bloedsuikerspiegel wordt.

Citaat:
Maar toch ben ik af en toe ontzettend rillerig en flauw, is dat dan ook een hypo door een lage bloeddruk?

Lage bloeddruk heeft niets te maken met lage bloedsuikerspiegel als ik het goed heb.
Als ik flauw ben, neem ik altijd iets hartigs. Zoet werkt voor mij het tegenovergestelde (zoals bij veel mensen hier).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 07:59

Uh ja, bloedsuikerspiegel bedoelde ik dus.
Het is nog vroeg :D