Hoe water leren drinken ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:20

Groene thee is erg goed en ik hou ook niet van water (terwijl ik het wel veel moet drinken ivm lastige darmen en migraine) en ik heb gedaan wat hier al eerder werd gezegd. Mengen met aanmaak limonade en steeds meer verdunnen. Het grappige is dat ik hele zoete limonade nu helemaal niet meer lekker vind, als er een licht smaakje aan zit is het al voldoende! Ik vind zelf de framboos van het AH huismerk erg lekker, met een klein beetje aanmaak heb je al een hele hoop smaak aan je water!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:20

Je doet water in een glas en gooit het achterover?
Ik snap niet dat mensen water vies kunden vinden. Er zit geen smaak aan..? :')

WinSel

Re: Hoe water leren drinken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:21

Juist omdat er geen smaak aan vind, vind ik het smerig ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:23

smerig vind ik een groot woord, maar als ik een glas thee heb staan of een glas water, pak ik de thee, want daar zit een smaakje aan. Van puur water krijg ik alleen een klotsbuik, haha.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:24

Nou dat heb ik dus ook, een klotsbuik haha
Ik drink graag thee, vind k lekker, maar dan wel met een smaakje, bosvruchten graag :D
Maar ik zal flesjes water aan gaan schaffen :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:24

Ik doe het vaak ook een klein beetje limonade in voor de smaak. Wat ik de laaste tijd veel drink is christal clear. Is ook heel gezond

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:26

Verschillende merken water, of kraanwater smaken ook echt verschilend. Zo vind ik het kraanwater hier goed te drinken (wij hebben barleduc uit de kraan :D ) en Spa uit de fles ook, maar Vitel bijvoorbeeld uit een flesje vind ik echt vies, smaakt nergens naar.
Als je geen water drinkt kan ik me voorstellen dat het idee dat het ene water anders smaakt dan het andere raar is. Toch is het zo, dus als je voor flessen water gaat, koop dan een paar merken, gooi ze in de koeling en ga eens proberen welke je in elk geval het minst vies vind. Maar goed, zolang je smaakjes door het water blijft gooien zul je altijd het idee hebben dat gewoon water nergens naar smaakt, omdat je dat niet gewend bent.

Verder denk ik ook dat het iets is wat je gewoon moet doen. Met limo of smaakjes erdoor wen je nog niet aan het 'smaakloze'. En als je toch gezond probeert te doen, misschien wat minder suiker in de thee? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:27

Ik vind het sportwater van god hoe heet het.. Van dat sportwater waar je ook die sportdranken van hebt, is gewoon water maar dan moet toegevoegde vitamines en mineralen :). En nee, geen aquarius :). Maar verder, ja er zit wel verschil in water maar ik vind water nooit vies eigenlijk..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:33

tallechie schreef:
Ik doe het vaak ook een klein beetje limonade in voor de smaak. Wat ik de laaste tijd veel drink is christal clear. Is ook heel gezond

Kijk dat lust ik dan weer wel :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:36

Nou dat scheelt wat dat is ook gezond. ik probeer elke dag 1 grote fles leeg te drinken, gaat sneller als gewoon water bij mij

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:37

Die hebben ze ook in kleine flesjes toch ?
Als ik dat nou aanschaf, weet ik zeker dat ik het ga drinken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:41

ja ze hebben ze ook in kleine flesjes. En ook nog in verschillende smaken. Ik heb altijd perzik

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:41

Ik drink vaak water met snoepjes erbij :P dus een dropje/pepermuntje in mn mond en dan klok ik zo een halve liter achterover :+

En anders zorg je dat je een stelletje te weinig water drinkende boktverslaafden bij elkaar in een HK stopt om elkaar aan te moedigen *D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:42

tallechie schreef:
ja ze hebben ze ook in kleine flesjes. En ook nog in verschillende smaken. Ik heb altijd perzik

Die vind ik ook het lekkerste idd :D

Haha nou bokt mensjes, steunen jullie mij een beetje ? :P

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:43

:D
*tijd voor een glaasje water*

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:43

Gewoon een kwestie van wennen toch?! net als de eerste keer thee of koffie zonder suiker, is ook niet lekker.. En na een tijdje vindt je thee mét suiker niet lekker meer! :-)
Gewoon water gaan drinken dus...je went vanzelf aan de smaak en dan ga je het ook waarderen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:44

Hahah goed idee :P ik had net ranja, maar denk dat k nu maar water ga pakken :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:45

Mereltje schreef:
Hoe kan je geen water lusten, het smaakt toch nergens naar :?

Denk gewoon wat BPVS zegt :')

En hoe smaakt nergens dan? ;)
Vind dat altijd zo raar als mensen dat water nergens naar smaakt, dan zitten er wel heel verschillende smaken aan nergens naar smaken ;) Het water bij mij thuis proeft bijv. anders dan dat op terschelling.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:45

Ik vond het vroeger ook nooit lekker.
Ik dronk dan een glas ijskoud water,dat hielp wel, en toen dronk ik het haast elke dag :))
Misschien kun je dat proberen?Gewoon met wat ijsklontjes erin.(Niet echt voor de winter tijd :+ )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:46

IPv dat ik een glas water pak, heb ik heel slecht cola ingeschonken...

Ik moet eerlijk zeggen dat het water in Den Dolder en Zeist veel lekkerder smaakt dan het water in Amersfoort.
Gek eigenlijk..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:48

Ik vind dat er zeker wel smaak aan water zit..want ik vind het water bij mijn ouders uit de kraan echt het lekkerste water wat ik toe nu toe heb geproefd. En ik drink veel water!

Ik vind het heerlijk, juist omdat het zo je dorst lest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:49

joyce2 schreef:
IPv dat ik een glas water pak, heb ik heel slecht cola ingeschonken...

Ik moet eerlijk zeggen dat het water in Den Dolder en Zeist veel lekkerder smaakt dan het water in Amersfoort.
Gek eigenlijk..

Ik vind het water hier (Op de Veluwe - Ede gelderland) ook véél lekkerder dan in bijv. Overijssel..

En ik drink elke dag 1/2 flesjes water leeg, maar ik drink daarnaast ook nog bijna een liter cola. :+
Achja. Dat is gewoon echt mijn verslaving :o Ik probeer dat echt te minderen, maar tja, echt verslaafd dus.. Hoewel het de laatste tijd wel minder is al, eigenlijk.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:53

Voor de echte dy-hards,...net LAUW water uit de kraan gedronken......yummie! :9 :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:53

Ik ben ook geen fan van water, het water dat hier uit de kraan komt is nog wel lekker in Groningen vind ik het minder net als in Assen.
Beetje ranja erbij helpt wel en dan gewoon steeds minder waardoor je alleen wat over houdt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:54

Wij hebben lekker ons eigen bronwater :')