Calanddra schreef:Spoelen met Bocasanis het zo weg
En meer fruit eten
Precies, ik had ook van die vervelende pijnlijke bultjes in mn mond (aften), en toen ik een paar dagen met Bocasan had gespoeld was het weg!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dejavu schreef:ietjelover schreef:meer fruit eten kan echt niet, eet nu 2 tot 3 stuks fruit per dag
Het verband tussen vitamine C en aften is nooit bewezen. Er is sowieso nog nooit een sluitende factor ontdekt welke aften veroorzaakt.
zou me niet verbazen als je t ook bij de kruidvat kan halen
ietjelover schreef:mijn moeder heeft vandaag paradontax gekocht
ga daar maar mee proberen
hoop serieus dat het helpt
Nouks schreef:Allereerst, 7 tegelijk? Dat is wel heel extreem geloof ik...
Ik heb ze zelf af en toe (maar dan eentje, heel soms 2 tegelijk of vlak achter elkaar), het schijnt inderdaad meestal te maken te hebben met tekort aan vitamine C. Ook bepaalde tandpasta's kunnen een rol spelen. Het schijnt ook dat je er in stressvolle situaties gevoeliger voor bent.ietjelover schreef:mijn moeder heeft vandaag paradontax gekocht
ga daar maar mee proberen
hoop serieus dat het helpt
Ik gebruik ook Parodontax, heb zelf het idee dat dit goed werkt.
Overigens worden aften - indien veroorzaakt door tandpasta - veroorzaakt door het stofje natriumlaurylsulfaat dat in veel tandpasta's verwerkt is. In o.a. Aquafresh en Prodent zit dat stofje in ieder geval. Check dus gewoon voor je tandpasta koopt even de ingrediënten om te kijken of er wel of geen natriumlaurylsulfaat in zit.
Celiien schreef:Ik snap helemaal wat je bedoeld!
Vanaf dat ik.. euhm nou denk 5 was heb ik die rotzweerjtes in mijn mond gehad.
ik hoefde maar 1x op m'n wangt e bijten, per ongeluk, en ik zat de komende week emt zweertjes.
Moet zeggen dat ik ze het afgelopen jaar minder heb gehad, maar zit nu weer met 1tje
Ik had er wel spul tegen, wat het heel goed verdoofde, kan je gewoon bij de apotheek halen, het heet Aloclair
Helpt bij mij echt goed.
Wat ook helpt is, als je moed ervoor hebt, zout er tegen aan te leggen op je vinger. maar ik durf
het persoonlijk niet (meer)

Ik heb een aantal dagen een best dikke lip gehad
heb dat toch liever dan er zout in gooien