Onzeker over Make up.!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:41

Mijn tip: met zo'n blanke huid, het prachtige rode haar en de sproetjes zou ik het naturel houden.

Zelf heb ik ook sproetjes, maar dan geen rood maar donker haar.

Als je bij sproetjes veel make up gebruikt, dan wordt het beeld heel druk en wat overheersend. Je sproeten zou ik zeker niet verbergen, maar wees er trots op! :D

Zorg dat je je huid goed verzorgt, zodat deze egaal is en in balans. Dan zou ik je mascara zachtjes aanzetten, dus geen dikke wimpers, maar wimpers die iets gekleurd zijn, waardoor je die heldere oogopslag krijgt. Daarnaast kan je een beetje rouge gebruiken die past bij je huid en je net wat meer kleur geeft.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:45

ik zou je sproeten niet wegplamuren met foudation.
er bestaat trouwens wel dagcreme met met wat foundation er in, ik gebruik natural beuty van nivea, hier vervaag je je sproeten iets mee maar je blijft ze wel zien zodat je niet zo'n masker op hebt.
verder denk ik dat bruine mascara je goed zal staan, al vind ik die zwarte ook niet verkeerd.
een lipglose met een kleurtje wat veel op de kleur van je lippen lijkt maakt het geheel dan af, als je ook nog oogschaduw wilt dan zou ik een licht kleurtje (wit, roze enz) met wat glans doen.
wat je haar betreft is het miss een idee om er een model (zoals laagjes) in te laten knippen zodat het wat makkelijkker los draagt.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:45

Misty2001 schreef:
bedankt van die tip over wimpers krullen ik dacht altijd eerst de mascara en dan de krul??

Nee, eerst de kruller en dan mascara,anders kun je je wimpers afbreken!

Bruinoogpotlood lijntje (in jou geval bruin), tot de helft van ej onderste wimperrand, niet te dik, en niet op het ooglid zelf zegmaar. Vergroot je ogen.

Verder zou ik het voorlopig niet te gek doen,alleen mascara en een lijntje geeft je al een heel andere uitstraling!

Nell_

Re: Onzeker over Make up.!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:45

Begin anders eens met 1 ding. Alleen mascara bijv. Dan kan je er zelf ook stapje voor stapje aan wennen :)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:06

Misschien moet je eens op beautygloss.nl kijken, daar heb je een rubriek met filmpjes die vaak over make-up en uiterlijk gaan. ;)
Of op girlscene.nl, maar dat is weer een breder onderwerp, beautygloss heb je meer aan denk ik. :)

Succes!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:40

Begin inderdaad zoals de rest zegt met een klein beetje. Probeer wat (bruine) mascara, en voor rode vlekjes of sproetjes wat te verminderen kan je ook een fijne concealer kopen. Dan heb je geen foundation effect maar dan zijn alleen de vlekjes minder.
Doe dit gewoon een paar weken en desnoods kun je daarna nog een keer wat oogpotlood/eyeliner gebruiken. Mensen geven er vaak alleen maar positieve reacties op hoor! Als ik iemand zie met make-up en die heeft ineens make-up op zou ik daar nooit vreemd over denken, alleen positief.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:56

Ach, als jij je er niet lekker bij voelt mag je make-up ook achterwege laten hoor :) Het is immers geen verplichting ;)

Mar wat wil je eigenlijk precies met make-up, bepaalde dingen camoufleren? Zorg er altidj voor als je met foundation/ concealer o.i.d. aan de slag gaat dat je kleur en het product bij je passen. Juist dan bereik je effect wat je wil en ziet het er niet 'nep' uit. Immers als je het make-up product echt ziet zitten is het product niet geschikt voor je of bv. niet goed aangebracht.

Kies voor neutrale make-up en kleuren en breng het altijd subtiel/ dun aan. En probeer verder gewoon regelmatig eens wat als je tijd ebt. Als het niks is weet je dat ook weer en kun je het gewoon weer afhalen. Met veel proberen zie je snel genoeg waarmee je jezelf er beter uit vind zien en wanneer minder. En nogmaals, er moet niets en jij mag lekker opdoen of aflaten wat je zelf wil :)

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:00

Ik zou er niet te veel aan gaan veranderen. Tot een jaar geleden liep ik met alle make-up op mijn hoofd die er maar was, maar je huid word er echt niet beter van. Ik raad aan gewoon een beetje mascara, en misschien als je het echt graag wilt, een klein dun laagje poeder. Wel echt zorgen dat het een goede kleur is, en niet te veel!

Maar zoals Bienotje ook al zegt, als je je er niet lekker bij voelt kan je de make-up lekker achterwegen laten. :)

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:03

Eerste keer dat je make-up op hebt is altijd heel erg wennen, maar dan moet je gewoon daar doorheen, misshcien is een keer in de vakantie beginnen met een beetje, de volgende dag iets meer etc. en dan ben je d'r zelf aan gewend en dan als je op school komt vind vast iedereen het heel mooi staan :).

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:08

Wat je vraag aangaat op de vorige pagina...
Ik ben redelijk 'laat' begonnen met make-up, op mijn 15e schat ik. Dus toen ik ineens met wat mascara en oogschaduw naar school kwam had ik wel even hele verbaasde reacties en 'wat een wonder, blablabla', maar daar zijn ze zo aan gewend. En voor de rest allemaal alleen positief!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:10

Allereerst raad ik je aan om zo lang je zonder foundation kan, je dat ook echt moet doen! Geen onzekerheid over je sproeten joh! Ik had ze ook altijd, maar door het gebruik van de garnier 3-in-1 heb ik deze niet meer :( (sproeten vallen onder meeëters, en die worden inderdaad verwijderd door dat spul) maar ik zou ze dolgraag terug willen! Een concealer voor je wallen is wel een idee. Ik gebruik die van de hema, heel fijn!

Ik heb dan wel geen rood haar maar wel een lichte huid, spierwitte wenkbrauwen en blonde wimpers. De concealer van de hema werkt voor mij prima en is goed te betalen. Mijn wenkbrauwen maak ik wat donkerder met de wenkbrauwkit van de etos. Dit is wel iets dat je moet opbouwen, als jij je wenkbrauwen in eens veel donkerder maakt ziet het er voor jezelf en anderen heel apart uit ;) gewoon elke week ietsje donkerder zodat je ze uiteindelijk wel ziet maar niet te veel. Zo doe ik dat ook ;) Ik vind de zwarte mascara je zeker niet verkeerd staan hoor! maar om mee te experimenteren en aan te wennen is bruine mascara zeker geen verkeerde stap. Je zou zelfs eerst kunnen beginnen met het alleen krullen van je wimpers voor je aan mascara begint :) Gebruik vooral niet te veel mascara! Dit is nu niet mooi, en later als je er aan gewend bent ook niet, van die spinnenraggen aan je ogen.

Laat je ons een foto'tje zien als je wat hebt uitgeprobeerd waar je je fijn mee voelt? :D

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:13

Ik zou gaan voor de dagcreme met foundation er door heen van nivea die kleurt naar je huid en doet wel wallen weg werken.
En gewoon een bruine mascara en bruin oogpotlood (als dat nodig is). naturel is mooi!