Overgeven....Kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Re: Overgeven....Kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 00:27

Ja vinden wij ook hier hoor beetje vaag omdat het zo gaat en binnen bepaalde tijden gebeurt maar laat me niet uit het veld slaan door zo iets hahaha.

Toetjes heeft ze expres niet gehad.Gister na eten vroeg ze een ijsje maar mocht ze niet van mij.Vandaag ook niet.
En de 2 dagen bij mijn ouders ook zeker niet.

Ga weer verder puzzelen en morgen een update plaatsen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:33

Ben benieuwd wat het is. Ik zou denken aan een soort van allergische reactie op bijvoorbeeld vetten die niet in de dingen zit die ze overdag krijgt. Zelf heb ik na het eten van bepaalde vetten altijd het gevoel alsof ik een steen in mijn maag heb.
Onze dochter van zes jaar heeft zo eens in de zoveel tijd dat ze opeens misselijk is, moet overgeven en dan is het ook weer helemaal over. Tot een jaar geleden had ze dit ongeveer eens per maand (gemiddeld), nu nog zo heel nu en dan (te weinig -gelukkig- om er een bepaalde structuur in te zien.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:51

Ik heb dat vroeger ook maanden gehad dathet avond eten er uit kwam (was wel meteen na het eten) Zal m'n moeder eens vragen of ze er iets speciaals aan hebben gedaan maar volgens mij is het toen vanzelf weer over gegaan....

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:59

Hoi,
hoe laat eten jullie?
ze gaat om half 8 naar bed?
Mss kan het zijn dat waanner ze naar bed gaat haar eten nog niet is verteerd.
wanneer zij plat ligt krijg je een beetje reflux effect (eten komt weer naar boven)
Wat je kan doen is haar hoofd eind wat hoger te zetten (boeken er onder)
Dan krijg je een soort kanteling waardoor het eten beneden blijft.

Tip suc6 ermee

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:07

ariegorn schreef:
Hoi,
hoe laat eten jullie?
ze gaat om half 8 naar bed?
Mss kan het zijn dat waanner ze naar bed gaat haar eten nog niet is verteerd.
wanneer zij plat ligt krijg je een beetje reflux effect (eten komt weer naar boven)
Wat je kan doen is haar hoofd eind wat hoger te zetten (boeken er onder)
Dan krijg je een soort kanteling waardoor het eten beneden blijft.

Tip suc6 ermee

Hier moest ik nou ook aan denken. Of misschien vroeger eten, of s'avonds boterham en smiddags warm eten.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 12:57

Al die jaren dat ze mee eet eten we rond half 6 daar voor periode gehad van 6 uur en nooit last gehad.
ZOndag sliep ze niet eens en zat ze op een stoel.Wij dachten aan een kou op de maag ofzo.
Nou heeft ze wel vandaag wat diaree dus neig nu naar de buikgriep aangezien me ma er ook sinds gister last van heeft.Daar is ze zondag maandag en dinsdag geweest.
Ze had ook moeite met opgang komen vandaag en net in de auto in slaap gevallen dus moe.Nu zit ze wel lekker haar boterham op te eten zonder moeite.
Maar bellen dalijk toch even de HA al is het maar voor bevestiging van de gedachtes.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:45

Wat zei de HA?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:52

ben k ook benieuwd naar

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 19:56

Update was er even bij ingeschoten maar naar wat ik gezegt heb tegen hem en het feit dat ze nu wel diaree heeft dacht hij echt aan buikgriep mede ook omdat ze geen andere gekke dingen erbij heeft,koorts,misselijk,uitslag enzo.

Met 7-10 dagen moet het over zijn.ALs er wel gekke dingen bij komen of erger wordt dan moet ik bellen en later eventueel langskomen begin volgende week.Dan zou het wat anders kunnen zijn dan dat hij dacht.
HIj dacht aan of een staartje van een buikgriep die ongemerkt voorbij gegaan is of juist het begin er van.Dus duimen jullie mee dat het hier bij blijft???Niks zieliger om te zien is een kind die zich niet lekker voelt.

Hou haar vandaag expres wat langer wakker om te kijken wat er gebeurt.Tot nu toe gaat het goed.Heeft zelfs meer gedronken als normaal(niet overdreven maar ze werd natuurlijk wakker met lege maag).Ze zingt zelf hahaha.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:19

Je kind ziek zien is absoluut niet leuk.
Zo ben ik vorig jaar met mijn dochter in het ziekenhuis beland, omdat ze zo'n gigantische buikpijnen had en echt in elkaar kromp van de pijn, het gaat je echt door merg en been, en ik denk dat iedere moeder het wel van haar kind wil overnemen.

Gelukkig denkt de arts aan "alleen" maar een buikgriepje, en hopelijk word ze snel beter :D
Vertroetel haar maar lekker, goed laten drinken en als ze eens overdag in slaap valt, lekker laten liggen, zijn ze sneller beter van.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 09:18

Grietje ik herken dat wel ja vorig jaar ook met haar bij de huisartsenpost gezeten omdat ze zo'n hoofdpijn had.Haar temperatuur schommelde enz.Geen pretje om ze zo te zien.Gelukkig voor de rest nog niks ernstig gehad..Even afkloppen hahaha.

Gister avond niet gespuugd dus dat is positief.
Als ze in slaap valt laat ik haar altijd wle liggen ja.In die verhouding zijn ze uiteraard nog klein en vallen niet voor niks in slaap.Heeft ze dan echt nodig dan.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:22

hoi, hier precies hetzelfde, oudste heeft al paar dagen geen eetlust en heeft 2x gespuugd, is ook moe. Heerst een virus, bij een vriendje in ander dorp was de halve klas ziek!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:34

Hier ook hetzelfde, zaterdag de hele dag niks aan de hand, s'avond ligt mijn dochtertje in bed en begint ineens heel hard te huilen..overgegeven (ze is pas 2 en had nog nooit overgegeven dus het arme kind wist niet wat haar overkwam)
Dag erna hetzelfde verhaal en de dag daarna pas koorts, en weer een dag later pas diaree.

Het heerst ook echt enorm, je hoort overal mensen die thuis zitten ivm buikgriep.

Beterschap voor je meisje :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:42

Heel sneu maar het heerst hier ook heel erg. Wat helpt tegen misselijkheid is een ijskoud washandje in de nek leggen, vinden ze hier altijd heel lekker (ik zelf ook trouwens). Beterschap.

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:08

Wat vervelend!

Heel veel sterkte en we hopen op een spoedig herstel!!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 08:55

Het gaat gelukkig beter nu.Ze had gister alleen nog iets aan diaree.Dus denk dat het na het weekend zo goed als weg is of het moet natuurlijk dan allemaal pas beginnen maar denk het niet.

Voor de mensen met ziek kindje(s) ook sterkte en beterschap voor jullie.

Bedankt allemaal.