Flauwvallen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Flauwvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:33

kop tussen de benen werkt beter dan liggen ;)

als het een suikerdip is kunnen ze dat trouwens niet aantonen. op het moment dat je bloed laat prikken is dat allang weer hersteld namelijk

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:36

LiSSy schreef:
kop tussen de benen werkt beter dan liggen ;)

als het een suikerdip is kunnen ze dat trouwens niet aantonen. op het moment dat je bloed laat prikken is dat allang weer hersteld namelijk

Daarom was ik blij dat ik net na het bloedprikken flauw viel. In de hoop dat ze toch iets aan konden tonen. Ook de keren dat er een dagcurve is gemaakt door in mijn vinger te prikken werd niets vastgelegd.

Ondertussen ben ik net terug van de dokter.

Hij heeft me gewogen en opgemeten. En het blijkt dat ik onder de BMI waarde zit. Mijn BMI is 19. En de grens is 20 ongeveer. Kan dus zijn doordat ik totaal geen reserves heb, sneller onwel wordt. Omdat mijn energie om het op peil te houden gewoon helemaal weg is.

Aangezien ik al vaker bij de diëtiste gelopen heb en hier al een voedingsschema van heb, heeft het weinig zin om terug te gaan. Hij raad mij aan om gewoon zo door te gaan, alleen te proberen om ongeveer 2 kilo aan te komen. Zodat ik op het BMI 20 kom.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:00

Oh hier heb ik ook onwijs last van..
Ben er nu wel aan gewend, maar binnekort denk toch weer langs de dokter.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:19

Ik word ook heel vaak duizelig. Heel veel zwarte vlekken voor mijn ogen. Overigens heb ik een BMI van 17. Maar ook een wat lagere bloeddruk.. Heel vervelend. Maar niet ernstig. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 16:21

@ Dominique_96: Hier kan die duizeligheid dus wel van komen. Als het verder je dagelijks leven niet beïnvloed, dan scheelt het nog. Dit was bij mij eerst ook het geval. Alleen zit ik ondertussen al bijna 2 weken thuis omdat ik om de haverklap om ga.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:24

Gelukkig val ik niet flauw nee. Overigens val ik wel altijd flauw als ik lang stil moet staan.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:33

Ik heb het ook, echt in perioden, ik kan er bijvoorbeeld 6 weken geen last van hebben en dan weer ineens iedere dag meerdere keren. Ik voel het net als jij ook aankomen en ga dan vaak even zitten, ik kan het vaak ook tegenhouden. Heb het vooral als ik lang (stil)sta of als ik plotseling hard aan het werk moet, ook bij temperatuur wisselingen, maar vooral 's ochtends vroeg.
Ik word dan vaak ook erg warm en geluiden vallen weg. Als het te lang duurt zie ik niks meer, en hoor ik (bijna) niks meer, de geluiden om je heen klinken op zo'n moment heel ver weg. Zodra ik dat voel móet ik gaan zitten.
Mijn bloed is ook compleet getest en er werd niks gevonden. Bloeddruk ook in orde, het advies van mijn dokter was om drukte langzaam op te bouwen, bijvoorbeeld met fietsen, heel rustig beginnen met fietsen, en dan steeds wat sneller, en ook weer afbouwen. Dus geleidelijk aan je energie verbruiken. En ik moet regelmatig kleine beetjes eten. Dus liever 6x per dag een kleine portie dan 3x per dag een grote.
Ik hou me er keurig aan maar heb toch wel regelmatig een moment dat ik het weer voel.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 18:05

Heb dus bijna het zelfde als jij MarloesRixt. Zoals jij het beschrijft komt mij bekend voor. Alleen ik moet echt gaan liggen en iets van ranja pakken wil het wegtrekken.

Ik eet van jongs af aan al 6 kleine porties per dag ipv 3 grote. Vroeger veel problemen gehad met mijn maag. Kon grote porties gewoon niet aan. Gelukkig maar, want 6x per dag kleine porties is veel gezonder!

Ga nu voortaan kijken of het met de proteïne shakes van mijn vriend werkt. Hij fitnesst veel en gaat richting het bodybuilden. Maar hij heeft nog shakes staan die minder zwaar zijn. Dus hoop dat ik hier iets van aankom en dat het dan toch wegtrekt!

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:46

Ik heb hier ook regelmatig last van.

Als ik bv weinig heb gegeten, te snel opsta als ik gezeten heb of zelfs als ik onder de douche vandaan kom, warm weer enz.

Ik voel het meestal al als ik smorgens opsta, dan voel ik al dat ik vandaag op moet letten met eten enzo, vaak val ik dan alsnog flauw.

Als ik dan flauw gevallen ben en ben weer goed wakker dan voel ik me gelijk 10 keer beter als ervoor, hebben jullie dat ook?
Ik ben hiervoor al vaak naar de huisarts geweest, vaak bloed geprikt en bloeddruk opgemeten maar kunnen niks vinden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:55

Ik heb hier ook al jaren last van,bij mij is het een Hypo steeds.
Mijn suikerspiegel is dan te laag,als ik iets eet of drink waar suiker in zit gaat het weer over.
Je kan je bloed wel laten testen,maar als je op dat moment geen lage suikerspiegel hebt zien ze dat ook niet.
Bij mij konden ze ook nix vinden terwijl het zeker steeds een hypo is.Zorg dat je steeds wat bij je hebt waar suiker inzit,en neem het als je het voelt opkomen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 11:59

Bedankt voor jullie reacties. Heb voortaan altijd Dextro in mijn tas zitten. En heb ook Dextro poeder. Wat ik op moet lossen in water of net wat!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:02

Eet ook voldoende zout!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:06

Dat probeer ik ook:)

Kan ook vaak merken als ik een migraine aanval gehad heb. Dat ik daarna zin in drop heb! Dan weet ik gewoon dat ik zout binnen moet hebben! Maar nu met het flauwvallen denk ik er ook aan.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:49

loez schreef:
Heb dus bijna het zelfde als jij MarloesRixt. Zoals jij het beschrijft komt mij bekend voor. Alleen ik moet echt gaan liggen en iets van ranja pakken wil het wegtrekken.

Ik eet van jongs af aan al 6 kleine porties per dag ipv 3 grote. Vroeger veel problemen gehad met mijn maag. Kon grote porties gewoon niet aan. Gelukkig maar, want 6x per dag kleine porties is veel gezonder!

Ga nu voortaan kijken of het met de proteïne shakes van mijn vriend werkt. Hij fitnesst veel en gaat richting het bodybuilden. Maar hij heeft nog shakes staan die minder zwaar zijn. Dus hoop dat ik hier iets van aankom en dat het dan toch wegtrekt!

Eiwitten? Daar kom je niet van aan hoor. Ik heb nu ook een eiwitdieet om juist af te vallen. Kun je beter koolhydraten (carbs) tot je nemen lijkt mij?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 13:39

Petulan schreef:
loez schreef:

Eiwitten? Daar kom je niet van aan hoor. Ik heb nu ook een eiwitdieet om juist af te vallen. Kun je beter koolhydraten (carbs) tot je nemen lijkt mij?

Weet niet precies hoe die shakes heten! Maar ik moet er in elk geval van aankomen! :) Hij heeft dit ook nog besproken met zijn trainer ( Prof, bodybuilder) En hij raadde dit ook aan om aan te komen!