Hoesten tot kokhalzend toe..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoesten tot kokhalzend toe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:10

:wave: Lotgenoten !
Pffff inderdaad hóesten als een gek totdat 't er inderdaad zowat uitkomt ... Heel vervelend. Heb nu ook keelpastilles, hoestdrank, neusspray etc. Heb het ook gekregen na Carnaval.
Hopelijk dat 't minder gaat worden, begin het nu al aan m'n holtes te voelen :\
(Heb heel snel voorhoofd en bijholte-ontsteking :\ )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:13

Klinkt als bronchitis inderdaad.
Ik heb zelf chronische bronchitis (COPD) en dat slijmerige ken ik maar al te goed. Vooral bij de overgang van warm naar koud weer en andersom kan ik me soms de longen uit het lijf hoesten.
Ik heb zelfs wel eens zo hard moeten hoesten dat de adertjes in allebei m'n ogen sprongen en ik midden in de winter met 2 bloeddoorlopen ogen liep :=
Maar goed, een zonnebril bood uitkomst 8-)
Veel thee drinken helpt wel goed!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:40

thee ga ik eens proberen.. heb wel al veel bouillion op..
honingdrop en keelpastilles..

vorig jaar had ik dit ook en ging ik eigenlijk gewoon naar school (was een hel) want toen had ik een middenribspier gekneusd van het hoesten (dus elke keer als je hoest druk je jezelf in de stoel/bed/muur om te hoesten) maar ik ging gewoon naar school.

Nu lig ik krom als ik moet hoesten (tis ook altijd wat met mij)
maar nu ben ik thuis gebleven. ik ga aankomend weekend een weekendje weg met vriendlief (3 jaar verkering) en wil toch wel gezond mee gaan.. is voor hem ook geen pretje als je langs een zeehond probeert te slapen :')
het gaat nu vooruit..

Cayenne, gaat bronchitis vanzelf over, hoe merk je dat het dat is.. ik heb het vorig jaar (ook na carnaval) gehad.
later bleek dat ik toen ook al Q-koorts had..

door de Q zijn mijn verkoudheden wel erger geworden maar vooral veel langer (geen weerstand)
ik eet nu vooral heel veel fruit..

ik heb ook eens flink uitgerust (iets wat ik echt nodig had ) ook al heb ik net een halve week vakantie achter de rug..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:59

ik heb ook chronische bronchitis, vreselijk is het. heb er heel januari vreselijk last van gehad. en heb er bij de minste geringste weers verandering ook last van.bij mij is het begonnen met gewone bronchitis, maar die heb ik zo verwaarloosd (niks aan gedaan toen omdat ik dacht dat het vanzelf wel over zou gaan).
het enige wat mij mij helpt is codaine tabletten voor het slapen gaan, zodat ik in ieder geval goede nachturst krijg. n in de echt erge periode krijg ik van de HA ontstekingsremmers.

ber het algemeen moet acute bronchitis na een paar dagen weer over gaan als het langer dan een week duurt is het wijsheid om even naar je HA te gaan dan kan hij je ontstekingsremmers te geven en trekt het sneller weg.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:53

Acetylcysteine bruistabletten heb ik nu.. smaakt een beetje zuur..

ik heb het gevoel dat mijn hoest eigenlijk niet het grootste probleem meer is, maar mijn neus.. afentoe hoest ik nog wel, maar ik kan snuiten of ophalen.. het blijft in mijn neus zitten.. straks nog maar even een telefoontje doen..
ik weet namelijk niet of het in combi met elkaar kan..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:00

Mijn chronische bronchitis is ook ontstaan door verwaarlozing van een gewone bronchitis. Ik was 12 en mijn ouders vonden dat ik me aanstelde met al dat gehoest, mja :+
Gewone bronchitis kan inderdaad vanzelf weer overgaan, maar hou je keel en longen goed warm (desnoods met sjawl of coltrui) en warme dingen drinken. Niet zonder jas oid even snel naar binnen en buiten rennen. Als het binnen een week nog niet beter gaat toch even naar de dokter :)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:02

Ik heb een paar maanden terug ook een maand of 3 lang gehoest (mijn vriend had het ook)ze dachten aan Kinkhoest.. bloedonderzoek gedaan.. kwam niks uit. Met wat codeinetabletten was t snachts in ieder geval draaglijk. overdag vaak tot kotsend toe gehoest. Nu ben ik er gelukkig vanaf.

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:08

Een heel oud middeltje waar wij thuis echt baat bij hebben tegen het hoesten is het volgende: Nootmuskaat noot voor de helft raspen en dit mengen door een ruime lepel honing. Twee a drie keer per dag.
Geloof het lijkt heel vies maar het helpt echt!

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:11

Jolandaa_ schreef:
ja bokkers..

Ik moet hoesten..

ik hoest alsof er stof in mijn keel zit, maar die wil er gewoon niet uit..
het is donderdag begonnen, vrijdag was erger (maar toen had ik Bisolvon + keelpastilles gehaald)
ging redelijk.. mijn neus zat bovendien ook dicht, dus echt veel drinken kon ik niet...

zaterdag gewerkt, ook veel last van hoesten..

vandaag is het niet te houden.

hoesten, zelfs met kokhalzen.. na 't eten ging ik naar 't toilet.. ik moest zo erg hoesten dat ik moest spugen (het was geen eten, maar heel veel slijm) thuis gekomen weer veel hoestsiroop op (ook dampo merk) maar het wil niet baten..

morgen wil ik zowiezo de dokter bellen, want zo gaat het niet meer..
ik heb dit vorig jaar precies hetzelfde gehad.. toen had ik zelfs door het hoesten mijn middenribspier gekneusd.. ik voel die nu ook weer aankomen.. ook mijn buikspieren doen erg zeer..

het hoesten wil maar niet stoppen..

wat kan ik zolang doen om de nacht door te komen?

Dit probleem ken ik, heb ik ook gehad, ik kreeg codeinne tabletten, is slaap verwekkend en rustgevend voor je keel. Ik sliep er geweldig op. Moet je maar even na vragen. Misschien krijg je ook wel hoestdrank. ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:38

Ik heb ook een x 3 maanden kinkhoest gehad. Was gestopt met roken , maar hoesten werd erger en erger, ziekenhuis geweest. Was dus kinkhoest. Weet alleen nog dat ik codeine had voor de nacht.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:41

Pauline schreef:
Ik heb dat als ik bronchitis heb.

Ja ik ook!
Dat is echt naar.
En nu zit ik thuis met het gevolg: Voorhoofds holte ontsteking.

TIP: Drink even geen melk, dat veroorzaakt nog meer slijm.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 23-02-10 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:43

Als me holtes zijn ontstoken vraag ik altijd AB.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:45

Sandeman schreef:
Als me holtes zijn ontstoken vraag ik altijd AB.

Ja, daar begin ik nu even niet aan als het kan.
Heb het er wel over gehad met mijn HA, maar ik heb 4 mnd blaasontsteking/nierbekken ontsteking gehad.
En heb ongeveer 5 kuren gehad vanaf november tot 5 januari.
Daardoor ben ik zo beroerd geweest en is mijn weerstand zo verlaagt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:39

daantjuhhh schreef:
TIP: Drink even geen melk, dat veroorzaakt nog meer slijm.

melk en andere vloeibare melkproducten (met uitzondering van yoghurt) zijn mij zelfs verboden :=
Ik heb het weleens geprobeerd maar werd onmiddellijk gestraft door weer dagen te lopen hoesten.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:45

Hé dit heb ik ook elk jaar gehad tot dat ik moest spugen! Ik blafte toen ook als een zeehond en mensen in mijn omgeving dachten toen dat ik kinkhoest had. Heb bloed laten prikken enz maar er kwam echt niks uit. Nu heb ik vorig jaar mijn klamboe boven mijn bed weg gehaald want die was ik beu, en echt waar, ik hoest niet meer! Heb je toevallig iets wat veel stof opneemt op je kamer? Een klamboe, vloerbeddekking of een kleed op je kamer? Bij mij was dát dus het geval. Heb gelukkig geen vloerbeddekking maar de rest heb ik weg gehaald en het is over! :D
Heb die tijd heel veel kamille gestoomd en hoest siroop van de HA gehad, weet niet meer welke, maar goed ik heb voor mezelf de oorzaak gevonden en het is over!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:46

met melk heb ik ook ervaringen gehad.. slijm bleef in mijn keel hangen. sindsdien drink ik nooit meer melk als ik verkouden was..

mama heeft nu neusspray voor mij gehaald. even apotheker gebeld of dat kon in combi van de slijmoplossers. maar dat was geen probleem.. merk meteen al wat verschil :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:15

Jolandaa_ schreef:
met melk heb ik ook ervaringen gehad.. slijm bleef in mijn keel hangen. sindsdien drink ik nooit meer melk als ik verkouden was..

mama heeft nu neusspray voor mij gehaald. even apotheker gebeld of dat kon in combi van de slijmoplossers. maar dat was geen probleem.. merk meteen al wat verschil :)

Klopt, melk moet je niet drinken als je er last van hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:10

Sandeman schreef:
Ik heb ook een x 3 maanden kinkhoest gehad. Was gestopt met roken , maar hoesten werd erger en erger, ziekenhuis geweest. Was dus kinkhoest. Weet alleen nog dat ik codeine had voor de nacht.

Ben je niet geent tegen kinkhoest dan? Dat zit gewoon bij je kindervaccinaties.
In de DKTP prik, die krijg je in je jeugd 3 maal.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:15

Ik heb (ondanks dat ik volledig ben ingeënt) een paar jaar geleden ook kinkhoest gehad. Zo ook mijn dochter, die ook is ingeënt. Je krijgt dan een mildere vorm van kinkhoest... Al snapte ik niet dat het nog erger kan zijn. Gekneusde ribben en zo aan overgehouden.
Ik kreeg toen codeïne-tabletjes van de huisarts. Die helpen het hoesten onderdrukken. Overigens kun je daar wel wat duf van worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:18

Ik heb net even gegoogled en zie idd dat ondanks de enting, toch nog ziek kan worden, maar een mildere vorm. Excuus.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:21

Tja, mildere vorm is inderdaad zo. Ik weet nog dat ik er toen goed ziek van was. In die tijd heerste het op de school waar ik werk en een collega heeft het toen ook gehad. Zij had door het hoesten twee ribben gebroken.
Het is inderdaad een mildere vorm, maar je bent o zo benauwd tijdens de hoestbuien.
Ik wist trouwens ook niet dat je kinkhoest kon krijgen als je ingeënt was, maar het is echt zo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:28

Ik ken de hoestbuien, kriebelhoest, het benauwd zijn, maar dan van de astma, evenals voorhoofdsholte en bijholteontsteking heb ik standaard bij elke verkoudheid. Blegh.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:34

Pff vanmorgen tot 5.30 wakker geweest van het hoesten... wilde om 7.30 bij de huisarts zijn maar ik viel toen dus alsnog in slaap en werd pas om 9.30 wakker en toen kon ik dus niet meer terecht :\

Vandaag ging het ook nergens over met t hoesten maar vanavond zwakte het ineens af, ook mn neus is weer beetje open aan het gaan :D

ik ga mooi verder met veel water drinken & weerstandpilletjes slikken en fruit eten, moet de komende dagen zo'n 10/12 uur per dag werken(horeca, dus hoesten en snotneuzen zijn eigenlijk not done ;) )