Stukje voortand afgebroken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:14

Als je verder geen gaatjes of wat dan ook hebt, zal het echt niet verder afbreken hoor. Maar pakjes open maken met je tanden is sowieso niet erg handig :+

Ik zou er hoe dan ook wel snel mee naar de tandarts gaan, al is het voor je eigen gemoedsrust.
Ik heb van mijn moeder geerfd dat mijn boventanden snel afbreken en weet hoe het is := Ik durf dan ook absoluut niet in een appel te bijten oid.
De tandarts kan het wel weer voor het gezicht mooi maken :j

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 17:25

Ik heb altijd alles opengescheurd met mijn tanden. Maar dat laat ik voortaan wel :+

Ja, ik ga maandag bellen. Maar je ziet het echt alleen als je heel dicht op me staat. Vanaf een cm of 30 zie je niets :D

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:31

Mijn twee voortanden zijn heel lelijk verbrijzeld geweest(tja, in volvo's 'bijten' is geen plan voor succes, al staan er wel tandensporen in de lak...ok, ik raakte net die auto met mijn tanden toen ik er iets in wilde zetten). Ik had een stuk of 8 losse stukjes tand in mijn mond zitten. Gekartelde rand, ongelijk en naar boven oplopend tot ongeveer de helft. Ik kon makkelijk mijn tong naar buitensteken zonder mijn tanden van elkaar te halen. Ik heb dat toen heel toevallig direct kunnen laten herstellen omdat er iemand had afgebeld bij de tandarts, maar je ziet er niets van. Enkel mijn broer beweert een subtiel verschil te zien. :+ Het is echt prachtig hersteld, er is een neponderkantje opgezet en de rest is 'gecementeerd'.

Karin_88

Re: Stukje voortand afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:52

Auw Wizewo.. := Dat klinkt pijnlijk...

Zelf heb ik vroeger ook een hoekje van mijn voortand eraf gekregen door van een speel-toestel te springen.. Met mijn kin tegen mijn knie aangekomen, en van een voortand (van de bovenkant) is een hoekje afgebroken.. De tandarts heeft dit alleen bijgevijld en gepolijst, en doet het tot nu toe nog gewoon goed :) Ik denk dat het gewoon bijgevijld wordt met zo'n klein stukje :)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:27

Dat zegt iedereen, maar het deed geen pijn. Echt niet. (alleen bij de TA die even wou controleren of de zenuwen intact waren...JA dus). Alleen het geluid van het verbrijzelen is gruwelijk.

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:25

Ik denk wel dat het een te klein stukje is,
en je tandarts er eerder ietsjes wat afslijpt..
Zodat het weer glad en recht loopt, dan
wanneer hij er een klein stukje aanplakt
Vaak breken van die kleine stukjes ook wel af :o

-Tandartsassistente in opleiding-

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:39

Ik heb ook 2 halve "neptanden". Als het stukje zo klein is dat je het bijna niet ziet, doet de Tandarts er weinig aan denk ik.

Ik had een best grote spleet tussen mijn voortanden gehad en omdat een beugel geen optie was, hebben ze het opgevuld met vullingen die ze ook voor je kiezen etc gebruiken. Bij mij was het vervelend want het moest ook helemaal in het tandvlees, maar als het aan de onderkant is, zetten ze er gewoon een stukje op en dat slijpen (niets ergs hoor) gewoon op maat en vlak tegen je tand aan zodat je er niets meer van merkt of ziet. :D