Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:01

Lelijk he!
Vrouwen horen geen kort haar te hebben :n

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:02

Mijn moeder had heel lang, mooi haar, helaas gingen er gaten in zitten en brak het steeds hoger af.. Dus heeft ze het afgeknipt.. Wel verft ze het nu donkerrood, staat haar erg leuk! :D

Ik moet er niet aan denken, kort haar.. :') Stond laatst al bijna te huilen bij de kapper toen de dode puntjes eraf moesten..

Maarja, ik vind lang haar gewoon mooi, ook bij jongens.. }>
Laatst bijgewerkt door Shattered op 19-02-10 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

noekje

Misschien omdat ze het zat zijn elke dag hun haar te moeten borstelen? Die irritatie heb ik iig nu al O:)

MamaMiesje

devine schreef:
Ik denk eerder dat het gemakzucht is want dan is het s'morgens makkelijker dan dat je je lange haar moet verzorgen.
En met zo een kort koppie is het hup,hup en klaar haha.

Nou, bij mij was het: borstel erdoor, stiekie erin en klaar is klara.
En nou, met mijn kortere haar: eerst weer natmaken want het staat rechtop, dan weer droogföhnen en dan stylen :')

MamaMiesje

Frank schreef:
Lelijk he!

Lekkere kortzichtige opmerking :roll:

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:03

Shattered schreef:
Wel verft ze het nu donkerrood, staat haar erg leuk! :D

Oh ja... Dat doen ze ook!
De meest vreemde kleurtjes erin!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:04

denice schreef:
Dit vraag ik me dus ook al jaren af!!

Aha dus ik ben gelukkig niet de enige!

@frank, ik zag zondag iemand op life4you die het super mooi stond, maar ben wel van mening dat het niet iedereen staat. (maar dat heb je met elke coupe).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:05

Frank schreef:
Lelijk he!

Mag dan wel jouw mening zijn, maar vind ik nergens op slaan. Soms worden vrouwen gedwongen het kort te maken. En dan heb ik het niet alleen over vrouwen die bijvoorbeeld een chemo moeten ondergaan. Sommige vrouwen hebben heel dik haar of heel dun haar. Dus het wordt te zwaar of het ziet er niet uit.
Mijn ex was altijd weer boos als ik naar de kapper was gegaan. Hij wilde mijn haar tot op mijn rug hebben. Helaas telt erfelijkheid ook mee en zal niet elke vrouw dezelfde lengte kunnen halen.
Laatst bijgewerkt door Lous op 19-02-10 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:05

Mijn hubbie zou ook graag hebben dat ik het wat langer liet groeien en ik ben het nu ook wel een beetje aan het laten groeien, maar ik had het tot op mijn kont en dat wordt het echt nooit meer! Schouderlang okee, dat vind ik wel weer goed ;)
Bij mij is het gewoon omdat het leuker staat. Mijn haar is zo dik en zwaar dat als ik het lang heb, ik toch niet anders meer kan dan het strak achterover trekken in een staart of knot. Beetje jammer van alle extra moeite die ermee gepaard gaat.
Zeg maar het verschil tussen dit (met mijn zus, ik ben de rechtse linkse. Okee, sowieso slechte foto ;)):
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... LLENV1.jpg

en dit:
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... maaike.jpg
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 19-02-10 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:06

Naja, zo bot bedoel ik het niet.
Maar het is naar mijn mening gewoon mooier!
Misschien maak ik me nu nog minder populair, maar soms staat het gewoon echt potterig...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:07

Shattered schreef:
Mijn moeder had heel lang, mooi haar, helaas gingen er gaten in zitten en brak het steeds hoger af.. Dus heeft ze het afgeknipt.. Wel verft ze het nu donkerrood, staat haar erg leuk! :D

Ik moet er niet aan denken, kort haar.. :') Stond laatst al bijna te huilen bij de kapper toen de dode puntjes eraf moesten..

Maarja, ik vind lang haar gewoon mooi, ook bij jongens.. }>

Jos van oss gezien?, bij zijn onthulling gingen zowel ik als vriendlief even :wow:. (ook lang haar)
Laatst bijgewerkt door Equidea op 19-02-10 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:07

NOujaaaaaaaaa Frank!!
Dat je t mooier vindt, oke. Maar potterig!!
Ik zeg toch ook niet tegen jou dat elke paardrijdende man een (stiekeme) homo is?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:07

Uhmm.. Mijn moeder heeft ook haar iets boven haar schouders, en dat vind ik op haar leeftijd ook gewoon mooier! :j Later wil ik ook korter haar, lang haar vind ik meer voor jongere mensen... :) Dat vind mijn moeder ook...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:08

ik ben dus ook al 'ouder' met mijn 38 jaar, maar ik schijn de voorgeschreven procedures niet te volgen :')
mijn haar heeft al alle mogelijke lengtes (en alle mogelijke kleuren) gehad, van bijna gemilimeterd tot lang.
nu is het al een paar jaar lang en in de originele kleur, en ik vind het prima zo :j tot ik het weer in mijn hoofd krijg om de schaar erin te zetten :=

MamaMiesje schreef:
Nou, bij mij was het: borstel erdoor, stiekie erin en klaar is klara.
En nou, met mijn kortere haar: eerst weer natmaken want het staat rechtop, dan weer droogföhnen en dan stylen

hier ook zo, borstel erdoor, maar dan zonder stiekie en klaar is klara :D
met korter haar stond ik ook veel langer in de badkamer.

Alja

vind vaak dat dames hun haar kort knippen als ze de dertig grens bereiken maar misschien is dat ook wel mijn optiek :+

Frank

Een chemo is een heel ander verhaal idd.
Dik haar kun je laten uitdunnen bij de kapper!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:09

@Frank: IMO is er niets zo lelijk als een bos lang haar waar niets mee gedaan wordt...

Verder: ik heb mijn haar nu weer wat langer, maar ik heb het ook best kort gehad.
Het valt me wel op dat jongere vaker lang haar hebben, maar ik ken er ook genoeg met kort haar.(en dat vind ik toch vaak mooier)

Minder werk is het zeker, bij mij is het meestal een kwestie van borstel erdoor en klaar..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:09

Blue_eyes, en dat blonde op dat lange haar? Het heeft allebei wel iets!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:11

siskeh schreef:
@Frank: IMO is er niets zo lelijk als een bos lang haar waar niets mee gedaan wordt...

Ja, maar vrouwen horen toch wat zorg aan hun uiterlijk te besteden :Y)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:11

Ik ben een "oudere" dame van 41, heb mijn haar halflang, blond aan het uit laten groeien en ik ga volledig voor grijs.

Vindt dat lang haar niet leeftijdgebonden is, maar je moet idd waken voor het lyceum / museum gehalte want dat vind ik eerder triest dan iets anders.

Een mooie grijze vlecht of knot, niks mis mee toch? Mijn moeder heeft het wel heel kort, die vind lang haar niks, maar ik kan niet wachten tot het weer halverwege mijn rug hangt.

Even de borstel erdoorheen, bij bad hair day elastiekje erin en klaar. Bij good hair day niks, lekker los laten.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:11

Frank schreef:
siskeh schreef:

Dus jij doet dat niet?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:12

MamaMiesje schreef:
NOujaaaaaaaaa Frank!!
Dat je t mooier vindt, oke. Maar potterig!!
Ik zeg toch ook niet tegen jou dat elke paardrijdende man een (stiekeme) homo is?

Een stiekeme, da's weer nieuw voor me :+

En Equidea, zeker wel!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:13

Frank schreef:
siskeh schreef:

vergeef me mijn hormonale bui, maar:
Mannen dus niet en kort haar bij een vrouw staat gelijk aan onverzorgd ??

Ik vind mijzelf er toch wel behoorlijk apetijtelijk uitzien met mijn korte haar en mooie jurk op de foto's in mijn profiel :+
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 19-02-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:13

Ik heb zelf dus dun haar en ook nog eens weinig haar. Wat gebeurt er dus als het lang wordt, het gaat steeds meer klitten dat het bij het borstelen gewoon echt zeer gaat doen. Schijnt volgens mijn kapster dus een kwaal te zijn van dun haar. Dus net op mijn schouders is voor mij de maximale lengte om het een beetje leuk te houden.

Heb het vroeger ook heel kort gehad. Was in de tijd dat Angela Schijf in GTST haar haar ineens heelkort had geknipt. Veel namen dat dus over, ik ook ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:15

Frank schreef:
Een chemo is een heel ander verhaal idd.
Dik haar kun je laten uitdunnen bij de kapper!

de manier waarop je het laat knippen maak idd veel verschil.
ik heb ook heel dik haar waarmee ik als het wat langer is niet veel meer kon doen dan een elastiek erin.
dat werd ik dan weer beu, waardoor ik het weer kort liet knippen, wat weer te veel werk was, waardoor ik het weer lang liet groeien, ...
nu heb ik een geweldige kapper die mij een leuke lange coupe gegeven heeft waar ik gewoon geen werk meer aan heb, en die toch altijd prima valt ;)