Koortslip > Aciclovir/Zovirax of iets met zink??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:46

Bij mij werkt een combinatie van Vectavir en Zinoleum.
De eerste 2 dagen flink met Vectavir smeren, daarna over op Zinoleum en dan heb ik tenminste geen duidelijk zichtbare koortslip. Tevens slik ik dan de druppels van Vogel, Rhus Toxicodendron D4 heet dat.

Zovirax werkte bij mij helaas niet. Als ik de eerste 2/3 dagen flink smeer met Vectavir en Zinoleum, ben ik er heel snel vanaf. En daarna wat vaseline of Nivea erop, dat het vettig blijft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:28

oorsmeer smeren dan is het zo weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:29

marleen_usar schreef:
oorsmeer smeren dan is het zo weg.

Oorsmeer op je lip? :r Bah..

Rienn

Re: Koortslip > Aciclovir/Zovirax of iets met zink??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:30

Oorsmeer? Je maakt een grapje! Gatver!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:31

Hier staan heel veel goede tips, vooral Rhus Toxicodendron(?) is een echte aanrader! [MW] Het leven met een koortslip :(

Edit: Ik zal het nog even toelichten. Ik gebruik zelf Rhus Toxicodendron, zodra ik een koortslip voel aankomen, neem ik 2 pilletjes. Volgende dag is het verdwenen! Voor mij en vele andere echt een wondermiddel, het is zeker het proberen waard!
Laatst bijgewerkt door Midy op 19-02-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:31

Nee het is een lichaams eigen stof en het werkt heel erg goed en snel.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:33

Ik heb ook tubes met zoviraks en vectavir gebruikt. Helpen bij mij ook niet echt. Nu smeer ik er 's nacht tandpasta op en hij is binnnen een week (4 dagen) weg. Overdag gewoon blisticks erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:38

marleen_usar schreef:
Nee het is een lichaams eigen stof en het werkt heel erg goed en snel.

Prima, maar als mijn vriend oorsmeer op zijn lip gaat smeren ben ik weg.. Bah.. :n

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:47

Oorsmeer droogt het gewoon uit.. net als tandpasta. Heeft niet zoveel meer effect :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:59

Talisa schreef:
Oorsmeer droogt het gewoon uit.. net als tandpasta. Heeft niet zoveel meer effect :)

Dan liever tandpasta :P Maar zink droogt idd ook uit :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:14

Van tandpasta gaat het bij mij alleen maar nog vervelender aanvoelen dan het al deed , en met een beetje pech worden de koortsblaasjes er nog aggressiever van :P

Dan liever iets van Akolip dat het spul uitdroogt zonder verder te irriteren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:34

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:00

Triamcinolone acetonide is de werkzame stof in de trinolonepasta die ik uit Thailand heb, als iemand weet of en waar dit in Nederland te koop is maak je mij zeer gelukkig. Het is echt het beste wat ik ooit heb gehad tegen een koortslip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:11

dblijham schreef:
Triamcinolone acetonide is de werkzame stof in de trinolonepasta die ik uit Thailand heb, als iemand weet of en waar dit in Nederland te koop is maak je mij zeer gelukkig. Het is echt het beste wat ik ooit heb gehad tegen een koortslip.

Is in Nederland niet te koop, alleen op recept te verkrijgen..

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:14

Balen! Dan moet ik mijn oom maar vragen of hij van zijn volgende vakantie weer een tube of 5 meeneemt. Is daar vrij te koop en kost maar een euro per tube of zo.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:17

dblijham schreef:

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h51893.pdf
weet niet of dit wel zo'n goed idee is bij een koortslip. Het is een corticosteroide, dus je huid wordt dunner (!!) en je kunt last houden van littekentjes... En er staat in de bijsluiter specifiek dat het niet bij infecties als gordelroos (is herpes zoster, ook een herpes variant dus ) gebruikt moet worden.... Dus ik weet t nie hoor!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:17

Chiqa schreef:
[MW] Het leven met een koortslip :(

Ik zou zeggen leef je uit daar is echt alles al voor bijgekomen, ook hoe je het kan voorkomen dus nooit meer een koortslip :)

Voorkomen als in echt nooit meer een koortslip? Maar het virus zal nooit meer je lichaam verlaten.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:23

Koortslip praat me er niet van, heb nu al de 2de binnen anderhalve week... Nu heb ik ook hectiche weken achter de rug, dus stress en slaap tekort is de boosdoener.
De eerste heb ik tandpasta opgesmeerd. Hij was wel weg maar mijn lip was zo droog dat ik moest smeren met vaseline om de korstjes maar wat weg te krijgen.
De 2de kwam gisteren opzetten en die heb ik ( ja heel fout) door geprikt en ontsmet met sterilon. Toen maar vectavir opgesmeerd. Moet zeggen het gaat doe goede kant op. De heftige pijn is weg maar het blaasje zit er nog wel wat.
Ben er zo sch**t ziek van

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:39

Ik gebruik het nu sinds een dik jaar en ben tot nu toe heel tevreden, dit zit ook niet in een creme maar in een soort tandpasta en is echt specifiek bedoeld voor koortsuitslag ed.
maar ben het met je eens dat nederlandse bijsluiter tot voorzichtigheid maant.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:06

Citaat:
Ik heb echt het allerbeste spul gevonden en dat is dus geen smeerspul maar iets wat je inneemt. Het is homeopatisch en heet Rhus Toxicodendron en is in druppel en korrelvorm te krijgen. Ik ben ermee begonnen op aanraden van een heel oud mannetje in een ouderwetse drogisterij en ik dacht echt tuurlijk..... en verwachtte er niets van.

Binnen een dag nadat ik begonnen was, nam het tintelend gevoel af en de koortslip die ik toen ontwikkeld had, was binnen nog een dag helemaal weg!

In risico periodes zoals bij mij overgang van weer (vakantie enzo) en heel erge drukte of een aankomende griep neem ik het een paar dagen in en ik heb dus gewoon nooit meer een koortslip gehad en ik praat nu al over bijna twee jaar verder!

Spul is bij drogisten te krijgen maar ik moet het dan wel altijd bestellen. Potje kost iets van 5-6 euro en daar doe je als je het continu inneemt een ruime maand mee...maar dat is dus niet nodig.

Ik zweer hierbij!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:20

Hier ook weer een koortslip.. Periode van veel stress en weinig slaap achter de rug en daar is ie weer! Ik gebruikt de creme van A. Vogel, maar ik heb niet het idee dat het echt iets helpt.. Ga maandag maar even op zoek naar die tabletjes, heb er al eerder over gehoord.

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:47

een tip die ik kreeg in spanje..
pure bacardi erop smeren met een wattestokje..
bijt als een malle maar werkt heel goed;)

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 06:49

Ik gebruik altijd tea tree olie en dat helpt echt super goed!

Zoals Maris al zei, is goedkoop en een aanrader. ;)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 08:52

Ik smeer er altijd vaseline, of uierzalf op is het ook zo weer weg, ik weet niet of dat bij iemand anders ook zo is natuurlijk

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:00

In het vorige topic heb ik de tip rhus toxicodendron gegeven en grappig dat ik nu lees dat mensen die dat dus gebruiken noooooit meer last hebben. Ze komen dus niet eens meer op!

Haal nou maar zo'n flesje, kost niet zoveel en je krijgt geen smerige plekken, jeuk of wat dan ook!