Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WowAmigo schreef:Misschen is het voor je eigen gemoedsrust beter om hiet niet te doen? Ik heb gewoon doorgereden tot 21 weken, maar kan me voorstellen als het al zo beladen is en stel dat het mis zou gaan dat je je altijd afvraagt of het rijden er iets mee te maken heeft?
Overigens, vallen kan toch geen kwaad als het vruchtje nog maar zo klein is?
maak niet uit wat je doet Caye schreef:casper: pijnlijke banden houd je altijdmaak niet uit wat je doet
En TS ken je dat topic van dat meisje die een springwedstrijd had met haar paard en uurjte later lag te bevallen? terwijl ze niet wist zwanger te zijn?
diana schreef:ik ben ook gelijk gestopt met rijden,waarom extra risico lopen???
ik heb een bij rijder voor 2maal per week,en longeren kan ik nog wel.
hij loopt elke dag op de wei,en ik pak het wel weer op als ik alles op de rit heb na de bevalling.
.
MariekeB schreef:En nog ter toevoegign : zoals mijn huisarts altijd zei : het aller gevaarlijkste om te doen tijdens je zwangerschaqp is autorijden.
Die gordel in je buik tijdens een botsing is levens gevaarlijk. meeste ongelukken met ongeboren kinderen zijn auto-ongelukken.
SusanH schreef:Even een heel andere vraag trouwens, hoe lang duurt het tot je na de bevalling weer mag rijden (ivm verweking van je bekken)? Ik kan dit nergens terug vinden en ben benieuwd vanaf wanneer ik (eindelijk) weer op mijn paard kan stappen want ik begin het rijden wel te missen onderhand.
lees ik pieste in de draf nog in mijn broek
Ik heb mijn lessen nog gewoon gegeven tot 7 maanden, toen vond ik het wel welletjes. Ik lette altijd goed op dat ik niet kon uitglijden en bepaalde heup bewegingen niet meer maakte e.d. want dat kan toch gedurende de hele zwangerschap wel een probleem veroorzaken.
Ben nu 35 weken onderweg en ga nog regelmatig naar de gym, even lopen of fietsen... 
somokkele schreef:SusanH schreef:Even een heel andere vraag trouwens, hoe lang duurt het tot je na de bevalling weer mag rijden (ivm verweking van je bekken)? Ik kan dit nergens terug vinden en ben benieuwd vanaf wanneer ik (eindelijk) weer op mijn paard kan stappen want ik begin het rijden wel te missen onderhand.
Ik heb geen idee hoe lang je MOET wachten, maar ik zat er met anderhalve week weer bovenop. Al was het alleen stap en galop, want de draf kostte me teveel bekkenbodemlees ik pieste in de draf nog in mijn broek
![]()