Altijd trek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:52

*steekt hand op*

Toevallig net een lijstje gemaakt in een ander topic toen we het over eten hadden.

Wat ik gemiddeld op een dag eet:

Ontbijt:
- bakje cruesli met melk of 2 boterhammen
- stuk fruit
- kop thee, glas sinaasappelsap

Op school:
- 8 boterhammen (soms 6, soms 12 afhankelijk van de lengte van de dag)
- vaak nog iets lekkers
- flesje drinken
- fruit

Na school:
- soms een tosti (wat het totaal boterhammen op een dag soms tot 16 brengt, ja mijn ouders blijven brood kopen)
- iets van koekjes/snoep (niet altijd)
- veel thee (soms dubbelfris of ander sap)

Avondeten:
- bord eten
- vaak sla
- toetje (meestal yoghurt)

's Avonds:
- paar koekjes
- soms bakje chips in het weekend
- pakje crackers met pesto/brie oid

Dat was het denk ik wel. Overigens hebben wij altijd bruin brood en vaak ook biologisch. :)

Dus ja, ik heb altijd trek. _O-

benangelique

Re: Altijd trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:53

dat vele eten is ook wel leeftijdsgerelateerd hoor. veel pubers eten een brood weg op een dag, is helemaal niet vreemd!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:55

Moet zeggen dat toen ik nog groeide (wat ik al jaren niet meer doe) ik maar 3 boterhammen op een dag at. Het is echt pas iets van het laatste jaar dat ik ineens zoveel eet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:55

benangelique schreef:
dat vele eten is ook wel leeftijdsgerelateerd hoor. veel pubers eten een brood weg op een dag, is helemaal niet vreemd!

Wel voor een meisje van 165 (en 53 kilo). :+ Mensen kijken mij altijd heel vreemd aan, ook mijn vrienden. _O-

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:59

Ik ben allang geen puber meer, maar ken het nog wel van vroeger. Bij mij was het een kwestie van een schommelende bloedsuikerspiegel. Door de inname van snelle suikers.
Toen ik stopte met zoetigheden op brood en suiker in de thee/koffie, ging het valse hongergevoel ook weg.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:59

Ik eet ook als een bouwvakker. Echt altijd honger...
Ik wordt er niet dik van, maar is sinds mijn 16e wel een paar kilo bij gekomen. Nu ben ik 21 en ben ik 1.73 en weeg ik 57 kg.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:01

Jezus mina Fiffil, 12 boterhammen!!!!!!!!!!
Ik ben ook een vreetzak in slechte dingen, maar als ik zoveel zou eten dan zou ik allang 80 kilo wegen.
Na 4 boterhammen zit ik allang vol joh.

Ik lust wel savonds graag een zak m&m's :) Maar daar moet ik dus echt mee oppassen.. laatste weken veel gedaan en kom dus ook meteen een paar kilo aan.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 22:04

Wat ik op een 'normale' dag eet:

's ochtends:
2 bruine boterhammen met ham
glas optimel

10.00 uur:
Crackers

11.00 uur:
2 eierkoeken

13.00 uur:
3 bruine boterhammen met ham

15.00 uur:
Reep chocola :Y)

19.00 uur:
Avondeten (eigenlijk altijd wel gezond)

Vanaf 20.30 tot 23.00 uur:
Chips, chocolade rozijnen, lolly's, snoep, koek en ga zo maar door, dat is de eindeloze put periode.

Ik vergeet de ontbijtkoek die ik de hele dag door eet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:06

Dat is toch niet zo veel kinuh? Alleen eet jij veel na het avondeten, daar klopt er dus iets niet...

Overigens eet ik eigenlijk nooit zoet beleg op brood. Meestal kaas en sla, pindakaas en komkommer, vegetarische paté met augurk/paprika, etc. :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:08

Ik ben ook zo erg.. soms eet ik gewoon wanneer ik thuiskom 8/12 boterhammen achter elkaar op, en dan nog allemaal chips en koekjes erbij := Op school stop ik ook nooit, en ik word raar aangekeken door me klasgenoten als ik iets afwijs van iemand die wat aanbied :') Maargoed overgewicht heb ik zeker niet maar het is wel ongezond. Ik wil het ook gaan minderen en gezonder gaan eten maar dat komt er telkens niet van want dan zie ik weer wat lekkers :+
Ik ben 17 jaar en ik weeg 52, en ben 1.70 m.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:09

Ik eet niet eens zo ongezond, maar gewoon veel. Ik kan er ook niks aan doen, ik heb gewoon altijd trek. :')

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:21

haha ik heb ook altijd trek!!
als ik op de bank zit en tv kijke denk ik ook altijd "oeh is er nog iets lekkers in huis?!"
en dat denk ik ook als ik thuis kom, als ik wegga, als ik opsta.... altijd :+
heel slecht eigenlijk

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:06

Of het normaal is, wat is normaal. De ene kan meer hebben dan de ander. Bij mij is het juist vaak het tegenovergestelde. Moet mezelf er toe aan zetten. tenzij het om echt lekkere dingen gaat dan wil ik altijd wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:38

Herken het ook helemaal! Is dan ook standaard dat naast ons bed iets staat om te eten, anders kan ik echt niet slapen. Mijn vriend wordt ook geregeld gek van me, ben altijd wel aan het eten/snoepen en hij weet precies wanneer ik weer iets wil hebben.

Overigens heb ik hier ook pas de laatste tijd (jaartje?) last van, terwijl nu 22 ben en echt niet meer groei, ook niet in de breedte. Ben 1.70 en weeg 52 kg.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:14

Ik heb gewoon altijd trek. Alleen sinds ik op mezelf woon vaak minder in huis en dan moet ik gewoon 'nee' zeggen als ik ergens zin in heb. Bij mijn moeder thuis hadden we een kast vol met koekjes/marsjes en andere reut. Hele pakken Soepstengels gingen er dan doorheen in een half uurtje. Nu ben ik overgestapt op boterhammen als tussendoortje. In ons studentenhuis wordt sowieso veel gegeten. Avondeten hebben we veel meer dan de aanbeveelde hoeveelheid en het gaat allemaal op.

Ik denk dat het er gedeeltelijk ook aan ligt hoe actief je leeft. Een vriendin van me heeft nooit echt trek in maaltijden (tussendoortje wil wel lukken), maar die beweegt veel minder dan ik. Wanneer we beide op een stoel neer worden gezet beweeg ik een been, praat met mijn handen, span spieren aan, enz. Zij zit gewoon en is veel rustiger. Toen ik actief roeide was ik helemaal veel aan het bewegen en toen at ik nog veel meer...

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:17

Ow dit is zo herkenbaar.
Ik sta op het werk ook bekend als degene die elk half uur iets te eten naar binnen werkt, haha.
Nou heb ik absoluut geen overgewicht (eerder onder) dus waar het aan ligt... geen idee. Nou probeer ik wel veel gezonde dingen te eten, tomaatjes, fruit, sultana, bakje yogurt etc.

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:27

Een vriend van mij die kan werkelijk alles eten.
al zou die 10 zakken chips eten, patat en snoep enz.
die blijft gewoon dun.
en als ik dat doe nouuuu dan groei ik toch echt helemaal dicht.
ik moet echt opletten met wat ik eet VRESELIJK

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:37

Ik kan ook veel eten. En dan vooral de laatste tijd. Sta er zeld wel eens van te kijken. Eergisteren nog. Ik had rond een uur of 4 een bord vol friet gegeten, en een paar uur later bij een restaurant nog eens zitten bunkeren, om na een paar uur weer te verrekken van de honger.
Ik ben 20 jaar, 1.74, en weeg 54 kilo..

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:16

Zeer herkenbaar! Ook ik heb altijd trek, kan de hele dag door wel blijven eten.
En of het nou brood, fruit, snoep, chocola of iets anders is dat maakt niet uit, als het maar eten is! :Y)

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:23

Afbeelding
Oh mensen,
Ik dacht dat ik de enige was. Ik kan indd wel een brood weg eten per dag. En als ik een keer een 'vol' gevoel heb, dan kan ik na een kwartiertje/halfuurtje weer van alles eten :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:22

Chroom remt je trek in zoet enorm. Een aanrader voor mensen die de hele dag door zin hebben in snoepen enzo.

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:28

Chroom? :P

Ik heb geen zin in snoep de hele dag gelukkig :P

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:30

ambre schreef:
Maar dat is hopelijk bij jou niet aan de orde en heb je gewoon de 'jonge mensen lintworm'

Whaha, toen ik 16 was had ik dat ook :P Kwam misschien omdat ik 4x per week reed, 30 km per dag naar school fietste (HAVO) en 5 bijbaantjes had om geld te verdienen. Ik was zo druk dat ik altijd moest vreten. Gaat vanzelf wel over, als je geluk had.
Overiges TS, jij bent wel een mooie chick om te zien! En inderdaad helemaal geen overgewicht! :D

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:35

Toen ik 16 was kon ik ook alles eten zonder 1 kilo aan te komen. Maar nu (bijna) 19 kan dat echt niet meer bij mij.. En ik heb nog altijd zo'n trek :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:39

Ik heb er ook last van, kan de hele dag door alles eten. Maar ik moet wel uitkijken want ik ben heel snel dik als ik niet uitkijk.
(ben nu 1.58 en 55 kg ofzo?).
Alle chips en koekjes etc die ik tegenwoordig vervangen door fruit en andere gezonde dingen... Da's iig 1 sta pin e goede richting. :P