aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:34

Nee geen cranberries slikken. Gewoon D-Mannose. Zat is dé werkzame stof die in cranberries zit, maar dan dus puur. Dus werkt 50x zo krachtig omdat je het puur slikt.

Ik heb ook heeeel lang geemmerd met terugkerende blaasontstekingen en slik nu preventief steeds 2 D-Mannose pillen na de seks en heb nergens meer last van. Daarnaast hou ik ook de onderhoudsdosis van 1 per dag aan. Zo ben ik nu al bijna 3 maanden blaasontstekingvrij (ben ook 3 maanden geleden begonnen met D-Mannose).

www.blaasontsteking.nl kun je het bestellen. (Hier heb ik het voor de eerste keer besteld, maar bij De Tuinen is het goedkoper, dus haal het nu standaard daar).

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 07:09

hoi allemaal.
Bedankt voor de tip. Ik heb nu AB waar i khet volgens mij benauwd van krijg. Zie het nog ff aan anders kan ik weer naar de huisarts pfffff. Misschien is het ook wel gewoon mn hyperventilatie want tjah dat heb ik ook nog haha. Deze midcijnen werken wel hoef al niet zo vaak meer te plassen en heb geen buikpijn ds dat is wel goed.maar die benauwdheid word ik een beetje moe van.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:18

Cranberrypillen of sap werkte bij mij echt helemaal niet. Ik neem nu iedere keer als ik het op voel komen Solidago van Vogel. Dat is voor de urinewegen (vast bedoeld voor oude mannetjes ofzo ;) ) en dat werkt goed.

AB kan ik ook niet goed tegen, maar als je echt heel erg last hebt is het toch goed om daar eerst aan te gaan en dan als je de kuur af hebt gemaakt verder te gaan met homeopathie.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:22

buitenlust schreef:
D-mannose.
Google het maar eens. Fantastische capsules. Zo hoef je niet aan de AB , die ook goede dingen kapot maakt.

Yup, goede ervaringen mee :j www.blaasontsteking.nl

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:32

Ja ik herken het gevoel..
3 weken terug een urineweginfectie gehad en nu weer alweer een blaasontsteking...

Moet zo naar de dokter weer urine inleveren en kijken hoe het er voor staat.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:34

Hee allemaal, ik heb het probleem van de TS (TS: je hebt PB van me) ook gehad, bij mij bleek het aan de pil te liggen!

Ik kon niet tegen oestrogeen in de pil dus ik heb nu de prikpil, 1x in de 3 maanden in mijn bilspier laten prikken (heel prettig :( ) en daarin zit alleen progestageen, heel erg veilig doordat je de pil nooit meer kan vergeten en het al in je lichaam zit, lage dosering en makkelijk want meestal word je ook niet meer ongesteld van deze pil en dat is niet slecht, dat hoort zo met dat hormoon.
Sinds die pil nooit meer ontstekingen gehad!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:37

Vreemd ik heb al meer dan 10 jaar de prikpil en heb er toch last van :=

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:45

Ja het kan natuurlijk zijn dat het niet werkt, maar als je dus slecht tegen die oestrogeen kan, dan is het een idee.
De prikpil is sowieso fijner omdat de dosering hormomen lager is en heel constant is. Om die reden alleen al raad ik iedereen de prikpil aan ;) (Ik bedoel niet Implanon he, dat implantaat. Ik bedoel Depo-provera)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:48

Wow dat D-Mannose ziet er goed uit, ik had er wel van gehoord inderdaad maar toen ik die ontstekingen had kon je dit poeder volgens mij alleen nog maar uit de USA halen en was het in nederland nog niet makkelijk te krijgen.
Als dit werkt, gooi dan inderdaad die cranberry's lekker de deur uit!

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:52

Na een dag was het bij mij al bijna weg door D-mannose.
Ik snap niet dat het nog niet door huisartsen geadviseerd wordt.
Werkt zoveel sneller dan AB en is veel beter voor je lichaam.
Ze geven de capsules niet weg als je ze besteld, maar bij mij deed het zijn werk al na 1 dag en kon ik met een veel mindere dosis al afbouwen.

Heerlijk om altijd wat reserve van dit spul in huis te hebben. Als ik iets voel, slik ik er 1 en de ontsteking zet niet door.

Echt, als het zo'n groot probleem voor je is, moet je dit eigenlijk gewoon even proberen.
De oplossing is er, gewoon even bestellen...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:54

senta schreef:
Wat ik mis hier, naast veel drinken, regelmatig plassen, en plassen na sex, zijn andere dingen vermijden die je plasbuis kunnen irriteren, dus:
draag katoenen ondergoed,
géén broeken die strak zitten in je kruis en schuren,
pas op met zeep in wat voor vorm ook!

en dat je ondergoed ook niet te strak mag zitten.
en elke dag schoon ondergoed aantrekken (lijkt mij logisch, maar voor sommige niet :P)
niet in de kou plassen, dus bv als je uit de kroeg heel nodig moet, even de bosjes in.
niet op tochtige plekken staan.
geen korte truitjes aan, maar draag bv hemd zodat alles lekker warm blijft.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:59

Citaat:
en dat je ondergoed ook niet te strak mag zitten.
en elke dag schoon ondergoed aantrekken (lijkt mij logisch, maar voor sommige niet :P)
niet in de kou plassen, dus bv als je uit de kroeg heel nodig moet, even de bosjes in.
niet op tochtige plekken staan.
geen korte truitjes aan, maar draag bv hemd zodat alles lekker warm blijft

Of dat helemaal waar is vraag ik me af, aangezien een blaasontsteking een ontsteking is veroorzaakt door een bacterie, daar heeft kou niks mee te maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:22

Ik giet mezelf trouwens ook gewoon helemaal vol met water. Op het werk ieder uur een 200 ml bekertje, bij de lunch een blikje cola light, bij het eten een halve liter cola light en dan 's avonds nog een halve liter cola light of sinasappelsap. Nooit dorst en veel minder blaasontstekingen. Wel vaak naar de wc.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:30

D-mannose werkt super! En.... stoppen met suiker. De bacterie die BO veroorzaakt is gek op suiker!!!
Vjestagirl: 1 liter cola light is funest voor je lichaam. Als je zo gek bent op cola, kun je beter een glas gewone cola nemen dan die light troep.

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:51

Ik weet helemaal hoe jullie je voelen.. ;( ik heb er ook snel last van naast alle tips van cranberry, plassen (en wassen) na sex, veel drinken enz. nog een tip: was je onderbroekjes op minstens 60 graden .. anders zijn de bacterien niet dood.
D- mannose ga ik van de week gewoon n doosje halen voor de zekerheid denk ik .. Heel veel beter dan een AB kuurtje en sneller resultaat.. das ook heel fijn! :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 07:52

Ik gebruik D-Mannose alleen als ik het aan voel komen zeg maar. En sinds ik het gebruikt heb, ben ik al 1,5 jaar vrij van blaasontsteking. Ik had een chronische blaasontsteking, ben er zelfs voor naar de uroloog geweest, die konden er weinig mee en toen heb ik dat D-Mannose goedje gevonden. Ik vond de recensies op de site iets 'te promising', maar het klopt echt :D Ik werd vaak nog zieker van de AB kuur dan dat ik last had van de blaasontsteking opzich.

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:24

Effe bestellen via internet, volgende dag in huis.
Doen!!! Als je er zo'n last van heb! (Ben heel benieuwd of er dan iemand van hier is die kan zeggen dat dat niet helpt.
Ben zelf ook altijd sceptisch met wat er aan reacties op zo'n site staan, maar ik denk dat het echt de oorzaak aanpakt van een ontsteking.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:32

hoogendroog schreef:
D-mannose werkt super! En.... stoppen met suiker. De bacterie die BO veroorzaakt is gek op suiker!!!
Vjestagirl: 1 liter cola light is funest voor je lichaam. Als je zo gek bent op cola, kun je beter een glas gewone cola nemen dan die light troep.

Als ik IETS smerig vind is het wel gewone cola. Veel te zoet echt niet te drinken...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:57

d- mannose dat kon je ook bij de tuinen krijgen ofzo??? Volgens mij hebben wij die hier in de buurt. De winkel dan!! Ik zla eens kijken. Ben erg benieuwd. Ik word er helemaal gek van. Als het goed is kan ik morgen voor mn bloeduitslag bellen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:04

Ja als je even goed had gelezen zag je dat ik dat idd zei ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 13:57

okay is goed. Dan zal ik daar morgen eens kijken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:39

XoNo schreef:
Ik gebruik D-Mannose alleen als ik het aan voel komen zeg maar. En sinds ik het gebruikt heb, ben ik al 1,5 jaar vrij van blaasontsteking. Ik had een chronische blaasontsteking, ben er zelfs voor naar de uroloog geweest, die konden er weinig mee en toen heb ik dat D-Mannose goedje gevonden. Ik vond de recensies op de site iets 'te promising', maar het klopt echt :D Ik werd vaak nog zieker van de AB kuur dan dat ik last had van de blaasontsteking opzich.

Net wanneer ik dit plaats, begint het prutsmuts :D Mijn dmannose is over de datum, dus heb meteen maar nieuwe besteld :\
ik had vorige keer de poedervorm, heb nu de pillenvorm besteld. De poedervorm is qua smaak niet echt aan te raden vind ik :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:51

Ik heb ook de pillen, zijn gewoon 'capsules'. De meeste vinden ze groot maar ik vind het makkelijk te doen, ben dan wel een ervaren pillenslikker :')

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:38

Oh, dat ben ik ook, dus dat gaat helemaal goedkomen :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:42

:+
Die van De Tuinen slikken wel het makkelijkste weg, hebben een gladde coating en zijn langwerpig.
Die van www.blaasontsteking.nl zijn meer ovaal en niet glad, die blijven plakken achterin je mond :+