Frozenstar schreef:Ik begrijp je punt, alleen je manier van schrijven vind ik zwaar irritant...
Amen. Ik wil het wel even vertalen
:
Huertecilla schreef:Wij mensen zijn enorm optisch ingesteld en onze initiële partnerkeuze(s) wordt in hoge mate bepaald door wat we zien, door het fenotype van de genen van onze keuze.
Cosmetische chirurgie zet ons op het verkeerde been en beïnvloedt onze keuze door desinformatie.
Dit is heel fundamenteel zowel voor de eigenschappen mbt samenleven als mbt de eigenschappen die aan het nageslacht doorgegeven worden.
Het is mijns inziens belangrijker om dit te weten dan informatie over E-nummers in een potje jam en dát is iets wat toch wel wil.
Ik stel dat mensen die door cosmetische chirurgie niet meer wysiwyg zijn, dit ondubbelzinnig aan hun potentiële partner moeten laten zien/weten.
TS schrijft: Wij mensen gaan op het uiterlijk af en onze oorspronkelijke partnerkeuze wordt erg bepaald door wat we zien.
Volgens TS komt dat door het "fenotype van de genen van onze keuze"
.
Nu zou je het "fenotype" kunnen uitdrukken in een simpele formule:
*fenotype = genotype (<-erfelijke eigenschappen) + invloed van buitenaf* , dus hier raak ik TS kwijt
.
Maar verder zegt TS:
Door Cosmetische chirurgie verander het plaatje wat we zien en daardoor gaan we anders kiezen.
Dit vindt de TS (die hier zijn mening als een feit presenteert
) een belangrijke verandering, zowel voor de eigenschappen m.b.t. samenleven als de erfelijke eigenschappen.
TS vindt iemands oorspronkelijke uiterlijk belangrijkere informatie, dan E-nummers in een potje.
Het laatste stukje zin van TS "en dát is iets wat toch wel wil". kan ik ook niet plaatsen. Lijkt mij een stukje loshangende zin
TS stelt daarna voor, dat mensen die door Cosmetische chirurgie niet meer "what you see is what you get" (wysiwyg) zijn,
dit áltijd moeten laten zien of weten , vóór dat iemand hun partner wordt. TS vermeldt niet hóe dat dan zou "moeten".
Tot zover de vertaling.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt