ik kan NIET alleen slapen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Re: ik kan NIET alleen slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:20

Ik ben ook een ontzettende held als ik alleen thuis ben..... ;)

Gelukkig hebben wij een (goedkope) alarm instalatie. En dat ding maakt zo ontzettend veel geluid. Dat als er al iemand in huis is , die heel snel maakt dat die weg komt. :)

Misschien ook iets voor jou ?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:37

corinepgek schreef:
Ik ben zelf helemaal niet spiritueel ingesteld maar om je verhaal even van een andere kant bekijken, weet niet of je ervoor open staat maargoed...

Toen ik nog bij mijn ouders woonde voelde ik mij heel vaak onbehaaglijk, als er niemand thuis was was ik inderdaad erg bang om te gaan slapen of alleen over de gang te lopen enzo. Mijn ouders hebben een erg oud huis, huis heeft de oorlog enzo meegemaakt. Heeft hele grote kelder dus je kan je zat dingen bedenken die daar gebeurd kunnen zijn.

Vanaf het moment dat ik samen met mijn vriend een huis heb gekocht heb ik nooit meer dat onbehaaglijke gevoel. Mijn vriend moet wel eens een paar dagen weg voor ze werk en dan slaap ik ook alleen. Overdag ook vaak alleen thuis en helemaal nooit meer ergens last van.

Zeg niet gelijk dat het er spookt maar het zou kunnen dat er iets van negatieve energie ofzo hangt in je huis. Wat je eraan kan doen? Iemand langs laten komen die beweert de negatieve energie weg te kunnen halen tegen forse betaling. Heb zelf het idee dat dat wel kan, maar dat er ook genoeg mensen zijn die de boel bedonderen. Erg lastig dus....

Misschien toch verhuizen :P En dan een nachtje proefslapen in het huis wat je wilt nemen.

ik geloof zelf niet zo in spookverhalen, maar die negatieve energie, daar zit miss wel wat in..
Toen ik hier net kwam wonen, ben ik ff bij de buren gaan kennismaken heb er even een bakkie koffie gedaan, en toen vertelde ze dus dat niet de bewoner voor mij maar die daarvoor een junkie was.. en dat ze geregeldin de bak zat.. en dat de laatste keer dat ze weg was hier een paar junkies hebben gezeten en alles uitgeleefd hebben.. dat er hier in die tijd ook onwijs veel ingebroken is.. De bewoner die erna kwam heeft alles netjes opgeknapt en toen die junkies weg waren is het ook een stuk rustiger geworden.. maar er blijft een sfeertje.. of misschien wel gewoon het idee..
Wat ook zeker meespeelt is dat ik 5 jaar geleden een keer snachts alleen naar huis ben gefiets.. ik kwam een gozer tegen en die trapte mij van mn fiets af, waarop ik iets tegen hem schreeuwde (van schrik) wat ik hier maar niet neer ga typen.. Waarop hij terug kwam me tegen mijn hoofd aan sloeg.. ik ben goed weggekomen maar heb het idee dat ik daar nog niet overheen ben, mede omdat ik er nooit zo diep over gepraat heb met iemand.. het is dus echt puur angst voor fysiek geweld.. ik heb een psychopaat in actie gezien, en gevoeld.. dat speelt ook mee, weet ik wel zeker..

Alarm systeem, ga ik zeker even naar kijken binnenkort!

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:46

ik meld mij ook!
ik woon dan nog wel thuis, maar als mijn ouders weg zijn van huis, weekendje weg ofzo.....ze zeggen wel een dat paarden ze zien vliegen....maar ik kan dr ook wat van :P
ik hoor dingen die dr niet zijn, zit op de bank bang te zijn voor dinge die er niet zijn.
Ik ga meestal om 8uur douche ofzo, en dan boven in bed TV kijken een uurtje en dan om 9uur al slapen ofzo!
Heel vroeg, maar wel mijn ideale oplossing.
Ik heb er meer last van in de winter als het zo snel donker is, ik denk dat het komt omdat je het huis niet meer "onder controle" hebt omdat je niets kunt zien in het donker. tevens ben ik bang voor inbrekers en onverwachts bezoek....dus tja....wat kan je dr aan doen? ik heb geen idee! word ooit wat als ik op mezelf moet gaan wonen!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 00:30

ik moet er toch maar snel aan gaan wennen geloof ik, want voorlopig ben ik alleen haha, zo nu ook weer.. :O

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:37

Ik heb hetzelfde. Ga ook steeds veel te laat slapen waardoor ik de volgende dag dan weer heel moe ben (helpt ook niet mee aan de mentale stabiliteit) maar hoe moe ik ook ben, ik stel het naar bed gaan altijd uit.
Alleen als ik een goed boek heb ga ik op tijd naar bed. Omdat ik dan wat te doen heb zeg maar. En na 2 bladzijden val ik dan ongemerkt in slaap.
Ik heb nu even geen boek :+

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:37

Dit is zóó herkenbaar hè..
Nu ben ik een stuk jonger dan jij, dus ik woon nog thuis. Maar zodra ik echt alleen thuis ben verga ik gewoon 's nachts!
Ik kan dat echt niet aan. Echt super vervelend.

Oppassen vind ik dan weer helemaal niet eng ofzo, ondanks dat ik dan met een kind van 2 zit.. Ik voel me dan toch veiliger. Ik voel me gewoon veiliger met mensen om me heen.

Ik kan je helaas niet helpen, alleen een hart onder de riem steken! :(:)
Ik zou trouwens toch wel een psycholoog aanraden, het zou je best eens goed kunnen helpen als je een goede kunt vinden. :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:39

Nou , ik ga nu toch maar slapen. Moet morgen werken. Dat er meer mensen nu wakker zitten te wezen is wel een troost :z

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 00:43

Waves schreef:
Ik heb hetzelfde. Ga ook steeds veel te laat slapen waardoor ik de volgende dag dan weer heel moe ben (helpt ook niet mee aan de mentale stabiliteit) maar hoe moe ik ook ben, ik stel het naar bed gaan altijd uit.
Alleen als ik een goed boek heb ga ik op tijd naar bed. Omdat ik dan wat te doen heb zeg maar. En na 2 bladzijden val ik dan ongemerkt in slaap.
Ik heb nu even geen boek :+

ik ken dat ja, en dan elke dag denk je weer, morgen ga ik om 9 uur naar bed dan gebeurt er toch nog niks en hoor ik ook niks..
Nou niet dus haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:45

Je mag wel hier komen slapen hoor. Kan je gezellig naast mijn snurkende vriend, dan hoor je ook zeker weten geen vreemde geluiden meer en hij kan ook niet alleen slapen. Dan ga ik wel in jou huis heerlijk helemaal alleen slapen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:46

Ik heb het ook.. Maar dan : Ik kan niet alleen in een bed slapen..
Slaap dus regelmatig bij mijn broertje en zusje..
Maar ik weet waarom het is.. En het word ook minder :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 00:48

breezy302 schreef:
Je mag wel hier komen slapen hoor. Kan je gezellig naast mijn snurkende vriend, dan hoor je ook zeker weten geen vreemde geluiden meer en hij kan ook niet alleen slapen. Dan ga ik wel in jou huis heerlijk helemaal alleen slapen!

hahaha ROFL
snurken.. weet niet of ik dan wel beter slaap hoor!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:49

Oooh herken ik ook!! Heb er jarenlang last van gehad. En weet je, het zat in mijzelf, het was gewoon dat ik me niet veilig voelde bij mezelf. Toen ik reikibehandelingen kreeg en meer zelfvertrouwen ging het over. Al moest ik wel m'n hondjes of katjes(of alle 5 haha) bij me hebben toen ik nog op een landgoed in Drenthe woonde in een enorm huis waar ik ook alleen zat. Maargoed dan sliep ik tenminste wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:50

Elma_ schreef:
breezy302 schreef:

hahaha ROFL
snurken.. weet niet of ik dan wel beter slaap hoor!

Maar dan ben ik wel van het gesnurk af en dan slaap ik ook eens lekker haha 8-)
Ik slaap heel erg weinig omdat mijn vriend ademt en snurkt als hij slaapt...

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:51

Goede buitenverlichting!! Inbrekers gaan al niet zo snel sjorren aan een deur of raam waar een goede lamp schijnt. En je kan dan ook gewoon gelijk door het raam zien dat er niets of niemand voor staat! (En als jij binnen vitrage & sfeerverlichting hebt, zie je hun eerder dan zij jou en kan je ook nog als een banshee gaan gillen, wedden dat ze weggaan }> ).

Zorg voor een fikse zaklamp die je bij je kan dragen; 1) je kan mogelijke insluipers verblinden, 2) met een goeie kan je ze ook een sappige tik geven *D .

Nu ben ik niet bang aangelegd, (woon alleen en sort of 'achteraf'), sliep paar zomers geleden gerust met de deur open omdat ik toen nog mijn zwerfkatten aan het tam maken was en nog geen kattenluik had (konden ze snachts ook binnen komen om te eten :Y))
Achteraf best dom, omdat hier best gemakkelijk wat aan kan komen lopen...

Wel een idee om toch te kijken of je angst inderdaad gerelateerd is aan je ervaring. Misschien dat je HA je op weg kan helpen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 00:55

@ creatas: thanx! das idd een goeie!
Ik moet zeggen dat het wel beter gaat nu ik internet heb hoor, mn laptoppie met bokt sleept me er wel doorheen 's avnonds haha.. ik heb een hele tijd zonder internet gezeten.. echt niks aan!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 00:57

hahaha ROFL
snurken.. weet niet of ik dan wel beter slaap hoor![/quote]

Maar dan ben ik wel van het gesnurk af en dan slaap ik ook eens lekker haha 8-)
Ik slaap heel erg weinig omdat mijn vriend ademt en snurkt als hij slaapt...[/quote]

mijn ex ook ja.. en dan schopte ik m net zo lang wakker tot ik in slaap viel en hij goed wkker haha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:05

Hoi en als je nu eens lekker in bed gaat zitten lezen en zachtjes de radio aan desnoods aanlaten, leg een goede balk achter je deur. leg de sleutels wegt van je deur en laat er een goed slot op zetten zodat jeje veilig voelt. Bij het Kruidvat hebben ze valeriaan in druppels die kan je zelf doseren. begin serieus met 3 tot4 druppels in een bodempje water, geen 15 zoals op het flesje staat want dan be4n je een zombie. Kost volgens mij z'on 2,79 Bij kruidvat, koop een rookmelder bij blokker zodat je gerust kan gaan slapen, leg je telefoon naast je bed. En laat je niet gekmaken. Je kan ook een dimlamp naast je bed zetten zodat je het licht prettig kan zetten en zo kan laten als je dat wil. En inderdaad je bent niet de enige, succes.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:20

Ik heb er ook last van! Als mijn ma thuis is dan is er niets aan de hand maar als ik alleen thuis ben (s nachts) dan heb ik ook elke nacht een nachtmerrie waarin ik mensen zie inbreken bij ons en dergelijke (meestal met veel geweld en dat ik me dan echt moet verdedigen en dergelijke).
Ik stel het slapen gaan dan ook heel vaak uit en neem daarna inderdaad ook de kat mee naar boven, ik maak mezelf dan wijs dat ik wel wakker zal worden als zij wakker wordt omdat ze beneden iets hoort ...

Eigenlijk ben ik zelfs nu aan het twijfelen of ik dit er wel op moet zetten, stel je voor dat een dief dit leest en mijn adres opzoekt en dergelijke ... mag er niet aan denken!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:27

Ik heb het ook gehad. Overdag alleen thuis was geen probleem.. Maar 's avonds/'s nachts.. :n Wat voelde ik me ellendig, was net een hond met verlatingsangst. := Gelukkig ben ik er gewoon overheen gegroeid, heb er nu geen last meer van. Bang voor inbrekers ben ik ook niet, loopt hier een grote DH en die schrikt ze wel af. (Hoop ik. :)) )

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:35

Allereerst sterkte ermee.. Wij hadden ook een heel goedkoop alarm systeem, dat maakte je op de deur en als de deur open ging ,ging dat din heel hard piepen, mischien een idee?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:43

Ik kan ook niet alleen slapen , ik word dan midden in de nacht wakker en ben ontzettend angstig (zonder reden)
Daarom slaap ik altijd samen met mn hond, sommige mensen vinden dat maar raar(een hond in je bed),maargoed als ik dan angstig ben en mn hond reageert niet weet ik dat er niks aan de hand is,
Ik weet dat het werkt want mn vriend stond een keer snachts onverwachts op mijn kamer en toen werd ik wakker van mijn hond die bovenop mij lag te grommen(ze beschermt mij dus wel degelijk)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:39

ik heb dit heel erg gehad op het oude adres, ik had nachten met paniekaanvallen
ook nachten dat ik niet sliep vanwege de angst.
ik weet waardoor dit komt maar kon er weinig aan veranderen, de angst bleef.
dus sliep ik in de woonkamer op de bank, en mijn moeder op de andere bank.

nu zijn wij vorig jaar verhuisd en gaat het allemaal prima
ik was altijd doodsbang voor geesten en nu kijk ik de meest enge films en ga gerust alleen naar bed .
ik voel me hier een heel stuk veiliger en heb helemaal geen angsten in dit huis.

ik geloof dus zeker wel in negatieve energie die in huis kan hangen.
toch heb ik het oude huis heel erg gemist in het begin.

ik heb trouwens ook verder geen tips.
bij mij heeft het verhuizen enorm geholpen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:14

sorry als ik het verkeerd heb, maar in je profiel staat dat je mama bent toch? of is het kind niet bij jou? wel heel erg vervelend dat je die angsten heb snachts, ik heb zelf ook echt wel eens gehad als ik alleen thuis zat oh een geluidje wat is dat en dan ga je heel stil zitten en durf je amper nog naar de wc en eruit komen is dan nog veel enger bijv, dan liet in mijn honden door te zeggen GA ZE PAKKEN, even flink blaffen en voelde ik me weer een stuk veiliger XD nu woon ik gelukkig samen met mijn vriend, en slaap ik beter als ooit tevoren!

Sterkte ermee hoop dat dit over gaat!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:16

heel herkenbaar! wat bij mij heeft geholpen een hand in huis! als ik dan iets hoor en de hond slaapt door is het niet :D hoort zij het ook ga ik er vanuit dat ze me beschermt! :D

maar nachten niet slapen moet opbreken! je moet er echt snel wat mee gaan doen!