Wie heeft er ook zoveel last van hun lijf (spieren)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:16

Tjeetje, ik werk ook in de paarden maar ik doe echt veeeel minder dan jij en ook ik zit 's avonds 'in elkaar geslagen' op de bank. Als ik dan op moet staan kan ik nauwelijks lopen en kreun ik bij elke stap. Na een nachtje slapen is het dan wel weer over :)

Ik snap het als je niet wilt stoppen met dit werk, want het is natuurlijk wel superleuk :Y)

Misschien elke dag na het werken een lekker heet bad/hete douche nemen? Ik zou het ook zo snel niet weten. Ik weet van m'n eigen lichaam dat het met m'n vitamines altijd perfect in orde is en tja, onregelmatigheid in het paardenleven is zo'n beetje regel.

Ik let ook idd op m'n calcium, vooral omdat ik melk vies vind en kaas geeft me migraine ;( Ga weer meteen met die pillen beginnen! (Net eentje ingenomen, haha)

Hier gaan de paracetamol en ibuprofen ook keihard, ben superblij te horen dat ik niet de enige ben, want ik maakte me daar wel een beetje zorgen over.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:33

Rebel_Jits Wanneer doe jij deze oefeningen dan meestal? Die in bed zijn vanzelfsprekend maar de rest? want als ik gewerkt heb ben ik een wrak dan lukt dat echt niet..

Cowgirl en phormicola :
Nou herken dit echt heel erg..Ik slik nog zwaardere pijnstillers mijn ma slikt veel medicijnenen daar neem ik af en toe van in..(bv Paracetamol met codeine) Is heel slecht ik weet het maar kan wel optimaal presteren bij het lesgeven..Want als ik sterf van de pijn kan ik niet voor de volle 100% lesgeven en kan ook niet als een sjagerijn in de bak staan. Maar wil wel goed presteren voor mijn ruiters. Als ik met terrein bezig ben loop ik wel es flink te schelden maja dan mag het want dan hoor toch niemand me..En als de paarden me dan allemaal zo liefdevol aankijken heb ik het er zeer zeker voor over...

Nu heb ik ook heelde dag gewerkt. Van half 7 tot 3 en dan de paarden nog gereden voor het eerst wel gelijk 3 paarden (2 vanmezelf 1 betaalde les)omdat ik dan zoiets heb morgen ben ik vrij en kan ik rusten...Sochtends flink zwaar terrein werk..Paarden 2 plakken stro (80 paarden ong) die kar trekken waar het stro op staat (en weer nieuwe opzetten heftruck rijden enzo) en blazen dat ding is als lood.Water geven met emmers.Plus nog 4 uur lesgeven..
We zijn dan met zijn 2en..Mijn helpster voert en geef kuil plus doet de hoopjes opruimen.

Clasium,Ik eet veel kaas..Daar zit dat toch ook in?

Nu toevallig heeft mijn stiefvader speciale kleding meegenomen zodat als ik het zware werk doet en zweet niet gelijk nat ben..Dus idd soort van thermokleding maar is voor het hardlopen..Maar merk het echt dat het helpt voor mijn spieren.

Tjaa lopen door de bak..Nu met de kou gaat het niet lukken de paarden zijn erg fris vooral in het begin en ze lopen me zo onderste boven, weet dat het idd wel veel beter is om te lopen maar voor mijn veiligheid niet..De paarden zijn nu zo fris minste geringste geluidje of iets(doe de gevorderde lessen) zijn ze attent en letten ze zeg meer niet echt waar ze lopen..Zijn ook minstends 8 paarden in de bak dus ik vind ik het overzicht in de hoek ook echt veel beter.Vooral als ze zo fris zijn, zodat ik de ruiters goed kan begeleiden als ze even weinig controle hebben.

Miep: Je heb helemaal gelijk..Ik sta echt gigantisch onder spanning..Heb ook best veel stress en dan ook nog met die kou..Weet gewoon echt niet waar ik het zoeken moet..Ga zo ook warme douche nemen en me vriend masseer mijn spieren ook paar x per week..Ook slaap ik veel het helpt allemaal wel.Voel me dag daarna dan wel weer beter en denk ik zo kan er weer tegen aan..Maar dat is vaak het eerste uurtje als ik wakker ben :S.Ja soms denk ik wel eens van hoe overleef ik het..:(

Diverse van jullie zeggen van ja stop met het werk. Jullie hebben gelijk!

Maar er zijn diverse redenen waarom ik niet KAN stoppen..Kan wel maar raak ik mijn paarden kwijt..(is een persoonlijke kwestie..wat ik niet openbaar kan stellen..)
Komt ook bij dat ik het ondanks alles erg leuk vind..In de zomer heb ik ook stuk minder last.Dit extreme weer heb ik ook nog nooit meegemaakt.

Mijn spieren zijn zoiezo wel altijd een zwak punt geweest hoor en dit ga ik ook geen 10 jaar meer doen..Maar de eerste jaren moet ik toch doorbijten denk ik...:(

Waar ik blij mee ben dat ik aardig wat reacties heb gekregen en mensen die mijn verhaal herkennen..Dat doet me iig goed!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:15

Niet alleen doet dit jou goed, maar mij ook.
Wat erg eigenlijk dat je uit de ellende van anderen zelf weer moed kan putten!!!
IK schaam me dood!!! :o :o :o

marijkje1990

Re: Wie heeft er ook zoveel last van hun lijf (spieren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:29

Ik werk ook in de paarden, 9,5 uur op een dag meestal maar niet iedere dag (i.v.m school en geen werkgelegenheid voor me)
Heb zelf veel blesures waardoor voor mij werken erg moeilijk is.

Door de zenuwbeschadeging in mijn arm kan ik soms niet opstrooien of vegen, maar dan ga ik door ik leer namelijk met de pijn te leven. Door een grote blesure kan ik mijn rechterbeen soms niet goed bewegen.
Verder heb ik erg last van rugklachten en spontaane spierklachten (Verrekkingen draaingen enzo).

Tja ik ben dan 19, maar al veel ste laat om er eigenlijks iets aan te doen. Ben al naar mijn huisarts geweest en het ziekenhuis om mijn bloed te ondezoeken en foto's te maken (Dit was voor reuma) Maar er was niks te vinden of te zien.

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben die veel klaagt. Meestal als ik wel veel pijn heb ga ik onder de hete douche met de harde straal, dat doet mij wel een dagje goed

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:38

Citaat:
Maar er zijn diverse redenen waarom ik niet KAN stoppen..Kan wel maar raak ik mijn paarden kwijt..(is een persoonlijke kwestie..wat ik niet openbaar kan stellen..)
Komt ook bij dat ik het ondanks alles erg leuk vind..In de zomer heb ik ook stuk minder last.Dit extreme weer heb ik ook nog nooit meegemaakt.

Mijn spieren zijn zoiezo wel altijd een zwak punt geweest hoor en dit ga ik ook geen 10 jaar meer doen..Maar de eerste jaren moet ik toch doorbijten denk ik...

Waar ik blij mee ben dat ik aardig wat reacties heb gekregen en mensen die mijn verhaal herkennen..Dat doet me iig goed!!

Als je nu je paarden niet kwijtraakt dan is dat misschien volgend jaar of over 2 of 3 jaar wel zo omdat je dan ECHT niks meer kan.
Zijn het je eigen paarden? (mag via pb hoor).

Als je een andere baan hebt kun je misshien wel 1 of 2 paarden houden voor de hobby en wie weet kun je met je baas afspreken dat je wel graag les komt geven. En is het misschien wel te combineren, 4 dagen werken bij AH en 1 dag lesgeven + een avond ofzo of in het weekend. (als voorbeeld ;) )

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:13

Cowgirl schreef:
Citaat:

Mijn spieren zijn zoiezo wel altijd een zwak punt geweest hoor en dit ga ik ook geen 10 jaar meer doen..Maar de eerste jaren moet ik toch doorbijten denk ik...

Als je nu je paarden niet kwijtraakt dan is dat misschien volgend jaar of over 2 of 3 jaar wel zo omdat je dan ECHT niks meer kan.
Zijn het je eigen paarden? (mag via pb hoor).

Als je een andere baan hebt kun je misshien wel 1 of 2 paarden houden voor de hobby en wie weet kun je met je baas afspreken dat je wel graag les komt geven. En is het misschien wel te combineren, 4 dagen werken bij AH en 1 dag lesgeven + een avond ofzo of in het weekend. (als voorbeeld ;) )

Meid wil je over 10 jaar ook nog kunnen paardrijden :?
Zo ja dan zul je toch een duidelijk compromis moeten sluiten tussen je gezondheid en je werkzaamheden!
Je hebt maar 1 lijf, wees daar zuinig op en behandel het met respect!
Dat wil zeggen, zoek lichter werk, ga sporten om je spieren sterker te maken, zoek ontspanning, eet gezond en dagelijks de benodigde vitaminen!

Wat zou je eraan hebben als je bijv over 1 of 2 jaar moet stoppen met je werk in de paarden omdat het lichamelijk niet meer op te brengen is en hierdoor ook je hobby paarden kwijt raakt als je nu nog de keuze hebt om een switch te maken van je werk en wellicht de hobby paarden nog heel lang kunt uitoefenen!

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:46

cowgirl je heb pm..
Marijkje1990 Nou snap je precies!! Alleen je bent nog wel een stuk jonger dan ik en jij heb nogl erge klachten als ik het zo hoor..Kan je ook niet naar de fysio voor verlichting..?Denk dat je daar toch wel wat aan hebt.Bij mij kon de arts ook niks vinden.

aerdenhout1: zo kunnen we met zijn alle wel ervaringen delen en dat is fijn.

miep1979
Je heb gelijk..Ga hierover ook even heel goed nadenken!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:07

@Nikita10: Dat in mijn been is de schuld eigenlijks van het ziekenhuis. Dat kreeg ik van een ongeluk met paard in 2007. Terwijl ik de hele tijd zei dat ik geen gevoel had in mijn been werd er niks aan gedaan, alleen gekeken of er niks was gebroken.
Erg leuk, lig je te creperen van de pijn terwijl ze dat doen en dan doen ze er niks mee.
Maar toen ik naar huis mocht zeiden ze niet wat ik allemaal had, hoelang ik moest rusten en of ik mocht lopen.

Met geluk kon ik krukken lenen en mijn vader werkte in ziekenhuisen en nu op de ambulance en die kon me zo vertellen via de telefoon dat ik een zware hersenschudding had.
Leuk Ziekenhuisen

Ik ben zelf nooit naar de Fysio geweest, wel vaak over gedacht maar zoveel krijg ik niet vergoed

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:36

Volgens mij zijn er 2 zaken die je kunt verbeteren in je werk, om de situatie beter te maken voor je lichaam:
- die trekker moet gemaakt worden, iets wat voorheen met de trekker gedaan werd kan je toch niet vervangen door je lichaam
- als dat blazen heel zwaar is moet je dit werk verdelen met anderen

Als ik het cru zeg: je moet vooral zo doorgaan... dan ben je over een aantal jaren gesloopt, versleten en kan je niets meer. Daarnaast is de flinke dosis stress nog een extra factor voor ellende. Stress is zo ontzettend slecht voor je lichaam. De problemen die je nu hebt zijn een waarschuwing voor erger, als je het mij vraagt... Bedenk dat jij de verantwoordelijkheid hebt voor je eigen lichaam, ook in je werksituatie.

(Ik ben zelf door een ernstige ziekte geveld geweest, en zal niet zeggen dat een overdosis stress daar de oorzaak van was, maar stress maakt zulke slechte stofjes in je lichaam aan, dat ik alert ben geworden en waar mogelijk stress voorkom. Ook ik ben gewoon om -nog steeds- flink door te buffelen, maar probeer wel op tijd de rem erop te zetten)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:43

Kan je niet naar de fysio gaan, doe ik ook en die kunnen je goede tips geven en losmaken en dat voelt dan echt als een opluchting daarna. succes.

Nikita10 schreef:
Franka75: Ja je heb gelijk ik heb ook last van stress :(

Plus dat ik vaak dus eerst tereinwerk doet en dan ben ik warm en soms zweterig en dan moet ik daarna lesgeven..Dus koel ik gigantisch af..Dan krijgen me spieren ook een opdonder..Ik heb wel een lekker verwarmbaar kussentje voor op mijn stoel..Dat is op zich lekker maar probleem is meer me nek rug en voeten..

Dwaallicht: dat klinkt ook niet echt goed nee maar dat is ook wel zwaar werk ja..Merk als ik hier het huis hier een grondige beurt heb gedaan ben ik ook helemaal versleten en pijn me rug enzo..

Rebel_Jits : Wat voor soort oefeningen zijn dat dan?

aerdenhout1 : Nou ik vind het al heel knap om op zo een leeftijd dat werk te kunnen doen!!

CK88 : Ja je heb gelijk want dit sloop mijn lichaam maar het werken met paarden is zo verslavend...Maar weet wel dat als het zo blijf dat ik het niet lang meer kan doen :(

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 01:00

Magnesium tabletten gaan halen. Werkten bij mij super toen ik een heel seizoen op het snowboard stond en regelmatig last had van verzuring en kramp, was echt verbaasd hoe goed het werkte want geloofde eigenlijk nooit zo in suplementen. En jezelf eens goed laten masseren, bijvoorbeeld door een happy athlete masseuse. Er zijn er een paard die behalve paarden ook mensen doen. Het doet gruwelijk zeer, maar het helpt wel.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 07:59

Over die magnesium en chroom pillen, ik heb ze zaterdag gehaald en ben meteen begonnen met ze te slikken.
Verbazend resultaat in die zin, ik heb zaterdag sinds anderhalve week weer gereden en direct beide paardjes gedaan, nauwelijks spierpijn, normaal gesproken heb ik dezelfde avond al last van mijn spieren :j gisteren weer beide paarden gereden en vandaag voel ik de bekende ruiterspieren wel iets maar niet zo ersntig als dit normaal gesproken het geval zou zijn, het heeft dus in die zin al een ontzettend groot effect :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:27

Ik ben er nog niet aan toegekomen om de pillen te halen, maar ben het zeker weten van plan!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:17

Pff ik heb ook elke dag overal pijn.. ik denk voornamelijk door de stress.. heb chronische hyperventilatie.
Ben al 2 jaar lang elke week vaste klant bij de fysio. ;(

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:48

Wij hadden hier die pillen thuis.. maarja ik ben zo slim om ze te vergeten. Heb ze een week gebruikt en voelde me gelijk beter, sliep goed (dus ik moet maar weer eens beginnen)

@Take_One: das ook niet een pretje... stres is wel het meest voorkomende oorzaak van klachten van pijn

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 07:47

Gisteren een Cranio - Sacraal behandeling gehad..... dit ter bewustwording van ontspanning en innerlijke rust. Ik sta dus echt vanaf hoofd tot onderkant rug strak in mijn spieren.
Hoop denkwerk meegekregen en over 3 weken weer.

Belangrijkste les die ik met jullie wil delen, soms ben je zo gefocussed op ontspanning van spieren dat je alsnog verkrampt in je spieren :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 07:53

ik heb mij 15 jaar staan ''afbeulen'' werkte ook op manege.
nu ben ik 32 en ben afgelopen zomer gestopt.......nu ruim een half jaar later gaat het beter,maar mijn lichaam heeft blijvende schade.
werken met paarden is een mooi en leuk beroep,maar niet echt gezond voor je lichaam. ;)

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 10:52

Magnesium tabletten heb ik nog niet geprobeert maar hoor er idd hele goede verhalen over

Marijkje..Klinkt erg vervelend..Krijg je het ook niet vergoed als via de huisarts gaat?Of misschien andere verzekering?Want daar zit wel veel verschil in..

Stefje..Ja je heb gelijk..Ik ga ook aan de bel trekken..Stel me zoiezo ookal anders op op mijn werk..En ga eens goed praten.
Ben ook al bijna 3 weken aan het hoesten en ben strontverkouden..Komt ook bij dat ik idd veel stress heb..En dat is dus helemaal niet bevordelijk nee..

Take-one stress is echt ook slopend..Dan put jeje lichaam denk ik ook dubbel uit..Als ik goed in mijn vel zat dan gaat het werk ook soepeler denk ik..

Miep1979 Volgens mij is dat ook de behandeling die ik heb gehad?.Want ze gaan dan proberen van binnen uit rust zien te krijgen. Want doordat het binnen dan niet lekker zit sla dat op de buitenkant.Bleek dat mijn lever niet goed lag plus midderif verplaatst ofzo :S Maar daarna voelde ik me wel beter.

amazone: wat voor schade heeft jou lichaam nu dan?

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:27

Aan de Magnesium met nog wat er in (ijzer enzo) ben ik ook maar weer begonnen (Hopelijk hou ik het nu wat langer vol)

@Nikita: Een andere verzekering is mij te duur, dat kan ik pas verhogen als ik niet meer op school zit en meer werk kan doen. En vergoed krijg ik het niet via de huisarts jammer genoeg

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:44

ik blijf gevoelig in mn rug en mijn knieen......denk dat die het meest geleden hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:47

Zorg dat je genoeg proteïne binnen krijgt. Proteïne heb je nodig om spieren aan te maken en met zwaar werk meer dan gemiddeld.

Ik gebruik nu spullen van Herbalife en ook de proteïne, ik ben zeer vatbaar op spieren. Ik at te weinig proteïnerijk voedsel.

Denk aan soyamelk, soyaprodukten en een proteïne voedingspreparaat. Ga niet meer dierlijke eiwitten eten, want dat is niet gezonder, eet juist plantaardige eiwitten, daar kan je lichaam beter mee overweg en is gezonder.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 20:04