Lage bloeddruk en erg duizelig. Nu bijna een week!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 22:24

Boterfliegje schreef:
k'heb hier ook vaak last van.. Het wisselt voortdurend.
Wat mijn dokter me aangeraden heeft: zout eten als je het voelt opkomen en zo weinig mogelijk look.
Succes!

Look? Sorry maar ik heb geen idee wat je bedoelt! :o?
Zoute dropjes werken bij mij iig niet. Ik hoorde dat "Opkikker" goed werkt, die boullion.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:26

Willeke_ schreef:
Boterfliegje schreef:
k'heb hier ook vaak last van.. Het wisselt voortdurend.
Wat mijn dokter me aangeraden heeft: zout eten als je het voelt opkomen en zo weinig mogelijk look.
Succes!

Look? Sorry maar ik heb geen idee wat je bedoelt! :o?
Zoute dropjes werken bij mij iig niet. Ik hoorde dat "Opkikker" goed werkt, die boullion.

Look laat de bloeddruk zakken. Niet eten dus.
Ik lust geen zoute dropjes dus dit heb ik nog niet geprobeerde.. Ik eet dan meestal een stukje kaas, een bouillon, gerookte ham, ...
Je merkt ook direct wanneer het gaat opkomen... Als je heel veel zin in zout krijgt ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:29

Kelpasan zijn zeewier tabletten, en het is voor zo ver ik weet het enige middel wat echt werkt.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:28

Willeke_ schreef:
Update:
Nadat ik mijn laatste bericht hier schreef vanmiddag, ben ik bijna ingekwakt op m'n werk.
Ik begon mega duizelig te worden, misselijk, begon te zweten en kreeg een koortsaanval. Mijn hart begon super hard te kloppen en ik schrok me dood! Ik ben secretaresse en ik zit op een klein secretariaat van 4 meiden. Op het moment dat ik die aanval kreeg, was het heel druk bij ons op de kamer. Ik heb dus heel hard door hun heen geschreeuwd: jongens het gaat niet goed, ik word niet goed bel iemand ofzo!!!
Dus een collega heeft naar de beveiliging gebeld die met 3 man sterk naar me kwamen kijken. Ze konden er niks mee: moest rustig aan doen en direct door naar de huisarts of EHBO.
Dat laatste heb ik gedaan: mijn vader heeft me opgehaald en is met me doorgereden naar de EHBO. Nu vragen jullie je natuurlijk af waarom ik niet naar de huisarts ben geweest, nou, dat komt eigenlijk door de reactie van de dokterassistente vanmorgen: neem maar een dropje... Ik heb niet echt het gevoel dat ik serieus word genomen.

Ik ben super blij dat ik naar de EHBO ben gegaan. Ze hebben mijn verhaal aangehoord, allerlei testjes gedaan, hart filmpje gemaakt, bloed afgenomen uit de polsslagader (om te kijken hoeveel zuurstof er in het bloed zit). Na 2 uur, 3 verschillende dokters, is de conclusie: geen zorgen maken, het is waarschijnlijk een virus wat je moet uitzieken. Dus dat gaan we doen! Morgen blijf ik thuis en daarna probeer ik halve dagen te gaan werken.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam, was de aanval net voorbij. Mijn vader heeft de hele tijd braaf naast me gezeten :Y)

Wat overigens wel vreemd is:
Mijn bloeddruk was perféct in het ziekenhuis!!

Ik heb precies het zelfde gevoel dus als jou (in het dik gedrukte stukje).
Even over je bloeddruk, je hebt net een bijna flauwte gehad dus dat schiet je bloeddruk even weer omhoog en lijkt het netjes, daarna zakt het langzaam weer af en vervolgens begin je weer met een flauwte zo gaat het cirkeltje maar door.

Gelukkig werd je serieus genomen met je klachten en hebben ze je ook goed onderzocht en blijft het bij een virus, niks is zo lastig om om de haverklap bijna neer te gaan.

Succes met uitzieken.

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:36

hoi lage bloeddruk, oke begint het meestal met ontzettende hartkloppingen dan wordt je duizelig en dan denk je dat je flauw valt?
Wat evt helpt is heel diep inademen ff vast houden dan weer uitademen, je voelt als het ware je bloed ff weglopen en dan gaat het weer.
suc 6

kehdra

Re: Lage bloeddruk en erg duizelig. Nu bijna een week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:00

Wat ik mij afvraag he, begin je dan ook te hyperventileren?

Dat deed ik namelijk wel, vandaar dat die ademhalingsoefeningen zo goed helpen.
Vergrote pupillen, zweet handen enz enz.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:50

Lailaa schreef:
Ik heb dit ook, ik heb van mezelf een lage bloeddruk 105 over 60. En daardoor ben ik in 2 weken tijd 6 keer in elkaar gezakt. Bij de dokter te horen gekregen dat mijn hart onregelmatig is en overslaat. Bloed geprikt, maar daar kwam niets op uit. Alles was goed.

En toen heb je het daar bij gelaten? En nu gaat het verder wel goed met je?

Ik heb het erbij gelaten ja, de dokter zei wel dat ik het goed in de gaten moet houden. En als ik ergens heen ga, moet ik ook altijd iets van suikersnoepjes meenemen of gewoon wat te eten. En als ik het gevoel heb dat ik weer in elkaar zak, moet ik met mijn hoofd tussen mijn benen of gaan liggen. Want dan gaat het bloed weer naar je hersenen en word het gelijk verdeeld.

Ik heb nog regelmatig dat ik neerval en begin te schokken.

De dokter dacht ook dat ik een eet stoornis heb, omdat ik iets ondergewicht heb en hij mij te dun vind. Maar ik eet altijd, oke groente bijna niet omdat ik dat niet lust, maar dan eet ik wat anders. :)

Maar je zei dat in het ziekenhuis je bloeddruk goed was, maar dat is ook een moment opname. Mijn bloeddruk was toen toevallig veels te laag, maar dat is het nu nog. En mijn hart ging ook tekeer, en toen voelde ze mijn pols en was het normaal, ging ze weer op mijn borst voelen en was het ook normaal, heeft ze even gewacht en toen ging mijn hart weer tekeer. Maar met mijn hartfilmpje was alles normaal. Dat zijn dus allemaal moment opnames.

En hoe gaat het nu met je?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 09:59

xXGRIETJEXx schreef:
Willeke_ schreef:
Update:
Nadat ik mijn laatste bericht hier schreef vanmiddag, ben ik bijna ingekwakt op m'n werk.
Ik begon mega duizelig te worden, misselijk, begon te zweten en kreeg een koortsaanval. Mijn hart begon super hard te kloppen en ik schrok me dood! Ik ben secretaresse en ik zit op een klein secretariaat van 4 meiden. Op het moment dat ik die aanval kreeg, was het heel druk bij ons op de kamer. Ik heb dus heel hard door hun heen geschreeuwd: jongens het gaat niet goed, ik word niet goed bel iemand ofzo!!!
Dus een collega heeft naar de beveiliging gebeld die met 3 man sterk naar me kwamen kijken. Ze konden er niks mee: moest rustig aan doen en direct door naar de huisarts of EHBO.
Dat laatste heb ik gedaan: mijn vader heeft me opgehaald en is met me doorgereden naar de EHBO. Nu vragen jullie je natuurlijk af waarom ik niet naar de huisarts ben geweest, nou, dat komt eigenlijk door de reactie van de dokterassistente vanmorgen: neem maar een dropje... Ik heb niet echt het gevoel dat ik serieus word genomen.

Ik ben super blij dat ik naar de EHBO ben gegaan. Ze hebben mijn verhaal aangehoord, allerlei testjes gedaan, hart filmpje gemaakt, bloed afgenomen uit de polsslagader (om te kijken hoeveel zuurstof er in het bloed zit). Na 2 uur, 3 verschillende dokters, is de conclusie: geen zorgen maken, het is waarschijnlijk een virus wat je moet uitzieken. Dus dat gaan we doen! Morgen blijf ik thuis en daarna probeer ik halve dagen te gaan werken.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam, was de aanval net voorbij. Mijn vader heeft de hele tijd braaf naast me gezeten :Y)

Wat overigens wel vreemd is:
Mijn bloeddruk was perféct in het ziekenhuis!!

Ik heb precies het zelfde gevoel dus als jou (in het dik gedrukte stukje).
Even over je bloeddruk, je hebt net een bijna flauwte gehad dus dat schiet je bloeddruk even weer omhoog en lijkt het netjes, daarna zakt het langzaam weer af en vervolgens begin je weer met een flauwte zo gaat het cirkeltje maar door.

Gelukkig werd je serieus genomen met je klachten en hebben ze je ook goed onderzocht en blijft het bij een virus, niks is zo lastig om om de haverklap bijna neer te gaan.

Succes met uitzieken.

Bedankt!
Ze zeiden in het ziekenhuis dat ze me óf gingen checken, maar dan ook echt helemaal, of ze zouden me naar de huisarts sturen. Gelukkig hebben ze me dus echt serieus genomen en helemaal doorgelicht.
Ik zal zometeen nog een keertje mijn bloeddruk opmeten :)

ariegorn schreef:
hoi lage bloeddruk, oke begint het meestal met ontzettende hartkloppingen dan wordt je duizelig en dan denk je dat je flauw valt?
Wat evt helpt is heel diep inademen ff vast houden dan weer uitademen, je voelt als het ware je bloed ff weglopen en dan gaat het weer.
suc 6

Gister begon het inderdaad met hartkloppingen. "Normaal" begint het met mega duizelig worden en benen die bijna inzakken.
De tip van het ademhalen heb ik gister ook gehad en daarmee kreeg ik na verloop van tijd mijn lichaam weer rustig maar telkens als ik iets inspannends ging doen, raakte alles weer overstuur.

kehdra schreef:
Wat ik mij afvraag he, begin je dan ook te hyperventileren?

Dat deed ik namelijk wel, vandaar dat die ademhalingsoefeningen zo goed helpen.
Vergrote pupillen, zweet handen enz enz.

Ja, ik schijn dus te gaan hyperventileren. Ik heb zelf niks gemerkt maar door dat bloedprikken uit de polsslagader konden ze meten hoeveer zuurstof en stikstof er aanwezig is in het bloed. Er zat veel zuurstof in en de stikstof viel mee. Ik heb dus wel gehyperventileerd.

Ik kreeg tijdens die aanval zweethanden, zwetend voorhoofd, werd mega bleek maar ze hebben niet gekeken naar mijn pupillen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 10:05

Lailaa schreef:
Lailaa schreef:
Ik heb dit ook, ik heb van mezelf een lage bloeddruk 105 over 60. En daardoor ben ik in 2 weken tijd 6 keer in elkaar gezakt. Bij de dokter te horen gekregen dat mijn hart onregelmatig is en overslaat. Bloed geprikt, maar daar kwam niets op uit. Alles was goed.

En toen heb je het daar bij gelaten? En nu gaat het verder wel goed met je?

Ik heb het erbij gelaten ja, de dokter zei wel dat ik het goed in de gaten moet houden. En als ik ergens heen ga, moet ik ook altijd iets van suikersnoepjes meenemen of gewoon wat te eten. En als ik het gevoel heb dat ik weer in elkaar zak, moet ik met mijn hoofd tussen mijn benen of gaan liggen. Want dan gaat het bloed weer naar je hersenen en word het gelijk verdeeld.

De dokter dacht ook dat ik een eet stoornis heb, omdat ik iets ondergewicht heb en hij mij te dun vind. Maar ik eet altijd, oke groente bijna niet omdat ik dat niet lust, maar dan eet ik wat anders. :)

Maar je zei dat in het ziekenhuis je bloeddruk goed was, maar dat is ook een moment opname. Mijn bloeddruk was toen toevallig veels te laag, maar dat is het nu nog. En mijn hart ging ook tekeer, en toen voelde ze mijn pols en was het normaal, ging ze weer op mijn borst voelen en was het ook normaal, heeft ze even gewacht en toen ging mijn hart weer tekeer. Maar met mijn hartfilmpje was alles normaal. Dat zijn dus allemaal moment opnames.

Tjonge! Ik zou echt nog een keertje naar de huisarts gaan als ik jou was. Je wordt er zo onzeker van als je denkt dat je ieder moment kan inzakken...

Mijn bloeddruk is nu (voordat ik heb ontbeten) 97 over 67.
Opzich gaat het nu wel redelijk. Beetje draaierig maar ik kan het wel onder controle houden nu :)
Ik heb zometeen autorijles. Ik ga het gewoon proberen. Heb vorige week al 2 lessen afgezegd en over een week heb ik examen!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:11

Lailaa schreef:

Tjonge! Ik zou echt nog een keertje naar de huisarts gaan als ik jou was. Je wordt er zo onzeker van als je denkt dat je ieder moment kan inzakken...

Mijn bloeddruk is nu (voordat ik heb ontbeten) 97 over 67.
Opzich gaat het nu wel redelijk. Beetje draaierig maar ik kan het wel onder controle houden nu :)
Ik heb zometeen autorijles. Ik ga het gewoon proberen. Heb vorige week al 2 lessen afgezegd en over een week heb ik examen![/quote]

Ja ik wil ook wel terug, maar de huisarts doet er verder niets aan. Omdat alles een moment opname is.
Maar wat ik vertelde over mijn hart, dat zit in de familie, mijn opa en mijn moeder hebben er last van.

Je kan je rij instucteur ook vragen of hij even een oogje in het zeil wil houden, heb ik ook bij mijn leraren gedaan.

kehdra

Re: Lage bloeddruk en erg duizelig. Nu bijna een week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:21

Omdat je dus gaat hyperventileren, zou je eens aan je huisarts moeten vragen of hij je kan doorverwijzen naar een fysiotherapheut. Het heeft mij geholpen, wat ademhalingsoefeningen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:35

Hier nog een, die zoiets al een paar keer gehad heeft, alleen ik heb het dan met stress en daar reageerd mijn lichaam dan op met plop, stort maar in mekaar.
Heb al twee keer in de ambulance gelegen. Als het gebeurt ben ik ook diverse minuten niet aan spreekbaar en raegeer niet op pijn prikkels.
In de ambulance meten ze dus die lage bloeddruk en maar die komt weer omhoog en alles zuurstof etc, wat ze meten is oke.
Ze om schrijven het zoiets van net als een cv waar de druk af valt omdat de pijpen verbreden en dus geen power meer heeft om het rond te pompen. Meestal is het na 25 min. wel weer beter. Wel suf enzo.
Heb ook al cususje gedaan bij de fysio(ademhalingstechniek), maar gebeurt het gebeurt het, heb het weleens op kunnen vangen maar dan was het voor mijn gevoel niet zo ernstig.
Maar kreeg ook het advies neem een dropje, maar ook als ik net gegeten heb kan het gebeuren.
Het is als ik het heb ook meestal vrij warm, tis mijn nog niet overkomen in de winter.
Wens je in ieder geval sterkte en hopelijk krijg je een duidelijk antwoord op je vragen.....