Pijn in buik rechts onder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valliej15

Re: Pijn in buik rechts onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:24

ik heb het ook hel vaak ! vooral meestal 1 dag na het sporten ... heb idd ook al een blindedarm ontsteking gehad ,,, is nu over ( Antibiotica ) maar doet nogsteeds vaak pijn !

Good luck ... zou idd toch even een doktertje opzoeken

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:27

Hier een recente "ervaringsdeskundige" Het is bij mij nu 3 weken geleden, maar het was wel een hele acute hier. Kreeg 's avonds om 10 uur (van het ene op het andere moment) buikpijn. Geen krampen, maar gewoon continue pijn. De hele nacht de toiletpot innig omhelsd en toen ik tegen de ochtend bijna niet meer kon lopen (en al helemaal niet meer rechtop) heb ik de huisarts gebeld. Mijn paps heeft mij toen opgehaald en naar de huisarts gebracht. Vandaaruit direct naar de EHBO gestuurd. Daar hebben ze me nog een uur in de wachtkamer laten zitten (wel vast bloed geprikt) Toen ik het niet meer kon houden van de pijn werd ik geroepen en mocht ik in een kamertje gaan liggen (ben nog nooit zo blij geweest dat ik uit dat kippenhok van een wachtkamer was) Daar begonnen ze ook nog over een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een ontstoken eierstok, dus er moest een echo gemaakt worden. Nou die man had ik bijna een mep verkocht, dat deed me zeer. De pijn werd met de minuut erger. Uiteindelijk ben ik om 3 uur die middag geopereerd en er zat bij mij al pus en vocht in de buikholte dus ik mocht nog 3 dagen blijven om aan het infuus te liggen. Als dat niet geweest was, dan had ik de dag erna naar huis gemogen.

Pijnstilling heb ik niet genomen omdat ik ook meteen het vermoeden had dat het niet goed zat.

Heel veel succes in elk geval, hopelijk valt het mee

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:35

Ik hoorde net van de huisarts dat buikgriep ook weer schijnt te heersen.... Hopelijk is dat het gewoon!
Succes met wachten!

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:13

buikgriep is meer een soort pijn in maag/darmen achtig iets kan het nou niet direkt vergelijken met ongesteldheidspijn maar daar lijkt het wel een beetje op ... zit meer in het midden van je buik... maar idd blijf hopen ... !!

misschien is dat het wel gewoon !!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:41

Pff dit heb ik gisteravond ook nog gehad, alleen dan aan de linker kant. Anderhalf jaar terug werd ik vaker smorgens wakker met ontzettende steken, dat ik juist niet gestrekt kon liggen of kon staan, maar door de pijn dat ik me juist helemaal inrolde.

Wat het uiteindelijk geweest is weet ik nog steeds niet, maar het doet ontzettend veel pijn. Mijn moeder heeft toen de huisarts gebeld, maar die vond het niet nodig om te komen. Toen mijn moeder haar over had gehaald, was bij mij de ergste pijn alweer gezakt en kon ik om 7 uur toch gaan werken! Had een dag van 15u werken voor de boeg!

Goed dat je vanmiddag naar de HA kunt. Je kunt er beter 10x voor de zekerheid heen gaan, ook al zou de pijn zometeen weg zijn, gewoon gaan!

Ben benieuwd wat het is bij jou in elk geval!

Succes en beterschap :)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:08

Ik ben net gebeld door de huisarts en het is gelukkig geen blindedarmontsteking, wat ik wel heb ik een beginnende nierbekkenontsteking. Ik moet zo even een kuurtje antibiotica halen en dan moet het met 2 dagen minder worden.

Bedankt voor jullie steun

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:11

Oef met een nierbekontsteking ben je ook niet gelukkig. Het scheelt je gelukkig wel een operatie. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en knap je vlug een beetje op! Beterschap!

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:20

Ik sluit me aan bij tjeetje.... Beterschap!!!

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:45

beterschap!!en alvast een fijne vakantie

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:39

Pfoe, gelukkig valt het nog mee. Nierbekkenontsteking wordt je ook niet vrolijk van, maar gelukkig ben je er toch op tijd bij! Beterschap :)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 07:41

Gelukkig geen blindedarm onsteking. Hopelijk ben je gauw van je nierbekkenonsteking af! Beterschap!