Ibbel schreef:De dosis in Artrotec (en de toediening, pil vs infuus) is veel lager dan bij gebruik van misoprostol voor het opwekken van een abortus. Dus dat het nu pas bekend is dat dit effect bij orale toediening, in veel lagere dosis, ook optreedt is niet zo raar.
Klopt, maar ik vind het wel erg naief om het nergens eerder te vermelden in een bijsluiter. Het viel nl wel te verwachten, ook al is de dosering lager en ik neem aan dat dat wel uitgebreid onderzocht wordt voordat een middel op de markt wordt gebracht, de werking van misoprostol is immers al jarenlang bekend.....
Plus als je al meerdere malen hebt aangegeven zwanger te willen worden en er wordt blijkbaar niets met die info gedaan door je behandelend arts.... ik vind het niet zorgvuldig.
(overigens heb ik de misoprostol in pilvorm toegediend gekregen en niet via een infuus, maar zal idd een behoorlijke dosis geweest zijn. Maar als je een middel als artrotec langdurig gebruikt zal er toch ook een bepaalde spiegel aanwezig zijn in het lichaam en dus een continue beinvloeding van het glad spierweefsel?)