Snipverkouden, dé gouden tip!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wild_horse

Re: Snipverkouden, dé gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:34

Echiniforce helpt bij mij veel minder snel dan bij echicicea.
Bij echiniforce zitten geloof ik nog wat extra dingen bij in,
maar bij mij helpt het dan minder!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:43

Ik neem altijd extra vitamine c.
Bij keelpijn heb ik altijd trachitol.
En stiekem neem ik wel eens wat extra astma medicatie, maar dat kunnen jullie niet :+
En goed slapen en dan je kamer goed ventileren. (En ik doe dan elke nacht schoon kussenhoes om de bacterieen weg te houden, geen idee of t helpt :') ) En zodra ik buiten ben krijg ik inderdaad weer meer lucht, gaat mn neus open. Dus ben dan ook veel buiten en heb snachts t raam een heel klein beetje open voor frisse lucht, maar niet dat het koud wordt.
Ik was afgelopen week flink verkouden, woensdagnacht begon het en zaterdag was het ergste alweer voorbij. Ben nu nog wel wat verkouden, maar heb er geen last meer van in de zin van zere keel of heel erg verstopte neus.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:54

Al die middeltjes kunnen inderdaad een tijdelijke verlichting geven.
maar helaas zal je lichaam zelf het virus moeten weg werken.

Mijn moeder deed vroeger ook altijd een gesneden ui naast mijn bed.
Vreselijk!!! Die STANK!!

Dan kan ik echt niet slapen...

Stomen schijnt zelfs slecht te zijn.
Ik gebruik vaak wel een neus spray om even mijn neus weer een beetje vrij te krijgen.
Maar als je stopt met die spray heb ik altijd het idee dat ik 1 dag dubbel zo verstopt zit.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 03:20

Otrivin en alle sprays waar xylomethazine in zit mag je maar maximaal 10 dagen aan 1 gebruiken! Tast je neusschot aan.

sprayen met zoutoplossing is het beste.

Maar ik heb nu alles al geprobeert. ben al vanaf oktober verkouden. Mijn neusslijmvlies is geirriteerd. Waardoor ik maar last blijft houden van een volle neus en slijm.
Heb al diverse sprays gehad via huisarts. Daarnaast een Antibiotica kuur gehad. Daarna weer nasules voor mijn neus. Soort van pipetjes waarvan je de vloeistof van in je neus moet doen.
Dat is nu op en ik ben nog geen stap verder....
Ik bel de arts vandaag maar weer.....
Amandelen zijn er bij mij al jaren uit.

allergie is het zeer waarschijnlijk niet. Misschien wel een hyper activiteit van mijn neusslijmvlies.
Inmiddels blijf ik maar mooi snotterig zo........

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 03:40

Otrivin duo neusspray stopt je loopneus.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 16:40

Nou, me vandaag dus maar ziek gemeld. Om de 2 minuten loopt het er gewoon uit en voel me er ook beroerd bij. Superslecht geslapen daardoor. Al 3 koppen kippensoep op dus daar gaat het niet mee over. Snap wel dat het een virus is want op die manier krijg je het ook.. ik was allen benieuwd naar tips die helpen. Die ui ga ik nu dus bijv. niet proberen, zit niet te wachten op stank... ;-)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:29

Ik neem ook altijd vitamine C :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:39

een vriend vertelde me gisteravond toevallig dat hij zich stukken beter voelde na het drinken van thee met zwarte peper
zijn neus ging direct open en vandaag leek het alsof hij helemaal niet verkouden was, terwijl hij gistermorgen nog strontverkouden was en alles gruwelijk vast zat

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:40

stomen werkt bij mij niet. 's nachts heb ik als ik verkouden ben een halve ui naast me bed liggen. Deze houd mijn neus open en dan kan ik normaal slapen zonder steeds met een ademgebrek wakker te moeten worden. :')

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:43

al een dikke borrel geprobeert? (dan zweet je het eruit)
Werkt bij mij wel ookal klinkt het stom

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:08

hellup! mijn lief krijgt het nu ook! Het begint met vreselijke keelpijn. Ik ben er inmiddels vanaf. 3 koppen kippensoep en een hoop gesnotter en 2 dagen in bed verder, dat wel...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:45

Romy_Winter schreef:
Echiniforce helpt bij mij veel minder snel dan bij echicicea.
Bij echiniforce zitten geloof ik nog wat extra dingen bij in,
maar bij mij helpt het dan minder!

Mag ik vragen welk ander middel jij gebruikt dat Echinacea bevat? Ken namelijk alleen A.Vogel Echinaforce. Zo een kuurtje werkte bij mij heel snel en heel goed. Echinacea is slechts de naam van het extract. Overigens zijn dit wel producten die actief helpen het virus te verdrijven omdat ze de lichamelijke weerstand ondersteunen. (en dan op de echt goede manier, niet als die actimel troep)

edit: nog wat toegevoegd.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 21:58

domme ik! _-:( heb ik net bij de super die actimel voor lief gekocht... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:01

Pittig eten helpt blijkbaar ook :j

Ik zit nu iig aan de neusspray.
Vreselijk. :')

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:02

dampo op je borst & rug smeren en dan lekker warm houden werkt bij mij altijd erg goed.. Beterschap!!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:04

nisyleen druppels van vsm.. zodra je de eerste symptomen voelt dan beginnen dan komt het een stuk minder hard binnen zeg maar ;) minder heftig en sneller over ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:32

Zidore schreef:
domme ik! _-:( heb ik net bij de super die actimel voor lief gekocht... :roll:

Achja opmaken dan maar. Nee maar echt het is zo commercieel. Iedere dag 15 druppels Echinaforce in een glaasje water en de kans dat je verkouden wordt is echt direct radicaal verkleint. En mocht je je toch niet lekker voelen dan maak je er een paar dagen 25 druppels van. Het is homeopatisch.

@Bizzybijtje: Boh neusspray is idd irritant, maar die vrije neus die er op volgt doet echt een deugt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:44

Otrivin neusspray werkt bij mij het allerbeste. Je verkoudheid gaat er natuurlijk niet eerder van over, maar deze neusspray maakt mijn neus helemaal vrij waardoor ik iig normaal kan ademen door mijn neus. Daardoor kan ik ook gewoon slapen (dat kan ik dus echt niet met een dichte neus) en genees ik dus sneller en voel ik me minder beroerd.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:54

Ach tegenwoordig neem ik gewoon asprientjes speciaal voor verkoudenheid.. Die hebben we in Amerika :D Niet altijd, want wil niet afhankelijk van worden maar als ik me zo rot voel maar kan niet naar huis/bed/rustig aan doen etc, ja dan moet ik echt wat. Maar inderdaad, uitzieken is het beste IMO.

Ik ga alleen nooit meer van die Actimel kopen.. (Nou ja, het is vast een andere naam, maar hetzelfde idee).. Ik heb echt het idee dat ik daar JUIST van verkouden wordt! Al 2 keer volgens mij! Er is niets aan de hand, een tijdje had ik het spul ook niet kunnen kopen. Laatst weer gekocht, en huppa, ZIEK! BLECH! Nooit meer dat stomme spul!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 12:12

*zit hier stiekem te balen met 8 flesjes actimel*
de borrel heb ik ook nog niet geprobeerd, misschien met de carnaval maar eens doen ;-)
verder heb ik die echinea etc. en andere pillen,poeders, flesjes nog nooit geprobeerd. weet eigenlijk niet waar ik daarmee moet beginnen. ben ook niet zo van de neussprays, da's echt niks voor mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:53

Zidore schreef:
de borrel heb ik ook nog niet geprobeerd, misschien met de carnaval maar eens doen ;-)
verder heb ik die echinea etc. en andere pillen,poeders, flesjes nog nooit geprobeerd. weet eigenlijk niet waar ik daarmee moet beginnen. ben ook niet zo van de neussprays, da's echt niks voor mij..

Ach, Actimel is zo ook lekker om te drinken hoor :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:21

bij mij helpt citrosan heel goed :)

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:42

De moeder van mn baad neemt altijd 1 of 2 shotjes Jagemeister.
En die is er heilig van overtuigd dat dat HET middel is tegen verkoudheid ;)
Zelf nog niet geprobeerd, ben nog niet verkouden geweest!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:43

geen idee of 't al gezegt is maar tegen verstopte neus vicks first defense! werkt super!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:32

Zidore schreef:

Pillen, poeder etc dat zijn al vaak medicijnen, lijkt me niet goed dat dagelijks te nemen. Homeopatische zijn middelen die extreem verdund zijn en niet veel kwaad kunnen. Daarom wordt er vaak zo sceptisch over gedaan, omdat ze niet zouden werken. Doen ze gelukkig wel.