[MW] Wat te doen bij slijmbeursontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:33

Vandaag weer naalden laten zetten,ook een paar blijvende die zitten dan een week.Ze kwamen er achter dat ik last heb van een val van een paard jaren geleden,het is een spieren en een pees kwestie en dan die slijmbeurs.

Anoniem

Re: [MW] Wat te doen bij slijmbeursontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:17

Nou gisteren bij de dokter geweest. En ik heb inderdáád een slijmbeursontsteking..

Ik heb nu opnieuw naproxen. Dit keer 500 miligram. En hij heeft me doorverwezen naar een therapeut. Waar ik komende dinsdag om vijf uur terecht moet :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:42

Is dat een fysio?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:10

Ik heb ook fysio gehad, maar dat was echt een hel. Ga nu naar een magnetiseur en heb daar persoonlijk veel meer baat bij. Ik moet nog 7 dagen tot ik in het ziekenhuis een afspraak heb, dus het is aftellen!

Beterschap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:26

Fysiotherapie ja :j Ben erg benieuwd of dat wat uit gaat halen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:26

Daar zou ik nooit heen gaan hoor,lijkt me veel te pijnlijk.Je mag namelijk zo ver bewegen tot het pijn gaat doen, en ik weet niet of een fysio zich daar aan houd?Ik heb een hele goede nacht gehad voor het eerst sinds lange tijd dus laat die naalden maar zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:00

marleen_usar schreef:
Daar zou ik nooit heen gaan hoor,lijkt me veel te pijnlijk.Je mag namelijk zo ver bewegen tot het pijn gaat doen, en ik weet niet of een fysio zich daar aan houd?Ik heb een hele goede nacht gehad voor het eerst sinds lange tijd dus laat die naalden maar zitten.

Tuurlijk houdt een fysio zich daar aan := Wij hebben ook 4 jaar gestudeerd op het herstel van een lichaam :? Wij helpen mee in het herstelproces, en werken dat doorgaans niet tegen :\

Maar goed... het valt me wel vaker op dat jij zo negatief bent over de reguliere geneeskunde...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:06

helemaal rust is niet goed,zit er niet ook een zenuw beknelt?

Ik heb er ook last van,bij overbelasting....in ene veel bomen omzagen,of snoeien.
Meestal gaat het vanzelf weer weg,soms is de pijn zo erg dat ik niet eens een kopje kan optillen.
Ik blijf wel gewoon alles doen,ook al doet het pijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:42

Waarom zou een fysio niet goed zijn? Ik denk dat die beter weten hoe ver en hoe en wat dan een gemiddeld mens zelf kan inschatten, en helemaal dan een acupuncturist. Daarnaast is het belangrijk te blijven bewegen, maar ook om continu tot aan je grens te blijven gaan. Hoe minder jij je arm beweegt, hoe groter je problemen worden. Verder moeten je spieren getraint worden: hoe sterker en leniger je bent, minder belastend het voor je slijmbeurs is.

Dat het pijnlijk kan zijn bij de fysio (en ja, dat zal het af en toe best zijn) is geen teken dat het niet goed is. En als het elke keer ontzettend veel pijn doet en je veel nalast hebt, is dat vooral een taak van jezelf om dat duidelijk aan te geven.

Succes met de fysio TS, het heeft mij in eerste instantie wel geholpen (niet blijvend, maar dat kwam omdat ik mezelf continu in een houding bleef forceren die ik niet aan kon nemen..... tja, daar kan een fysio dan ook weinig aan doen :+ )

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:45

Je zal wel oefeningen krijgen.
Sterkte, ik heb t ook gehad en meeen wat doet dat pijn!

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:49

Ik heb ook een slijmbeursonsteking gehad in mijn knie, was erg pijnlijk. Maar zwemmen heeft toendertijd erg geholpen de beurse plekken waren snel weg en je moet toch goed je oefeningen blijven doen en goed in beweging blijven. Ik slikte er toen niks bij omdat toch niks hielp tegen de pijn.

& zoals de andere zeggen zou ik ook naar de fysio gaan. ;)

Ik hoop dat je er snel vanaf ben!

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:27

Na overleg en op aanraden van mijn fysiotherapeut heb ik me destijds aan de slijmbeursontsteking laten opereren... de zg. Open Neer Plastiek waarbij een stukje bot uit de schouder gehaald wordt om de ontstoken pezen en spieren de ruimte te geven om te genezen.
Doordat je steeds blijft bewegen hou je de ontsteking zelf in stand vertelde de chirurg.
Hij gaf me als voorbeeld: wanneer je steeds met je vinger over de rug van je hand wrijft is dat in eerste instantie een fijn gevoel, doe je dit lange tijd achter elkaar gaat het irriteren en kun je zelfs een pijnlijk gevoel gaan ervaren

Na de operatie ben ik fantastisch begeleid door dezelfde therapeut, bijna één jaar heeft de revalidatie geduurd, heb op 3 weken na één jaar in de ziektewet gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:40

Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik er overdag niet heel veel last van heb. Ik ben nu aan de naproxen 500 mg. En zolang ik mijn schouder rustig houd, geen vlugge bewegingen of dingen tillen of iets. Vind ik het goed uit te houden :)

Snachts... Sja.. Slapen gaat moeilijk.. Ik lig áltijd op de linker kant, waar ik nu die ontsteking heb.
Als ik op mijn rug ga liggen, doet het ook enorm zeer. En op rechts, weet ik niet hoe ik mijn arm pijnloos neer moet leggen..
Erg balen die nachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:36

Hmm.. Nu met de pijnstillers eigenlijk geen pijn meer in mijn schouder. Zit te denken van de week toch weer op mijn pony te stappen :o

Mischien dat dat goed gaat. Dan kan ik haar toch gewoon zelf verzorgen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:23

Natuurlijk heb je geen pijn meer in je schouder. Dat word verdooft. Als je zonder pijnstillers niet op je pony kan stappen, moet je het nu ook laten. Want de ontsteking zit er echt nog steeds, die is niet zo snel weg. Ga je nu toch dingen doen die zonder pijnstilling wel pijn zouden doen, overblast je de boel nog erger en is het straks chronisch.
Als ik jou zo hoor (lees) lijkt het mij dus niet zo'n slimme actie......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:43

Hmm... Eigenlijk heb je wel gelijk :o

Maar het is zo frustrerend.. Pony dik op het land.. En móét rijden.. Maar ik mag het niet... Bah..

Daarom dacht ik, van ik gooi het zadel er maar gewoon op, en ga een rustig buitenritje maken :o Ik rijd toch altijd al op een hand (Rij deels western). Dus links gebruik ik toch al niet :o

Maar je hebt wel gelijk..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:04

Flauw hè, van mij. Een troost: ik weet wat je doormaakt. Ik heb mezelf ook moeten verbieden om te rijden. EN zelfs toen het over was, bleek ik nog steeds niet te mogen rijden, omdat mijn slijmbeursontsteking door mijn zadel werd veroorzaakt.... Vanaf juli heb ik maar sporadisch gereden. maar voor mij is het einde aangebroken: Mijn nieuwe zadel is er, dus ik mag eindelijk, éindelijk weer rijden.

Maar echt waar, hoe verleidelijk het ook is, je bezorgt jezelf alleen maar meer problemen. Want als de ontsteking erger word, werken straks de pijnstillers ook niet meer. En voordat je dan weer eens van de ontsteking af bent, ben je geen weken of maanden op weg, maar jaren.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:54

Ik rij ook al maanden niet, ik kom er niet op.Ik voel me ook zeer onzeker als ik nu zou gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:52

:o Toch eventjes opgestapt... O:)

Kon het gewoon écht niet laten. Vriendin van mij heeft poownielief gereden. Maar ik moest op de terugweg (Was een buitenrit van de week ;) ), toch eventjes uitstappen.

Moet zeggen dat het eropgaan even zeer deed in de schouder. Maar daarna mijn arm laten hangen. En niks niet in de weg gezeten. Gewoon rustig gestapt niet gek gedaan.

Had al een maand niet meer gereden en de kriebels werden écht even te erg. Nu eerst dinsdag afwachten wat de fysio zegt. Mischien dat ik toch rustig een buitenritje mag maken van haar. Mischien... Verwacht het niet, maar ik hoop het :o O:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:29

Ik heb al een paar maanden niet gereden en heb soms zo,n zin om te rijden, maar ik doe het toch maar niet.Ook omdat mijn rechterschouder nu ook gaat opspelen,ik doe te veel met rechts om links te ontlasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:43

Nou, ik kom net van de fysiotherapie af. Volgens haar blijken de medicijnen al een groot deel gedaan te hebben (De ontstekingsremmers). En volgende keer (donderdag) gaat ze met pijnbestrijding beginnen. (Met stroom).

Ze heeft me nu wat oefeningen meegegeven. Die ik een aantal keren op een dag moet doen.

En komende keer, gaan we ook kijken of ik weer kan paardrijden. (Heb haar uitgelegd, dat ik op een hand rij. En rechts dus totaal niet gebruik. En of ik rijden mocht. Zouden we volgende keer kijken).

Ben erg benieuwd naar donderdag :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:42

Ts hoe gaat het nu? Ik heb pijnstillers gekregen en die zorgen er voor dat het s,nachts uit te houden is.Ze werken erg goed,hij zit alleen nog erg vast dus op mijn paard klimmen gaat nog niet lukken helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:14

Het gaat nu nog steeds niet goed met mijn schouder helaas..

De therapie slaat niet aan. Ik heb geluid en stroom gehad. En het is dan een dag rustig. Maar dan komt de pijn net zo hard weer terug :\

Ik heb komende dinsdag nog een keer therapie, en als het dan nog niet helpt, word ik terug gestuurd naar de dokter. Voor een injectie..
Daar zie ik echt als een berg tegenop.. Lijkt me echt enorm pijn doen :\
Ervaringen hierover zijn zeer welkom!

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:31

Ik heb me destijds niet in mijn schouder laten spuiten door de huisarts, omdat ik ook al een slijmbeursontsteking in de heup had gehad en uit ervaring wist hoe verrekte zeer dat spuiten deed.

Ik heb me laten doorsturen naar een orthopeed, die heeft mij wel gespoten en ik heb er niets van gevoeld, helemaal niets !

Uiteindelijk draaide het toch nog uit op een operatie.

Sterkte en succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:34

Hoe gaat zon spuit precies in zijn werk?

Therapeud heeft me verder nog niks uitgelegd (Ook niet naar gevraagd, stom denk ik nu maarja :+ ). En ik begin me steeds zenuwachtiger te voelen :o

Orthopeed kan dus ook? Zou ik me denk ik ook wel prettiger bij voelen.. (En het is een klein uitstel :o ) Ik zie er echt enorm tegenop.. Ik ben al niet zon held met naalden. Laat staan een naald tussen twee botten in :=