Hoe kom ik af van dat ROOD worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:58

Kenner meldt zich ;) Ik vind het nog het ergste als je ergens van 'verdacht' wordt, bijvoorbeeld er is iets gestolen in je klas/werkplek etc. Ik krijg dan al een kleur alleen al bij de gedáchte dat mensen denken dat ik zoiets zou doen en dat lijkt meteen zo schuldig!!

Hoe kom je eraf? Niet. Ik zeg meestal zoiets als, ach ja een gezonde boerenmeid he dan heb je dat...

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:58

ja je komt er niet vanaf haha :P

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:00

Ik weet niet of je foundation gebruikt, maar dan kun je het verbergen door een groene basis eronder te doen, dan zie je het rode niet meer.
Is niet de oorzaak aanpakken maargoed zo kun je t iig verbergen als je dat graag wilt :P

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:01

Ik heb het zelfs als ik iemand moet bellen die ik niet ken ofzo _O-

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:01

ik gebruik foundation
wat is groene basis ? nog nooit van gehoord :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:02

Rachaell schreef:
Ik heb het zelfs als ik iemand moet bellen die ik niet ken ofzo _O-

dat heb ik nou ook
Of me telefoon gaat opeens en dan neem je op en dan kijkt iedereen :P

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:04

pretletter17 schreef:
Kenner meldt zich ;) Ik vind het nog het ergste als je ergens van 'verdacht' wordt, bijvoorbeeld er is iets gestolen in je klas/werkplek etc. Ik krijg dan al een kleur alleen al bij de gedáchte dat mensen denken dat ik zoiets zou doen en dat lijkt meteen zo schuldig!!

Hoe kom je eraf? Niet. Ik zeg meestal zoiets als, ach ja een gezonde boerenmeid he dan heb je dat...

dat vind ik ook zo erg.
Je kan aan me vragen of ik iets heb gedaan & dan weet ik niet eens waar het over gaaat.
Toch word ik dan rood, denkd at ik dat nog wel het ergste vind

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:04

Clinique heeft geloof ik een groene soort-van-dagcreme met spf 15, of je gebruikt groene concealer eronder.. Geloof dat de hema een vloeibare variant heeft (in een soort van lipglossflesje dacht ik) en kruidvatmerk catrice heeft zo'n palletje met concealers waar ook een groene in zit.

Pistasche

Re: Hoe kom ik af van dat ROOD worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:08

Ik heb het soms zelfs als ik een smsje lees, dus dan is het voor vriendinnen ook al duidelijk wat voor sms het is hahaha _O-

Ik ga eens naar die groene basis kijken, klinkt goed!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:17

ik word altijd rood op mijn werk.

Altijd na de pauze! Doordat ik dan rozig ben, of gewoon hard gewerkt heb. Iedereen zegt er indd altijd wat over, gek word je ervan!

Ook krijg ik altijd een boei als ik gedronken heb, met uitgaan valt het niet zo op, maar op een verjaardag ziet iedereen het!

Ik doe indd vaak een beetje foundation op als ik ga werken, maar ik kan er niet zo goed tegen, dus dat is ook lastig

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:20

Die groene basis heeft vooral een leuk effect met stapfoto's met je vriendinnen die het niet gebruiken, hun allemaal een rode kop en jijzelf gewoon normaal _O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:23

Hoe duur is dat spul dan Laura?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:15

ja ik ben ook wel benieuwd naar dat groene, heb niet zóveel verstand van make up, maar zal eens kijken of ik er uit kom bij de hema of kruitvat

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:39

Geen idee, weet wel dat clinique een (redelijk) duur merk is (wel goede kwaliteit) en hema/catrice een budgetmerk is. Heb het zelf verder niet echt nodig dus weet ook geen prijzen oid. Het is er trouwens ook van Eucerin..
Clinique:
de vetvrije hydraterende creme is € 46,- voor 50 ml.
de primer met spf 15 is €23 voor 40 ml.
prijzig, maar het schijnt wel héél fijn spul te zijn. En de primer laat natuurlijk ook nog eens je foundation langer zitten.
Laatst bijgewerkt door _Laura op 05-02-10 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:41

Ik heb toevallig vanmiddag gezien dat er een artikel over stond in de Magriet die in onze leesmap zit.

Helaas is deze leesmap wel van een paar weken oud , dus het tijdschrift ook en heb ik het artikel ( nog ) niet gelezen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:42

Je komt er in principe niet vanaf en je kunt het ook niet voorkomen. Wel wordt het in de loop van de tijd minder. Ik had er heel erg last van in de puberteit, nu ben ik 20 en wordt alleen nog lichtroze :D Als ik rood word zeg ik het vaak gewoon: "Kijk nou, ik ga van je blozen" of "Hé, nu word ik weer helemaal rood" (met een big smile natuurlijk :D want nu maakt het me niks meer uit).

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:44

Li_lee_yang schreef:

Altijd na de pauze! Doordat ik dan rozig ben, of gewoon hard gewerkt heb. Iedereen zegt er indd altijd wat over, gek word je ervan!

Ook krijg ik altijd een boei als ik gedronken heb, met uitgaan valt het niet zo op, maar op een verjaardag ziet iedereen het!

Ik doe indd vaak een beetje foundation op als ik ga werken, maar ik kan er niet zo goed tegen, dus dat is ook lastig

Dit is wat anders dan rood worden omdat je je 'schaamt'. Heel normaal als je rood wordt omdat je hard hebt gewerkt en kan ontspannen toch? :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:49

Ik heb het vroeger ook heel erg gehad. Vreselijk....Nu ik wat ouder ben en niet meer zo onzeker is het een stuk minder. En als het gebeurd dat maak ik er meestal maar zelf een grapje over. Ik heb ooit eens gelezen dat andere mensen het helemaal niet zo storend vinden, vaak zelfs wel lief, als iemand rood wordt.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:51

Lotje02 schreef:
Ik heb het vroeger ook heel erg gehad. Vreselijk....Nu ik wat ouder ben en niet meer zo onzeker is het een stuk minder. En als het gebeurd dat maak ik er meestal maar zelf een grapje over. Ik heb ooit eens gelezen dat andere mensen het helemaal niet zo storend vinden, vaak zelfs wel lief, als iemand rood wordt.

Dat is zeker waar! Krijg vaak grapjes van jongens te horen "Awh, wat schattig!", en dan knijpen ze je even liefdevol in je wang :')

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:56

LauraMc schreef:
Li_lee_yang schreef:

Dit is wat anders dan rood worden omdat je je 'schaamt'. Heel normaal als je rood wordt omdat je hard hebt gewerkt en kan ontspannen toch? :)

Ja ik word OOK rood als ik me schaam vandaar mijn reactie in dit topic, maar ook in deze situaties. Dacht misschien hebben meer van jullie hier ook last van.
Veel mensen krijgen dan inderdaad roze wangen, maar heel mijn hoofd wordt echt rood/paars.
Vaak gloeit mijn hoofd ook helemaal, ook al heb ik het koud.

Ik gebruik ook vaak de smoes dat ik last van opvliegers heb :D

Ik ga morgen eens kijken bij de hema, zal even de prijzen posten dan.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:59

Li_lee_yang schreef:
LauraMc schreef:

Ah, vandaar :)

Ja ik word OOK rood als ik me schaam vandaar mijn reactie in dit topic, maar ook in deze situaties. Dacht misschien hebben meer van jullie hier ook last van.
Veel mensen krijgen dan inderdaad roze wangen, maar heel mijn hoofd wordt echt rood/paars.
Vaak gloeit mijn hoofd ook helemaal, ook al heb ik het koud.

Ik gebruik ook vaak de smoes dat ik last van opvliegers heb :D

Ik ga morgen eens kijken bij de hema, zal even de prijzen posten dan.

Ah, vandaar :)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:24

Hier ook een blozert.

Je kan je laten helpen eraan. Er zijn klinieken die je hiervoor opereren. Dan snijden ze in je oksel een zenuw door ofzo, en dat zorgt erovor dat je niet meer bloost. Veel positieve reacties hierover.

Ik zit er zelf ook heel erg mee, en heb het wel eens aangegeven. Mij is toen verteld dat blozen een emotie is, je weet niet hoe je je moet gedragen, het hangt tussen schaamte en kwaad in ofzo.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:29

LauraMc schreef:
Li_lee_yang schreef:

Maar wel jammer als mensen het anders opvatten...

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:51

Zo ik ben even de kruidvat en hema langsgeweest.
bij de kruidvat had je inderdaad een paletje met 4 kleuren, creme. deze had je bij de hema ook.
Bij de Hema hadden ze ook vloeibare, die heb ik nu gekocht.
Ze waren allemaal 3,95.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:58

Zo ik meld me ook even.

Ik ben zelfverzekerd, heb een grote mond, een goede functie in het bedrijfsleven maar ik bloos geregeld.
alleen het valt mezelf niet eens meer op, en dus maakt het me niet uit.

Het heeft nml veel voordelen als je bloost.
-Mensen vinden je vanzelf aardig
-mensen vinden je betrouwbaarder
- mannen vinden je aantrekkelijker.

Goed als je echt knal en knal rood wordt is het vast heel lastig , maar een eerst stap is volgens mij al er niet meer mee zitten.

ik heb er echt nog nooit nadeel van ondervonden.

Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik wel ( ik heb wel weer andere dingen waar ik mee zit hoor :) )
En toch is de eerst estap om eens te gaan bedenken en te gaan zoeken op internet, wat de voordelen van blozen allemaal zijn.

Verbergen lukt je niet, het met trots laten zien wel.