Ik word maar niet beter... help!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:50

Kinkhoest inderdaad.
Heb ik als jonkie gehad :D .
Even naar de HA, echt...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:51

M'n moeder is nu al vanaf Augustus bezig met datgeen dat je beschrijft. Ze heeft nu homeopathie (zo snuiven aan een flesje dat speciaal is samengesteld) en sinds dien klaart het zo nu en dan op. Soms zit ze inderdaad ook ineens weer stampvol en lijkt er
geen EIND aan te komen :n

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:52

Collega van mij heeft dit al sinds augustus/september... continue verkouden, hoesten..AB-kuur dan gaat het 1 a 2 weken goed en dan weer van voor af aan.. Foto's laten maken. Dan weer de stem helemaal weg. Ze is nu eindelijk doorgestuurd naar een KNO arts.

Sterkte en hoop dat je gauw opknapt!

KiWiKo

Re: Ik word maar niet beter... help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:55

Beterschap meis!!!

Ik weet dat het deze winter bar en boos is met de langdurende ziektes :)

de zon moet gewoon weer gaan schijnen......... dat scheelt zat :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:03

KiWiKo schreef:
Beterschap meis!!!

Ik weet dat het deze winter bar en boos is met de langdurende ziektes :)

de zon moet gewoon weer gaan schijnen......... dat scheelt zat :)

Zon.... zegt me vaaag iets..... :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:06

als in a...... long......... long time ago........ when the lady's where still lady's and the men where made of steel :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:10

tja, geen idee of 't jou nog helpt maar voor een verstopte neus raad ik altijd aan om eens goed te gaan zoeken :j ... nee, geintje :') nee, met een verstopte neus gebruik de vicks first defense :j echt een aanrader! verder heel veel beterschap!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:12

KiWiKo schreef:
als in a...... long......... long time ago........ when the lady's where still lady's and the men where made of steel :)

Nog longer ago....
*Heeft emigratiewensen naar een winterloos land, helaas willen hubs en blaag niet mee...*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 02:57

Breghje schreef:
KiWiKo schreef:

Nog longer ago....

toen de guldens nog van hout waren :)* :+

*sprak ze op weg naar de wc midden in de nacht, kan ff niet meer in slaap komen*

maar het lijkt alsof het een heel klein beetje beter gaat, minder druk op mijn voorhoofd en niet meer dat 'beschimmelde' gevoel in mijn longen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 03:04

Arabesk schreef:
Dit is van een tijdje terug:

[MW] Al wekenlang hoesten, tips graag....

Nu is er ook nog een fikse verkoudheid overheen gekomen. Normaal gesproken was ik nooit ziek en áls ik al ziek was (eens in de twee jaar) was het met drie dagen op bed liggen en nog twee dagen uitzieken over.

Nu zit ik al 2 weken thuis en ik word écht GEK 8)7 |o . Ik kan dit niet, ik heb hier geen geduld voor. Ik ga braaf op tijd naar bed, goed onder de wol, vitamine C tabeltten, gezond eten, luchtje scheppen etc etc Niks helpt.

Ik voel me volkomen futloos, mijn hoofd zit propvol met snot en elke keer als het minder lijkt te worden en het ietsje beter gaat, gaat het de volgende dag weer bergafwaarts. Die hoest zit er ook nog steeds, af en toe rochelt het en net als je denkt 'het komt los' stopt het en begint het weer opnieuw. _-:(

Gister was ik het zoooooooooooooooooooo zat, dat ik toch aan de AB ben begonnen (durfde ik niet te nemen ivm eczeem en risico op enorme huiduitslag). Hopelijk slaat dat aan, want anders weet ik het niet meer. Dan schroef ik mijn kop eraf en zet m bij het grofvuil denk ik ^)

Is dit een raar virus dat meer mensen hebben of ben ik het enige slachtoffer? Mijn collega had in haar vriendenkring ook mensen die een soortgelijk ziektebeeld hadden een stuk of drie vier.

Ik wil verd.. weer aan het werk, dit is echt zoooo niks.

Ons dochtertje is ook nooit ziek en heeft afgelopen jaar ook een griep gehad waar ze maar niet echt van herstelde. Ze kreeg met tussenpozen steeds opnieuw hoge koorts. Een week voor de kerstvakantie werd ze weer ziek. Omdat de kerstvakantie erop aansloot heeft ze 3 weken achter elkaar goed rust kunnen pakken. Nu is ze er vanaf. Als je nooit ziek bent en je wordt dan een keer ziek dan duurt dat gewoon wat langer omdat je nog niet voldoende antistoffen hebt aangemaakt in je lijf door voorgaande ziek-periodes. Geduld dus en toch maar goed uitzieken. Als je te vroeg weer begint dan heb je alleen jezelf ermee. Echt wachten tot je weer helemaal fit bent. Er zit niets anders op. Beterschap.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:00

Arabesk schreef:
Breghje schreef:

Nog longer ago....

toen de guldens nog van hout waren :)* :+

*sprak ze op weg naar de wc midden in de nacht, kan ff niet meer in slaap komen*

maar het lijkt alsof het een heel klein beetje beter gaat, minder druk op mijn voorhoofd en niet meer dat 'beschimmelde' gevoel in mijn longen.

Volgens mij deed dat ding het toen iedereen nog met kraaltjes en spiegeltjes ruilhandel bezig was toch _O- ? Onee, wacht, vorig jaar zomer deed ie het ook goed.

Het is te hopen dat je ver uit geschimmeld ben, zou betekenen dat de AB toch stiekem aan het aanslaan is. Hoeistienu?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:06

Komt me heel bekend voor...
Ik ben in oktober begonnen te hoesten en pas rond de jaarwisseling was ik er vanaf.
Ben bij de dokter geweest, die me heeft gecheckt op kinkhoest maar dat was het niet.
Er zijn meer in mijn omgeving, volgens mij is het een kloterig virusje dat erg hardnekkig is.

AB kan heel zinvol zijn, als er duidelijk een zware bacteriële infectie is. Ik ben er heel terughoudend in want het gooit mijn hele systeem in de war heb ik gemerkt, ik heb het nu dus ook niet gehad.

het enige wat ik kan zeggen is
sterkte... :(:)
het gaat over!

O ja, wat die verkoudheid betreft; gebruik neusdruppels, dat voorkomt dat je holtes ontstoken raken!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:08

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door FlairS op 06-02-10 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:09

Hier ook verschillende mensen in mijn omgeving die al weken (zelfs al van voor kerst) hoesten en verkouden zijn.Zo denken ze het is over; Zo is het er weer.
We hebben een zonnetje nodig en een graad of 18 dan is alle leed weer geleden :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:41

Nou sinds gisteravond ben ik zelf aan de beurt. Ik heb hetzelfde virus te pakken als waar m'n vrienden al maanden mee rommelen; precies dezelfde symptomen. Nu maar hopen dat het bij mij wel snel over is. ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:44

ARGHHH ik slik nu al vier dagen AB, maar er gebeurt nog niks... ^)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:47

beterschap.
ik had je niet eens herkend arabesk :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:49

Arabesk schreef:

En je niet beschimmeld gevoel?? Was een zoetmakertje?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:55

Breghje schreef:
Arabesk schreef:

En je niet beschimmeld gevoel?? Was een zoetmakertje?

Ja ik denk het, het ging ietsje beter, maar het zakte weer af -O-

Nu heb ik last van overvolle bijholtes die drukken en zeer doen. Ik had gehoopt dat die meteen door de AB meegenomen zouden worden.

Morgen maar weer langs de HA, niet dat ik de ilussie heb dat die veel kan doen, maar ik kan in elk geval even klagen :+

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:35

wat een 'feest' van herkenning hier. Dochterlief heeft al weken dit virus...rochelen, moe en gewoon algehele malaise.
Ik ben ook al een week verkouden, sinds 2 dgn diezelfde rochel...zo'nb vervelende vastzittende kriebelhoest. Mijn hele kop vol snot (wanneer houd het eens op?!) en zere longen.
Zoontje begint ook al te kuchen...grom...rotvirus!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:30

Arabesk schreef:
Breghje schreef:
gevoel?? Was een zoetmakertje?

Ja ik denk het, het ging ietsje beter, maar het zakte weer af -O-

Nu heb ik last van overvolle bijholtes die drukken en zeer doen. Ik had gehoopt dat die meteen door de AB meegenomen zouden worden.

Morgen maar weer langs de HA, niet dat ik de ilussie heb dat die veel kan doen, maar ik kan in elk geval even klagen :+

Daar wordt je idd niet echt blij van na zo'n zoetmakertje. Misschien overbodige vraag, maar doe je ook stomen, jezelf met Dampo insmeren ed? Het kán wat verlichting geven, evenals net niet helemaal plat liggen in bed. Straks lekker klagen bij dokkie, dat doet ook altijd goed, en wie weet wat ie nog uit zijn mouw kan toveren voor je! (Ik moet ook eens gaan, die stem van mij komt ook maar niet terug, ga er nu zo'n beetje heel erg moe van worden met praten en bijna elke dag dikke hoofdpijn)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:41

Oef ik meld me ook! Ik ben al de gehele winter beroerd! Gewoon een hoofd vol snot! Mijn oren zitten dicht en als ik smorgens mijn ogen open wil doen dan lijkt het wel of iemand ze dicht gelijmd heeft! Sinds vier weken hoest ik erbij en heb ik regelmatig koorts! Ik word er helemaal gek van! Heb inmiddels gelukkig medicatie! Maar pfffffffff...... Ik heb al vanalles geprobeert! Antibiotica is geen optie bij mij, ik slik op het moment al vrij veel medicatie! Dus het 1 gaat het ander tegenwerken! Nu slik ik codaine om te slapen en slaap ik 2 keer zoveel als normaal. Daarbij heb ik pijnstillers voor mijn rug, daarvan raak ik een beetje verdoofd! Dat is ook lekker! Dan heb ik ook geen last van een hoestprikkel! Homeopatische spulletjes gebruik ik ook met regelmaat! Maar wel alleen als ik op pad ben!