Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
garny95 schreef:ik denk dat de luier ommoet omdat dat het meest makkelijkste en practische is voor de juf, helaas gaat het hier niet om jouw kind en vindt de juf het waarschijnlijk lastig allemaal. Een beetje betrokken juf laat inderdaad elk kwartier je kind naar het toilet gaan zoals ze dat met jou afgesproken zou kunnen hebben en doet het om mee te werken en ook om te voorkomen dat je kind in een voor zichzelf vervelende positie komt, hij schaamt zich waarschijnlijk al genoeg dat hem dit overkomt, de hele situatie op school versterkt je kind niet en dat vind ik heel erg jammer.
Ik kan je alleen maar verder als tip geven als ervaren moeder van drie meiden, zoek alles af wat je maar kan vinden over dit probleem en probeer ook wat in je vermogen ligt, internet is inderdaad een prachtig medium daarvoor.
Succes en sterkte
benangelique schreef:in principe is het zo dat iedere school kinderen mag weigeren die nog niet zindelijk zijn. Dat is om idd de leerkracht te ontlasten en ervoor te zorgen dat onderwijstijd niet wegsijpelt door het moeten verschonen van broeken.
Dit neemt echter niet weg dat in veel kleuterklassen nog regelmatig ongelukjes gebeuren en er dus dagelijks een kindje in een andere broek richting huis gaat.
In het geval van jouw zoontje is er echter sprake van een medische noodzaak, waardoor hij op de school niet geweigerd mag worden. Zij kunnen zich echter wel beroepen op de leerplichtwet en bij jou als ouder aangeven dat hij niet eerder op school mag komen dan dat hij zindelijk is.
Moeilijk verhaal, als het als ouder te regelen is zou ik hem thuis houden. Je kan prima een vierjarige uitleggen dat hij wel naar school mag, maar dat het beter voor hem is en vooral fijner om lekker thuis zonder luier mama te helpen.
garny95 schreef:dan maak je maar tijd, het gaat tenslotte niet om jouw tijd maar om het kind dat is nog wel eens wat vergeten wordt in het huidige onderwijs, het gaat niet meer om de kinderen. Ik denk dat je doet wat in je vermogen doet in het belang van het kind en dan maar even minder 'onderwijstijd', scholen lijken wel fabrieken zo..
ik vul nog even aan: een kleuter van 4 heeft een knuffel nodig en een leuke kleutertijd en volgens mij is dat met deze leeftijd vooral spelen
booster schreef:thuis heeft hij heel zelden ongelukje maar hier kan hij naar de wc wanneer hij moet en ik vraag regelmatig tussen door moet je plassen
garny95 schreef:dan maak je maar tijd, het gaat tenslotte niet om jouw tijd maar om het kind dat is nog wel eens wat vergeten wordt in het huidige onderwijs, het gaat niet meer om de kinderen. Ik denk dat je doet wat in je vemogen doet in het belang van het kind en dan maar even minder 'onderwijstijd', scholen lijken wel fabrieken zo..
ik vul nog even aan: een kleuter van 4 heeft een knuffel nodig en een leuke kleutertijd en volgens mij is dat met deze leeftijd vooral spelen
garny95 schreef:dan maak je maar tijd, het gaat tenslotte niet om jouw tijd maar om het kind dat is nog wel eens wat vergeten wordt in het huidige onderwijs, het gaat niet meer om de kinderen. Ik denk dat je doet wat in je vemogen doet in het belang van het kind en dan maar even minder 'onderwijstijd', scholen lijken wel fabrieken zo..
Lagency schreef:Met een beetje extra aandacht op school gaat het nu heel goed.
Blijkbaar per school verschillend.
booster schreef:op school zetten ze een wekkertje voor hem om de 30 minuten en dan komt hij meestal al van te voren ik moet plassen (staat hij ook te springen omdat hij nodig moet)
en als het wekkertje dan gaat dan gaat ie ook weer plassen maar vraagt de juf moet je plassen ( als de bel van wekker gaat) en hij zegt nee dan laten ze hem ook niet gaan terwijl het dan zo belangrijk is om hem * te verplichten* toch te gaan omdat anders hij toch in zijn broekplast omdat hij het 5 minuten later weer niet op ken houden omdat hij zo moet plassen
marius schreef:Kunnen ze op school niet een wekkertje zetten ofzo dat hij om het kwartier eventjes gaat plassen..
Alhoewel, met die onderbezetting van tegenwoordig zal dat ook wel weer onmogelijk doen.
Ik had hem inderdaad ook thuis gehouden!
booster schreef:zij schreef:en een briefje van de huisarts helpt niet? wat vervelend. al snap ik de kant van de school op zich ook wel... vervelende situatie! succes iig volgende week bij de kinderarts!
ik hem de school 2x toegezegt dat de huisarts het niet mee eens is om een luier aan te doen en de school zegt komt de huisarts jou kind verschonen.
en de huisarts heeft zeker niet in de gaten hoeveel kinderen er in een klas zitten.
ik snap dat erveel kinderen in de klas zitten (groep 1 en 2 zitten in 1 klas) en dat als je een kind moet verschonen het een werkje is maar dit gaat al een aantal maanden zo en ik denk zo wacht dan die paar dagen nog ermee tot we meer weten en dan kunnen we altijd kijken wat we kunnen doen