agressief? hoe word jij rustig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:34

Ik noem dit 'mijn vulkaantje' ;) Zo voelt het namelijk echt. Bij mij barst ie open als iets niet logisch is, of bij onrecht. Verder, als ik iets heb gedaan om iets te verdienen, blijft ie stil en probeer ik het voortaan beter te doen. Heel belangrijk, ga na of het terecht is wat er gebeurd op dat moment.

De laatste keer dat ik barstte was 4 maanden geleden denk ik. Ik was met m'n man in de tram en we moesten uitstappen. Het was giga druk, dus dat ging niet zo snel. Hoor ik ineens achter me: "Hey, schiet eens op!" Ik kijk achter me en zeg tegen die meid: "Heb je gezien hoe druk het is? Ik kan moeilijk door die mensen heenlopen." Ze begint me in m'n rug te duwen en zegt: "bek dicht ****, gewoon doorlopen". Toen waren we buiten en ik word me toch een partijtje woedend, was echt niet normaal meer. Ik schreeuwde op 1 cm afstand in d'r gezicht: "Vuile (hele erge ziekte+mevrouw van lichte zede)! Zeg nog maar 's wat, dan beuk ik je neus tegen de achterkant van je schedel!" Ze stopte en m'n man trok me naar achteren. Het is maar goed dat m'n vent er was, want in dat soort gevallen is het wel eens moeilijk om rustig te worden. Ik dreig wel hoor, maar ik heb nog nooit iemand geslagen :Y)

Kortom, mooi voorbeeld, want het was totaal onlogisch wat ze deed en daarbij begon zij met scheldwoorden, zonder enige goede reden. Met geen mogelijkheid had ik kunnen doen wat zei wilde dat ik deed en ze was er gewoon op uit om flink te stoken. DAN heb ik echt moeite rustig te blijven. In alle andere gevallen ben ik net een lammetje. Er zijn gewoon van die mensen die je even het bloed onder de nagels vandaan trekken omdat ze daar zin in hebben. Ook daar wil ik tegenkunnen en gewoon de eer aan mezelf houden. Ach, misschien nog maar een paar jaartjes ouder worden :)