hoe oud welke make-up

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:24

Britt_Sisi schreef:
5 -knalroze oogschaduw :')

Hahahaha! :D :D :D

Volgens mij was ik een jaar of 13 toen ik begon met mascara en oogschaduw. Voor een schoolfeest of zo...
Maar als ik zie wat sommige meiden van 11-13 tegenwoordig op hun gezicht smeren dan vind ik dat wel een beetje ver gaan...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:29

ietjelover schreef:
ik zit ook te tweifelen over foundation aangezien ik niet een lijk lijk (?) kan wel poeder op doen, maar die gaat naar een plek toe
Ik doe trouwens niet altijd make-up op alleen als ik zin heb

belangrijkste aan foundation is dat je echt een goed merk gebruikt. Poeder geldt hetzelfde voor en bij poeder moet je ook echt een goed merk kiezen. Hema poeder is trouwens niet zozeer slecht voor je huid (de foundation wel van de hema, en al die andere huismerken) alleen die poeder is echt verder wel crap-kwaliteit en die kruipt inderdaad naar één plek toe en blend ook niet mooi met je huid in. Als je voor poeder gaat raad ik je (net als bij alle andere make-up) aan om naar de douglas oid. te gaan en specifiek te vragen voor een poeder die je poriën niet verstopt (bare minerals) en goed met je huidtint matcht.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:59

Ik ben 17 en rebels :+ Ik doe af en toe wat mascara op, als ik zin heb, maar dat is niet vaak :Y)
Op feestjes doe ik wel braaf poedertje, ogen en lippen.

8nnemiek

Re: hoe oud welke make-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:03

Ik was volgens mij rond de 15 toen ik af en toe mascara op deed voor feestjes enzo.
Nu ben ik 25, en doe nog steeds alleen af en toe mascara op en soms lipgloss, en als het nodig is coverstick..
Oogschaduw heb ik nooit gebruikt, staat mij niet, en ook eyeliner en lippenstift en wenkbrauwen-spul enzo heb ik nooit gebruikt. Ik hou van naturel, ook bij andere mensen trouwens :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:05

Ik was een "stoere meid" enm geen tutje, dus op de basis school dacht ik er niet eens aan ;)
Niemand van groep 8 droeg daar trouwens oogschaduw, nergens voor nodig vind ik ook nu nog.

Vind het eerlijk gezecht zelf best overdreven dat zulke jonge kinderen make up dragen.

In de 2e klas van de middelbare (das 14 jaar) ben ik pas af en toe mascara gaan dragen, en dinds de 3e elke dag
(behalve in het weekend naar mn peerdie). Nu draag is mascara, met uitgaan leuke oogschaduw en
soms wat foundation enzo, maar alleen als mijn huid niet mooi is.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:42

In de brugklas altijd oogschaduw

Daarna tijden niets
Tot mijn 17e - 18e toen ging ik oogpotlood en mascara
Later volgde snel oogschaduw, foundation, blush etc.

En nu is het eigenlijk altijd foundation en blush en ogen bijna altijd, mits ik echt geen zin heb in opmaken.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:50

vanaf toen ik te jong was voor een wip en te oud voor de schommel ;)

Max factor vind ik een fijn merk alleen jammer dat sommige fijne mascara's uit de collectie gaan.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:34

Ik geloof dat ik 15 of 16 was toen ik begon met mascara en oogpotlood, en af en toe oogschaduw. En dat doe ik nog steeds, eigenlijk :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:54

Ik draag eigenlijk weinig make-up, wel bij uitgaan, en naar school soms (als ik er zin in heb). Maar wanneer ik voor het eerste make-up heb gedragen.. Ik denk dat dat op m'n vijftiende was. En dat zal dan enkel mascara geweest zijn, lijntjes mislukten keer op keer :+

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:57

Ik was 13 jaar toen begon ik met oogpotlood en mascara, nu op mijn 18e is het alleen nog wat mascara of zelfs niets :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:57

Ik begon op mijn 13e denk ik. Toen alleen nog oogschaduw en lipgloss.

Een jaar later begon ik met mascara en met oogpotlood.
Foundation heb ik op mijn 15e eens geprobeerd, maar meer voor het uitproberen. Dat vind ik troep, en gebruik ik nooit :')

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:19

Volgens mij was ik 14 toen ik mascara begon te gebruiken?
en 15 toen kwam het oogpotlood erbij
maar op mijn 14e dee ik nog niet elke dag op ofzo nu ook niet trouwens als ik een keer geen tijd heb ga ik gerust zonder mascara of oogpotlood naar school dat maakt mij niet zoveel uit :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:20

13/14 minuscuul laagje mascara, 14/15 mascara + oogpotlood [boven en onder]. Nu 15 soms niks, soms oogpotlood en mascara en soms alleen mascara.