tetanusprik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Re: tetanusprik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:18

Whiterose nu je erover begint over het wanneer laten zetten.
IS die prik eigenlijk meteen betrouwbaar of duurt het een poosje voor hij gaat werken?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:23

Zeg uit mijn hoofd binnen een paar uur, maar dat kan ook wat korter zijn. Hij wordt ook altijd uit voorzorg gezet wanneer je een verwonding hebt en niet zeker bent van je vaccinatie, dus die inwerkperiode duurt niet gek lang. De kans op een tetanusinfectie die daadwerkelijk de krampen geeft is heel klein, maar vrijwel niet te behandelen - en die vaccinatie gaat dat heel effectief tegen, ook als je de bacterie al opgelopen hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 05:09

BTW als je hem nu laat zetten bij de GGD krijg je meteen een inentingsboekje mee, net als bij huisdieren. Dus weet je meteen wanneer je weer zou moeten prikken en met welke stof je bent geent ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:43

Ik heb er wel ruim een week goed last van gehad maar de plek was bij mij ook erg warm. Maar ik ben ook drie keer geprikt voor hepatitis en daar heb ik helemaal geen last van gehad. Dus het verschilt per persoon en per prik. En hij werkt vrij snel.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:49

Nou, je kan ook je inentingsboekje weer aanvragen. Dat kan bij het RIVM. www.rivm.nl
Dat heb ik ook gedaan.
En de vaccinatie kan je gewoon bij de dokter laten doen hoor.. Heb ik wel gedaan, en de pijn valt reuze mee. Ja, een prikje, that's it... En als je 't 's ochtends laat doen en je beweegt de hele dag heb je er minder last van dan dat het 's middags gebeurt en je arm haast niet meer beweegt. Maar pijn doet het zeker niet.