Randpsychotisch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:44

Vuile dieven :( ,
Ik word daar zo moe van, laat ze lekker hun eigen spullen kopen en ervoor werken!

Zet je lichten aan en de tv, dan komt een inbreker niet naar binnen.
Want dan zien ze dat er iemand thuis is!

Toen ik net op mezelf ging wonen was ik soms ook bang, moest aan alle nieuwe geluiden in het nieuwe huis wennen etc.
:o Ik ging soms nep alsof iemand bellen...
Of bel iemand op, zeg dat je denkt dat je wat hoort in huis, loop met de telefoon aan je oor door je huis en zie dat er niks of niemand is.

Hoop dat je vriend er snel is! :(:)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:47

Gelukkig begin je wat rustiger te worden. Weet je hoe laat je vriend ongeveer thuiskomt?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:48

Hmm ik heb ook alles bij zinnen gedaan... ik weet alles ook nog. Maar ik kreeg wel de stempel Manisch Psychotisch.
Ik heb 3 maanden Seprexa gehad en de eerste paar weken kreeg ik daar Lithium bij. Alleen de arts bij de GGZ had door dat ik niet echt psychotisch was en heeft mijn medicijnen kunnen afbouwen.

Sindsdien heb ik ook overal waar mijn deur op slot kan de deur op slot... Ik heb laatst 3 weken in België gewerkt en daar was de sleutel van mijn kamer foetsie... Ik heb 3 weken niet kunnen slapen...

doei

Re: Randpsychotisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:55

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:55

Hoe gaat het nu?

Vreselijk om je ook nog eens onveilig in je eigen huis te voelen.....

Als de crisisdienst je niet wil/kan helpen mag en kan je in dit soort gevallen ook altijd de HA post bellen.
Sterker nog (klinkt vergezocht) maar als niemand je in deze gevallen wil helpen kan je ook altijd de politie bellen..., maar het is inderdaad verstandig om te zorgen dat er een paar mensen op de hoogte zijn hoe het met je gaat waar je 24/7 terecht kunt als het nodig is....

:(:)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:08

Oh wat lijkt me jou situatie verschrikkelijk, ik zou niet weten wat ik in jou situatie zou moeten,
misschien helpt dit;
Ik woon op een halve kilometer van de bewoonde wereld als je helemaal alleen hier bent is het stiekem best heel eng je hoort allemaal diergeluiden enz. Als ik het niet meer trek ga ik naar buiten en loop ik keihard te zingen, naar een paar minuten ga ik me al zekerder voelen.

Ik zeg je wel, ik heb hier ook wel het een en ander meegemaakt, zoals een inval met arestatieteam waarbij ik wakker werd gemaakt met een wapen op mijn hoofd omdat ik als gevaarlijk was omschreven, ik heb daat heel veel moeite meegehad en ook doodsangsten gehad, ben daarvoor in therapie geweest dat heefd me waanzinnig goed geholpen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 00:11

Die inbraak was toen we thuis waren. Wij zaten beneden op de bank en boven is het leeggeroofd. Dat maakt het zoveel enger.

Politie zeiden na de inbraak dat we het zelf hadden gedaan voor de verzekering, hoe ziek kan je zijn! Voel dus niet echt de behoefte om die te bellen.

Vriend is inmiddels thuis, ik ga er nu een paar slaappilletjes bij gooien en naar bed. En don't worry, ik heb niet genoeg om echt gekke dingen te doen. Op z'n gunstigst slaap ik een nachtje flink vast en ben morgen wat suffig.

Ga morgen verder op jullie reacties in, heb er wel heel veel aan gehad! Neem aan dat jullie wel even willen weten dat ik veilig m'n bedje in ga.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:11

Slaap lekker. :z

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:12

Goedzo! :)
Slaap lekker

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:13

Idd! Weltrusten! en praat erover met je vriend!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:49

Hoe gaat het nu met je, Mick75?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:29

Jacimatho schreef:
Hoe gaat het nu met je, Mick75?

Vroeg ik me ook af? :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:35

Mocht je de volgende keer weer een paniekaanval krijgen, wordt je dan bewust van de omgeving. Let op je ademhaling, 3 seconden inademen en 6 seconden uit.. Wordt je bewust van het huis, de stoel de banken etc. Klinkt zweverig maar je gaat bewust langzamer ademhaling waardoor de spanning kan ontsnappen. Zoek afleiding, maak een plan voor morgen wat je eventueel met je paard zou kunnen doen, buitenritje of schriktraining etc. Hoe gaat het nu met je?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 22:49

Had gierende koppijn (gek he) die nu een beetje wegtrekt, lezen lukt weer een beetje.

Had wel angst voor de avond, angst voor de angst zegmaar. Berucht, bekend, irreeel en toch echt.

Vriendje is vanavond wel thuis, dat scheelt echt enorm. Wel nog wat dissociatieve en milde verschijnselen, maar dat kan net zo goed een staartje zijn van gisteren, of door de migraine. Heb een afspraak met m'n SPV'er morgenochtend. Na een crisis kan het blijkbaar wel snel.

Ik wil jullie bedanken voor het medeleven, ook per PB. Echt heel lief en heeft me echt geholpen.

Wat ik morgen met paardlief ga doen? Waarschijnlijk niet zo veel. Een wandeling aan de hand of zo, of even longeren. Ze heeft door de gedwongen winterrust wat oude streken die ik er net uit had weer opgepakt en ben waarschijnlijk nog niet in staat die op een nette manier de kop weer in te drukken.

Mayflower, de theorie ken ik allemaal. Heb de VERS-training ook gedaan, hoewel dat aan het wegzakken is.