wake_up schreef:Ik vind wel dat ze een manier moet zoeken om hem te laten stoppen met drinken, maar een relatie daarvoor opgeven
terwijl je kinderen hebt vind ik eigenlijk te ver gaan.
Ik niet, ik vind dat bij uitstek een reden om een relatie op te geven of in elk geval een duidelijke afspraak te maken en als die niet wordt nagekomen, dan de relatie op te geven.
Als je niet tot overeenstemming kunt komen op een volwassen manier (dus uit vrije wil en zelfstandigheid van beide partners) dan is het stoppen met de relatie het beste wat je kunt doen, en zeker ook voor de kinderen.
Juist het overnemen van de verantwoordelijkheid (drank weggooien dus) is volgens mij funest, dan ben je toch meer een soort kinderoppas dan gelijkwaardige partners? Dat is een voorbeeld dat ik mijn kinderen nooit zou willen stellen, en ik ben ook heel dankbaar dat mijn ouders dat niet hebben gedaan. Je bent ZELF verantwoordelijk voor je handelen en je bent samen verantwoordelijk voor je relatie... wil 1 van de twee die verantwoordelijkheid niet nemen, dan is de relatie eigenlijk al ter ziele. Ook als je nog wel samen woont.
Citaat:
(tenzij hij veel meer gaat drinken, maar in dit stadium kan je beter
andere hulp zoeken zodat hij doorkrijgt waar hij mee bezig is..)
Dat zou zeker een oplossing zijn - maar dan wel omdat hij de situatie wil veranderen. De problemen vermijden door op een stiekeme wijze de drank weg te kieperen is vermijdingsgedrag en lost niks op, ik zou haast zeggen in tegendeel.