stomme drank ook altijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:35

Betteke schreef:
Sjongejongejonge, en jij bent een volwassen vrouw? :?

Nee joh, haar man is o zo volwassen :+! Maar jij vind iemand beledigen zeker normaal?

Dit lijkt me toch echt eigen schuld dikke bult, hij kan niet verwachten dat iemand anders even voor zijn paard gaat zorgen!
Hoe gaat het met het paard? :)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:38

Betteke schreef:
Sjongejongejonge, en jij bent een volwassen vrouw? :?

Ik geef haar groot gelijk. 's avonds een vent, 's morgens ook een vent. Je blijft je verantwoordelijkheden houden. Wel goed dat hij in ieder geval genoeg verantwoordelijkheidsgevoel heeft om wel met zijn paard te gaan stappen.

Misschien zou je kunnen afspreken dat hij als hij zo'n avond uit heeft, als hij thuis komt ergens apart gaat slapen in een kamertje en jou niet lastig valt, en jij hem met rust laat tot een uur of 2 's middags. Heb jij geen last van hem en kan hij ook eens lekker feestvieren, 1x in de maand moet kunnen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:39

cathyvans schreef:
Zo, nou moet je eens horen! Vannacht hoor ik gerommel op stal. Zet de camera aan en jawel: paard met lichte koliekverschijnselen. Het paard van.....: mijn man! Heb DA gebeld en vervolgens met veel gedoe kerel wakker gekregen "Jij kunt toch wel even gaan"? Nee, niet dus. Hij eruit. DA heeft paard behandeld en hij moest een uurtje met het paard gaan wandelen. Manlief denkt: die zet ik mooi in de trainingsmolen. Maar: die deed het niet. Vastgevroren dacht manlief. Nee hoor:....ik heb binnen de stop eruit gehaald :):) :):)
Laat maar lekker lopen bij min vier!! *D
Vervolgens kon hij al overgevend het paard weer op stal zetten. Hebben mijn zoons vanochtend spek met eieren gebakken. "ruikt lekker he pap?!" :Y) Hij weer met het hoofd boven een emmer :o Ik denk dat het nu voorlopig wel even klaar is met die zuippartijtjes ;)

Tot volgende week dan....

Been there, done that! 25 jaar heb ik het volgehouden, dat waren er minstens 20 teveel. Ik had met hem moeten stoppen zodra de kinderen er waren!

Kinderachtige acties heb je niks aan, ze worden alleen maar boos. Iedere dag 3 of 4 bier is een alcoholist! En dat zit hem vooral in het iedere dag, niet in de hoeveelheid.

Als hij daar zelf niet over wil nadenken of praten ga je het niet redden, voor jou 10 anderen die niet zeuren......

Jij staat voor een keuzepunt, niet hij! Praat erover met je kinderen als ze oud genoeg zijn en vertrek of zet hem eruit of zorg dat hij er wel over gaat nadenken, maar doe iets anders dan stoppen eruit halen of drank wegspoelen... reken liever eens uit wat het alcohol budget is van jullie gezin! Maar blijf redelijk, verwijt hem niet teveel, een alcoholist is ziek en heeft steun nodig, maar de partner ook! En je zult op weinig steun kunnen rekenen.....

Ja ik zit nu ook op minimum, maar ik ben wel gelukkig! En het paard is er ook nog, met hulp van de oudste die bijna alles zelf betaald, er staat ook nog een auto voor de deur, 12 jaar oud weliswaar, maar hij doet het nog prima!
Dat zijn mijn keuzes nu, niet de zijne.....

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:40

cathyvans schreef:
Eh Betteke...ja, ben erg volwassen en ik kan er nóg om lachen met de kids. Dat krijg je ervan. En het was heus niet de eerste keer. Maar als ik jouw fotootje en onderschrift lees.....tja, dat zegt genoeg!

Enne: de molen is weer 'ontdooid' hoor......

Nou, ik vind je actie zeer terecht! Misschien gaat er dan een lichtje branden en gaat hij nadenken over zijn kwetsende actie :(:)

Zegt een 17-jarige :Y) Maar ik moest toch even een berichtje plaatsen, want ik zie er niks onterechts aan! }>

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 12:41

Dank je wel. Het paard is weer helemaal ok, loopt met paard ponies in de sneeuw te spelen. Voor het keukenraam, kan ik een oogje erop houden. Manlief ligt gestrekt op de bank want hij 'voelt zich niet zo fit' :+
De DA belde nog vanmorgen en meldde discreet dat manlief misschien niet helemaal 'gezond was?' Duitse DA, wist niet goed wat hij ermee aan moest....
Zoons zijn mij trouwens voor geweest. Hebben alles wat ook maar iets met alcohol te maken heeft 'geruimd'... :D Terwijl ze zelf ook wel een Hertog Jannetje lusten, de schatjes hebben mijn rode wijntje in mijn bureau geparkeerd...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:42

cathyvans schreef:
Ik denk dat ik zo alle drank die er is door de gootsteen kieper.

Wat zou je daarmee willen bereiken dan? Het is niet de drank die voor problemen zorgt. Het zijn de keuzes van jouw partner en de manier waarop hij er mee omgaat die het probleem zijn. Kun je beter hem de deur uitzetten. Denken dat het door de alcohol komt is een excuus, voor jou en voor hem.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:46

Als je er zo erg mee zit dat je 's nachts dit soort dingen op bokt zet, waarom ga je dan niet weg of zet hem de deur uit. Persoonlijk zou ik niet vast willen zitten in een relatie waar ik ongelukkig van word en me laten beledigen door mijn partner zou ik al helemaal niet pikken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:47

Citaat:
Zoons zijn mij trouwens voor geweest. Hebben alles wat ook maar iets met alcohol te maken heeft 'geruimd'... Terwijl ze zelf ook wel een Hertog Jannetje lusten, de schatjes hebben mijn rode wijntje in mijn bureau geparkeerd...

even een paar opmerkingen:

Spreek niet in verkleinwoorden over alcohol! Het is een groot probleem en zeker niks liefkozend aan binnen jullie gezin.

En, als je man eraf moet blijven, smijt dan ook de wijn het huis uit! Dan moet ook iedereen stoppen!

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 12:52

Amondi: jouw verhaal raakt me zeker. Da's geen kleinigheid. Mijn man is, als hij niet teveel drinkt, een hele lieve man en vader. De uitwassen zijn godzijdank zeg maar 1x per maand. Ik wil dat echt niet bagatalisseren. Zou het echter elke dag of week zo zijn dan zou ik inderdaad anders reageren. Het lijkt of hij zich in bijzijn van juist die ene vriend niet kan beheersen. Ik weet niet hoe het komt dat het juist daar steeds misgaat Bij zijn andere kameraad stoppen ze op tijd. Ik ben blij voor je dat je je situatie een positieve wending hebt gegeven.

Betteke: gezien je leeftijd zou ik me ook nergens druk om maken :+ Hooguit een advocaatje te krijgen in het bejaardenhuis :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:52

Als je er zo erg mee zit, kun je dan niet beter samen een oplossing zoeken ipv dat je de kinderen hier in betrekt? Ik geloof niet dat mijn partner het me in dank af zou nemen als ik op die manier mijn kinderen tegen hem zou gebruiken. Dat lijkt me niet echt de oplossing. Als het al zover moet komen dan vraag ik me af wat voor gevoel jullie nog voor elkaar hebben. Misschien zouden jullie dat samen eens uit kunnen vogelen ipv naar elkaar uithalen waar niemand wijzer van wordt.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 12:55

Maikeltje je hebt gelijk wat de kinderen betreft. Ik heb het er met hen dan ook niet over. Maar: het zijn grotere jongens en die hebben hun ogen niet in hun zak zitten. Ze vinden het enorm frustrerend en omdat hun pogingen tot praten tot niks hebben geleid nemen ze nu 'praktische' actie. En dat helpt kennelijk wel want ik zag mijn man net met hun in de stalgang druk staan praten....

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:58

Betteke, het is misschien wel heel makkelijk om te zeggen dat ze dan beter weg kan gaan of hem de deur uit te zetten..
Ze hebben kinderen.
Ik vind wel dat ze een manier moet zoeken om hem te laten stoppen met drinken, maar een relatie daarvoor opgeven
terwijl je kinderen hebt vind ik eigenlijk te ver gaan.
(tenzij hij veel meer gaat drinken, maar in dit stadium kan je beter
andere hulp zoeken zodat hij doorkrijgt waar hij mee bezig is..)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:03

De kinderen lusten ook wel een Hertog Jannetje zegt ze, dus ik neem aan dat het hier niet over kleine kinderen gaat.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:05

Bij die man weggaan? Waarom? Buiten dat hij zo af en toe dronken is neem ik aan dat de TS wel van haar man houd.Ik neem aan dat de TS graag wil dat haar man gaat inzien dat hij niet zo'n fijne vent is als hij flink heeft gedronken,maar om nou direct je spullen te pakken, het is geen tiener-relatie.
Zoals de tip al werd gegeven, film hem gewoon in zo'n dronke bui en confronteer hem daarmee als hij nuchter is, ik neem aan dat hij ook een goed voorbeeld wil zijn voor de kids.

Ik vind het overigens prima dat je hem naar zijn paard hebt geschopt, het is zijn paard of hij nou wel of niet heeft gedronken.
Ik ben zelf alleenstaande moeder en ga ook wel eens stappen/aan de borrel (wie niet) maar s'morgens zal ik er ook gewoon moeten staan voor mijn dochter,honden en paarden, er is niemand anders die het voor mij doet!!!

En de kinderen erbij betrekken is fout?? als de kids zelf al oud genoeg zijn om een Hertog Jannetje te drinken dan zijn ze ook oud genoeg om het effect van overmatig drankgebruik te ondervinden.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:07

Ja Wake Up, zo is dat precies. Ik kreeg net trouwens steun uit onverwachte hoek: de vrouw van de betreffende vriend. Die ook voor Pampus ligt. Zij is helemaal klaar met het rare gedrag van die twee kerels en vroeg of ik het goed vond wanneer ze volgende keer ervoor zorgt dat de drank ofwel 'op' is of dat ze ff niet thuis zijn ofzo. EN dan weten jullie nog niet eens wat voor beroep die twee mannen hebben....ze zijn ....arts :o Gelukkig zijn ze in hun vak wel goed, iedereen altijd vol lof. Ik geloof wel dat het vaker speelt onder hun beroepsgroep, hard werken, lange dagen en dan alleen kunnen ontspannen met een drankje. Zoons waren tevreden over het gesprek met pa, ze hebben harde afspraken gemaakt aldus de jongens...ik hoop het.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:07

wake_up schreef:
Ik vind wel dat ze een manier moet zoeken om hem te laten stoppen met drinken, maar een relatie daarvoor opgeven
terwijl je kinderen hebt vind ik eigenlijk te ver gaan.

Ik niet, ik vind dat bij uitstek een reden om een relatie op te geven of in elk geval een duidelijke afspraak te maken en als die niet wordt nagekomen, dan de relatie op te geven.
Als je niet tot overeenstemming kunt komen op een volwassen manier (dus uit vrije wil en zelfstandigheid van beide partners) dan is het stoppen met de relatie het beste wat je kunt doen, en zeker ook voor de kinderen.

Juist het overnemen van de verantwoordelijkheid (drank weggooien dus) is volgens mij funest, dan ben je toch meer een soort kinderoppas dan gelijkwaardige partners? Dat is een voorbeeld dat ik mijn kinderen nooit zou willen stellen, en ik ben ook heel dankbaar dat mijn ouders dat niet hebben gedaan. Je bent ZELF verantwoordelijk voor je handelen en je bent samen verantwoordelijk voor je relatie... wil 1 van de twee die verantwoordelijkheid niet nemen, dan is de relatie eigenlijk al ter ziele. Ook als je nog wel samen woont.

Citaat:
(tenzij hij veel meer gaat drinken, maar in dit stadium kan je beter
andere hulp zoeken zodat hij doorkrijgt waar hij mee bezig is..)

Dat zou zeker een oplossing zijn - maar dan wel omdat hij de situatie wil veranderen. De problemen vermijden door op een stiekeme wijze de drank weg te kieperen is vermijdingsgedrag en lost niks op, ik zou haast zeggen in tegendeel.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:08

Goh, ik ben het zelden eens met Shadow, maar nu toch echt helemaal. :D

wake_up

Re: stomme drank ook altijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:13

tsja. Ik ben van mening dat je niet zo snel een relatie moet opgeven als er nog genoeg kans is om er samen goed uit te komen. Als het echt erger wordt dan is het natuurlijk nog een optie,
maar als je al zoveel jaar samen bent (weet niet hoelang, maar gezien de
kinderen neem ik aan, lang) vind ik niet dat je het zo snel moet opgeven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:13

Als jouw man beledigend wordt naar jou toe als hij heeft gezopen zegt dat wel iets over zijn respect voor jou. Mijn vriend drinkt niet vaak, maar als hij een keer een avond heeft doorgehaald kan hij nog steeds normaal doen tegen mij hoor. Andersom hetzelfde verhaal. Lijkt mij dat er iets niet helemaal goed zit anders.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:15

Zoals je uit WendyAshley's reactie al kunt opmaken is er verschil of je wel of geen kinderen hebt. Of je wel of geen eigen bedrijf hebt. Of je wel of geen grote zoons en ook nog wat jonger grut hebt. Of je wel of niet van elkaar houdt (wel dus). Ze slaat de spijker helemaal op de kop, zoals zij het omschrijft voel ik het precies. Het is niet mijn mán waar ik een hekel aan heb, het is zijn periodieke gedrag! En dan heeft hij nog niet eens een cyclus, haha :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:17

Ik begrijp je helaas maar al te goed.

En denk om je kinderen. Mijn vader is alcoholist en geloof me, je houdt er je hele leven last van..., dus @LimaMambo: makkelijk praten als buitenstaander.

En 3-4 bier iedere dag zou voor mij al niet meer acceptabel zijn. En voor het Trimbos instituut overigens ook niet.

En ik vind overigens wel een verschil maken als je kinderen/ een gezin hebt. Je hebt dan ook een verantwoordelijkheid naar anderen toe. Als je vrijgezel bent, moet je lekker doen en laten wat je wilt.

En een paard met koliek, daar blijf je gewoon bij. Simpel.

En 1 keer per maand een heel weekend naar de klote? Sorry, maar dat zou mij te veel zijn. Je leeft maar 1 keer hoor.

En drank(misbruik, zeker in combinatie met jou beledigen) zou voor mij wel degelijk een reden zijn om een relatie te beeindigen. Net als drugs, stelen, liegen en dat soort dingen.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:19

Ik ben blij dat mijn vriend en ik beiden niet drinken. Scheelt een hoop ongeluk, irritatie en geld! Ik hoop voor jou en vooral voor je kinderen dat je hier een oplossing voor kunt vinden.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:21

Inderdaad, drank, komt alleen maar ellende van. Idem dito op al die kermissen en festivals. Zie ze altijd lopen hoor, die huilende meisjes omdat hun vriend banketstaaf gedaan heeft tegen ze. Gemene dingen heeft gezegd of vreemd is gegaan. Nee, heel leuk spul.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:28

Ben het helemaal eens met Ilzas.

Voor drankmisbruik is geen excuus NOOIT.

Zie het in mijn omgeving
Leuk stel, erg lieve mensen, maar drinkt meneer dan si het huis te klein
Kom ik binnen si er ineens een tafel doormidden o.i.d
Heb ik haar jankend aan de telefoon.
Ook al is het 'maar' soms, ook soms is teveel

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:31

Ik ben eigenlijk verbaasd dat sommigen hier het geen enkel probleem vinden, 3 of 4 drankjes per dag. Ik denk dat wanneer je hem vraagt om door de week niet te drinken, dit al een probleem zal zijn, hij heeft vast allerlei excuses om iedere dag te drinken. Als hij zo gaat reageren dan weet je genoeg, dan is hij toch echt een alcoholist.