Exceem bij kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Re: Exceem bij kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:51

Ik was tegenwoordig met Robijn Hypoallergeen. Neutral ook geprobeerd, maar dat maakt dus niet zo goed schoon.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:53

mijn kind heeft vanaf de geboorte exceem gehad,hij krabte zich helemaal open en zag er erg rood uit

ik heb hem met Cutivate
Dermovate
Emovate

hormoon zalf moeten smeren,en nu is hij 11 jr en smeer nu de laatste 3 jr met vaseline 10% of vaseline 20% zalf en zijn huid ziet er weer mooi uit
alleen in zijn ellebogen is de huid nog wat wit/dun
hopelijk trekt dat nog bij met de jaren

als baby ook alles van balneum voor in bad en Lanette creme om te wassen zelfs een teercreme om de plekken in te smeren, wat een bocht was dat!

hij bleek ontzettend veel allergien te hebben oa koemelk, en hij was een flessenkind een hongerig kind
en helaas wilde ze pas bloed testen doen toen hij 3 jr oud was en een hele erge allergie aanval had

we hebben ook in huis veel aanpassingen gedaan,en alle paardenspullen ver van hem vandaag gehouden

gelukkig weet hij zelf hoe het zit en is hij heel voorzichtig, mocht hij toch last krijgen dan slikt hij Xzyzal allergiepillen

gelukkig groeien ze er een heel stuk overeen,maar hij heeft nog veel allergien maar deze zijn in bedwang te houden.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:56

Oioi dat klinkt ook niet best. Maar wat is Cutivate e.d. ? Zalfjes ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:59

supersambo schreef:
Oioi dat klinkt ook niet best. Maar wat is Cutivate e.d. ? Zalfjes ?

dat zijn hormoon zalven die ik via de Dermataloog gekregen heb
alleen maken deze de huid dun, maar ze helpen erg goed de jeuk verdwijnt en de huid hersteld
soms heeft hij een plek die hardnekkig is, hij heeft bijna 3 mnd met een plek in de lies gelopen
deze werd steeds groter en heb toen een sterker zalfje gehad ,maar heeft lang geduurd het is nu pas mooi
en nu moet hij nog een tijdje met de vaseline zalf smeren om de huid verder te herstellen

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 22:02

Dat zal dan de merknaam zijn en niet de werkzame stof neem ik aan.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:03

http://www.goeievraag.nl/vraag/wonderspons.11370

ze zijn van vileda..
en ik heb ze volgens mij eens bij de marskramer gekocht..
Bij het kruitvat hebben ze ze ook.

je hebt echt hele goede handschoentjes, meer wantjes..
Ik denk dat je er wel aan kan komen via een welzorgwinkel of zo..
Anders je dermatoloog eens vragen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:07

Mijn dochtertje van ruim bijna 2,5 heeft ook regelmatig een hele droge ruwe rode huid, bijv. in de knieholtes, achterkant bovenarmen, zijkanten achterwerk en een plekje op 1 binnenkant pols (dit plekje jeukt ook).

Ik smeer hier Fucidin zalf 20mg/g op, dit is een zalf met antibiotica erin en ik moet eerlijk zeggen dat het super goed werkt tegen allerhande vreemde en vervelende plekjes.
We hebben het ooit een keer voorgeschreven gekregen toen mijn zoon een plek op zijn arm had.

Als de tube nu op dreigt te raken bestel ik altijd gelijk een nieuwe, het wordt ook gebruikt tegen krentenbaard.
Het is een hele vette zalf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:12

ik heb ook van kleins af aan hele erge exceem gehad. kreeg van die hormonenzalf van de HA en daar werd het alleen maar erger van. Uiteindelijk ben ik op mijn 20ste naar een homeopaat gegaan. Heb daar emoe-olie (ja echt :') ) gekregen om mee in te smeren en accupuntuur. Na een half jaar was ik schoon en het is sindsdien bijna helemaal weggebleven. Soms in de winter paar plekjes, maar verder niets meer :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:14

Ulfeino schreef:
Mijn dochtertje van ruim bijna 2,5 heeft ook regelmatig een hele droge ruwe rode huid, bijv. in de knieholtes, achterkant bovenarmen, zijkanten achterwerk en een plekje op 1 binnenkant pols (dit plekje jeukt ook).

Ik smeer hier Fucidin zalf 20mg/g op, dit is een zalf met antibiotica erin en ik moet eerlijk zeggen dat het super goed werkt tegen allerhande vreemde en vervelende plekjes.
We hebben het ooit een keer voorgeschreven gekregen toen mijn zoon een plek op zijn arm had.

Als de tube nu op dreigt te raken bestel ik altijd gelijk een nieuwe, het wordt ook gebruikt tegen krentenbaard.
Het is een hele vette zalf.

deze zalf heeft mijn kind pas gehad voor de plek in zijn lies,en nog duurde maanden voordat het over was ,de plek groeide gewoon verder
en krabben doet hij als hij slaapt, wij slapen in de kamer ernaast met de deuren dicht maar ik ben weleens wakker geworden dat hij zo erg lag te krabben
ook nu hou ik zijn nagels erg kort zodat het niet als messen over de huid gaat

ik heb slapeloze nachten gehad, zo erg als je kind huilt van de jeuk en krabben zeer doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:19

mijn moeder deed vroeger sokjes om mijn handjes en later handschoentjes zelfs tegen het krabben.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:22

Mijn zoontje had ook last van plekken in knieholtes achterop de bovenarmen enz. Nu had ik ook echt vanalles geprobeerd. Maar ik probeerde eens van Dove een creme speciaal voor de extra droge huid en dat werkt echt super bij hem. Alles is lekker zacht alleen achter bij zijn armpjes kan nog af en toe schraal zijn maar bij hem werkt het super. Ik smeerde hem eerst 2 keer per dag in en nu elke keer als hij in de doche is geweest. Werkt heel goed maar het zal ook per kind verschillen, maar proberen waard.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:27

supersambo schreef:
Ja maar ik kan mij 2-jarige niet vertellen dat hij zijn handschoenen niet uit mag doen ben ik bang.

Maar goed de schoonmaaktip gaan we proberen. Maarre wonderspons ? Welke huisvrouwenvergadering heb ik gemist ? Waar haal je zo'n ding ?

De handschoenen vastzetten met tape, bij de apotheek is zachte witte tape verkrijgbaar. Tegenwoordig zijn zalfhandschoentjes bij de polsen ook wat langer gemaakt, op dat gedeelte doe je een stukje tape om de handschoen heen. Niet te strak, maar net op het punt dat je zoontje zelf z'n handschoenen niet meer kan uitdoen.

Zowel mijn vader en ik doen dit al jaren, zo blijven de handschoenen ook zitten als je slaapt. :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:34

Er zijn speciale krabpakken te krijgen (via de dermatoloog).

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:18

Misschien een keer in een bad van balneum doen ipv enkel creme..?
sterkte..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:32

Plien91 schreef:
Ook daar zou ik nog wel voorzichtig mee zijn en goed checken wat je krijgt.

Citaat:
Onlangs waarschuwde de Inspectie voor de Gezondheid (IGZ) voor illegale hormoonpreparaten die door Chinese behandelaars worden verstrekt.

[...]

Crèmes en zalven uit China die binnen enkele dagen tot goede verbetering van eczeemklachten leiden, blijken vaak het hormoonpreparaat dexamethasonacetaat te bevatten. Dit is een sterk werkend corticosteroïd. Meestal staat dit ingredient niet vermeld op de verpakking. Verstrekking van deze middelen is illegaal.

Mijn zoontje heeft vrij hevig eczeem op z'n gezichtje gehad, door hormoonzalf van de kinderarts heelde het heel rommelig met een onrustige huid onder het eczeem en ging het nooit helemaal weg. Ik heb toen chinese zalf gehaald (adres op verzoek) en was idd ook bang dat daar een lading hormonen in zat. Het eczeem heelde met dat zalfje echter heel mooi, met meteen een gave huid er onder. We hebben 2 weken 3x per dag gesmeerd, toen een maand 1x pd en nu is hij al bijna een jaar eczeemvrij, zonder smeren!
Ik kan me niet voorstellen dat dit zalfje dus werkt op basis van hormonen, puur omdat ze genezing gewoon zo enorm anders is. Gelukkig is dus niet al het alternatieve slecht ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:38

Mijn moeder heeft sinds een tijd heftige eczeem, van de dermatoloog heeft ze zilver ondergoed gekregen dat werkt tot nu toe erg goed. De laatste hevige uitbarsting hebben we rustig gekregen met prednison kuur + smeren met cortico steroïden + het zilveren ondergoed. Dat je zo'n jong kind niet aan de prednison zet is natuurlijk begrijpelijk, maar het zilveren ondergoed werkt erg goed. Je hebt ook pyama's met handjes eraan vast zo kunnen jonge kinderen niet krabben.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:49

Pas wel op met het smeren van hormonenzalf. Ikzelf heb regelmatig last van contactallergie in mijn gezicht, en door het smeren met hormoonzalf heb ik een vrij dunne huid gekregen op mijn voorhoofd en door de hormonen van mijn zwangerschappen heb ik in de zomer nu geweldige vlekken (masker) in mn gezicht.
Ik kreeg destijds een tube vaseline van de dermatoloog en dat werkt geweldig
en verder vind ik sudocreme op oliebasis van dr. Swaab geweldig. Die doet het ook prima bij rode babybilletjes :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:52

Hier een 35-jarige die al vanaf haar 2e onder het eczeem zit. Ik heb zelf veel baat gehad bij een klassiek homeopaat, wel aangesloten bij de NVKH ivm vergoeding ziektekostenverzekering.

Ik heb jaren gesmeerd met cat. 2 en 3 zalven (emovate, nerisona en betametazon). Op mijn gezicht ook, hierdoor is de huid daar heel dun geworden.

Inmiddels smeer ik alleen nog maar met Vaseline cetomacrogol en dat gaat goed. Wel slik ik dagelijks Xyzal, een anti-histamine tegen de jeuk.

Mocht je meer willen weten, PB maar.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 14:03

Tja ik ken die zalven dus wel van mezelf heb zelfs de zwaarste gehad. Maar de huis op mijn handen is daar extreem dun van geworden. Ik ben ook hooikoorts gevoelig dus anti-histamines zijn mij ook bekend. Maar ik wil dus juist niet teveel smeren met hormoonzalven. Allergieën lijkt hij verder niet te hebben. Maar volgens mij is hooikoorts op deze leeftijd ook zeldzaam. Ikzelf ben redelijk van mijn exceem af. Zo nu en dan nog een enkel blaasje op mijn vingers. Na 5 jaar was het ineens weg. Terwijl de binnenkant van mijn handen en mijn vingers helemaal open lagen. Waren gewoon grote open wonden. Ik heb wel eens gehoord dat dit vaker voorkwam bij voornamelijk vrouwen tusen de 20-30 en dat het meestal na enkele jaren vanzelf weer verdwijnt.

Mijn zoontje heeft een extreem droge huid over zijn hele lichaam met uitzondering van voeten, handen en gezicht. Exceem plekjes heeft ie wel wat (ellebogen) maar valt nu erg mee. Alleen kan ik maar geen creme vinden die echt goed vet houd.
Door de droogheid krabt hij vooral schouders en benen helemaal open.

Maar krabpakjes in maat 98, bestaat dat ? Ik ben ook bang dat hij het er absoluut niet me eens gaat zijn als ik hem dat aantrek.

Vaseline cremes al geprobeerd en dat is niet genoeg. De balneum zalf vind ik zelf nog iets beter. Maar zoek eigenlijk nog naar een beter iets (of combinatie).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:06

Er is een goede zalf tegen eczeem zonder bijwerkingen maar helaas (nog) niet op de markt. Namelijk zalf met als hoofdbestanddeel vitamine B12!De farmaceutische industrie kan er niets aan verdienen dus wordt het (nog) niet geproduceerd. De patenthouder is hier al jaren mee bezig om het op de markt te krijgen. De grote farmaceuten wijzen het af met: het past niet in onze portefeuille..
(boeiende docu gezien hierover op een Duitse zender)

Ik heb een dochter met eczeem. Ben naar de chinese kruidenarts geweest wat matig hielp. Was wel erg duur en bewerkelijk ook.
Van de HA kreeg ik grote tubes Oculentem Simplex, hele soepele vette zalf die je ook in bad kunt doen. En soms voor de erge periodes zoals toen de krentenbaard erin sloeg, Fucidin creme en elk jaar lag er wel een tube hormoonzalf in huis. Als ze jeuk kreeg van de warmte ging de koude douche erop, ik heb hoezen voor haar bed, ze heeft zeil op de vloer in haar kamertje, vaker bed verschonen enz..
Ze groeit er aardig overheen en redt zich met zo nodig zelf vet maken met vaseline van de Action. Tegen de allergie(niezen, tranende ogen) voor paarden neemt ze de ochtend voor de paardrijles een tabletje Cetirizine van de Aldi. Ze doucht gelijk na de les en bij het uitmesten strooit ze nooit op.

Mijn zusje had het altijd heel erg en is zelfs opgenomen geweest in het ziekenhuis waar ze compleet ingeteerd is(ze was toen 20) Ze is gaan reizen en voelde zich kiplekker in Thailand, ze is later geëmigreerd en woont er nu 4 jaar.
Vanwege haar Koreaanse man gaan ze over een paar dagen naar Korea om daar een tijdje te wonen en mss daarna Bejing, hopelijk wordt haar huid niet weer slechter. In elk geval heeft ze in Thailand NOOIT last, dus geen zalfje maar emigreren is de 2e tip :D
Ook mijn oom met zware astma heeft geen last meer nu hij in Myanmar woont...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:07

Krabpakjes bestaan ook nog in die maat. in dit topic worden ze aangeboden.

Smeren met paraffine vaseline, werkt dat niet? Is eigenlijk het vetste wat ik ken.
Verder smeer ik ook wel met Locoderm repair, heel goed tegen kloofjes e.d.

De zus van mijn vriend smeert haar zoontje (ook eczeemklantje) in met zwavelzalf ofzo, ik had er nog nooit van gehoord. Maar bij hem werkt het dus heel goed. Zij heeft het gekregen van de dermatoloog.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:09

De vaseline creme die ik gebruik koop ik niet in de winkel maar krijg ik op recept van de dermatoloog. Van die uit de winkel daar heb ik ook geen goede resultaten mee.

En ik raad je nog steeds aan om naar een goede homeopaat te gaan. Je kunt het vergelijken met een ui, iedere keer komt er een laagje bij, een homeopaat pelt al die laagjes af om tot de kern te komen, die veroorzaakt de eczeem. Hoe meer laagjes, hoe langer het duurt om bij de oorzaak te komen. Een kind van 2 jaar heeft natuurlijk minder laagjes opgebouwd dan een volwassene van 30 jaar, zoals ik, toen ik naar de homeopaat ging.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:10

Kijk anders 'ns op de site van de nvkh, www.nvkh.nl, hierop kun je zien waar de homeopaten bij jou in de buurt zitten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:11

Ik moet er nog een of tweehebben liggen alleen geen 98 geloof ik.

Ik zal eens zoeken

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:13

Via de dermatoloog worden de pakjes gewoon vergoed! Je kunt ook Alhydran creme proberen, ook dit is via de dermatoloog te krijgen.