Ik vond het ook eng ,maar het viel reuze mee.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cathyvans schreef:Eeeeeh, ja....ik dacht ook bij de DA????Gelukkig snáp ik het nu, en ben niet eens blond
![]()
Fijn te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die zo mutsig doet...!
)! Ik ben doktersassistente en maak dagelijks ongeveer 2 uitstrijkjes, en het is echt gepiept voordat je het in de gaten hebt. Meeste vrouwen hebben het niet eens in de gaten, en als ik dan zeg dat het klaar is, is de reactie meestal ''huh, nu al?''. Veel vrouwen zijn gespannen, en als ik jou was zou ik het gewoon zeggen tegen diegene die bij jou het uitstrijkje gaat maken dat je het erg spannend vind, en dat je graag hebt dat ze uitlegt wat ze gaat doen.

)
Er zaten afwijkende cellen... ben in totaal 2x daaraan geopereerd (een lis excisie.... doet geen pijn, het is {plaatselijk) verdoofd)... ik blijf voorlopig onder controle, niet alleen omdat het standaard procedure is, maar ook omdat ik dat zelf wil...
)
en daarbij heeft dus niet eerder een vreemde me van downunder bekeken.Evelyne79 schreef:ja dat is ook, ik heb geen kinderen dus dan is alles daaronder nog niet zo uitgelubberd
*heeft foto gezocht op google*
Moest een keer naar de HA voor krampen in mijn onderbuik, ging de arts in opleiding (jonge gozer ook nog es...) onderzoeken of het niet aan mijn darmen lag. En daarvoor moest hij met een vinger in mijn rectum.
Dat was zo erg, schaamde mij dood. Het is niet nodig, weet ik maar toch voelde ik mij verre van prettig. Een tampon inbrengen gaat prima maar alles wat breder is gaat niet passen volgens mij. 
roosje78 schreef:Wordt nu niet angstig, maar bij mij was het dus niet goed. Ik ben nu bijna 2 jaar verder na mijn eerste oproep en nog steeds ben ik onder controle en is er ondertussen het een en ander al gebeurd.
Ga dus zeker! Zonder de oproep was het bij mij waarschijnlijk helemaal mis gegaan. Zonder dat ik het wist had ik slechte cellen en daar was ik dan pas achter gekomen op het moment dat het al te laat was.
Op internet lees je alleen de slechte verhalen, onthoud dat! Er worden jaarlijks 700.000 vrouwen gecontroleerd. Van die vrouwen zijn er 3.000 met een andere uitslag dan PAP1. En weer van deze vrouwen zijn er ongeveer 600 vrouwen waarbij het echt niet goed is. En een deel van die vrouwen zit op internet hun ervaringen te delen. Laat je niet door hun afschrikken en ga er gewoon naar toe!
Succes!