Waarom zitten bh's nooit ECHT goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:34

Haha ik ken het probleem en ik heb het gewoon opgegeven!
Bij de H&M moet je sowieso niet je BH's kopen want die zijn echt waardeloos qua maten. Het mysterie van de BHmaten daar heb ik nog nooit weten te ontrafelen, ik gok dat ze door een man zijn bedacht in ieder geval. :')

Mijn BH's koop ik meestal bij de Hunkemoller. Ik heb precies hetzelfde probleem qua vorm en pasvorm als jij in je openingspost beschrijft. Als ik het zou meten zou ik denk ik op een B uitkomen, maar ik heb toch echt C nodig omdat het anders niet aansluit aan de zijkanten! :n En inderdaad, dan een hoop loze ruimte onderin haha! Ik heb ook altijd voorgevormde/push-up anders vind ik het er echt niet uitzien!
ls ik mijn BH uitdoe ploffen ze dan ook als twee zielige hoopjes weer in hun natuurlijke vorm terug haha, verschrikkelijk. :')

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:35

Omdat ze zijn ontworpen door mannen? :\

Anoniem

Re: Waarom zitten bh's nooit ECHT goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:36

Ik had dit ook altijd.. Dat bh's altijd K*t zaten.. Tot ik sapph ondekten zit heerlijk en past gewoon perfect!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:37

ik zweer ook bij esprit!
hoef ze nooit te passen in de winkel want het zit altijd goed :)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:39

CK88 schreef:
Omdat ze zijn ontworpen door mannen? :\

Met als voornaamste doel dat je ze zo snel mogelijk weer uit trekt. ;)

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:40

@TS, (en uiteraard ook voor anderen met hetzelfde probleem) ga eens naar een speciaalzaak (of als je in de buurt bent van een grotere Bijenkorf de lingerie-afdeling) en probeer eens iets van het merk "Aubade" dat is specifiek gemaakt voor vrouwen met een kleinere cupmaat.. ook "Simone Perele" heeft goede bh's voor vrouwen met een kleinere maat - met als voordeel dat die ook voor vrouwen met een grotere cup nog mooie bh's maakt..
qua prijs wel rondom de 50-60 euro, maar als het echt goed zit is het dan imo wel waard

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:41

Ik geef ook maar weer een tip die al vaker genoemd is:
Ga naar een echte speciaalzaak. Ze kunnen je daar goed helpen en hebben vaak bh's van goede kwaliteit.
Je bent wat meer kwijt maar ze zitten als gegoten en gaan lang mee.
Ik heb 2 bh's van Marlies Dekkers en die zitten als gegoten! (en zien er ook nog leuk uit)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:53

En onder een speciaalzaak versta ik niet hunkemoller of livera. Dat valt bij mij onder de categorie H&M.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:57

de livera ben ik zelf heel tevreden over heeft superfijne bh's althans voor mij maar ik heb dan ook 75D. Maargoed hunkemoller dat is gewoon echt prut ja. Dus ik weet niet waar jij altijd je bh's haalt?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:59

LovingTweety schreef:
En onder een speciaalzaak versta ik niet hunkemoller of livera. Dat valt bij mij onder de categorie H&M.

Nee inderdaad, ik bedoel ook echt die kleine winkeltjes, waar ze ook echt in het pashokje komen kijken of alles goed zit, hihi.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:00

Ik moet zeggen dat ik bij de Honkemoller nog nooit een bh gekocht heb die écht goed zit en dat later ook nog steeds zit... Ik vind het een flut lingerie winkel, service ook ! Livera vind ik veel fijner en daar heb ik wel écht goed bh's gekocht. Ik heb een 75D cupmaat, dus dan moet je vaak wel goed zoeken tot je écht een super bh gevonden hebt. Tegenwoordig haal ik vaak bh's bij de hema. Ze zitten super, ik merk geen verschil met die van een lingeriezaak en ook niet als ik ze wat langer gedragen heb. Zijn iets van €12,- en ik vind ze geweldig !

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:21

Jolliegirl@ Op mijn 12de is door jiu-jistu een kant van mijn ribben geknuisd geraakt en een aantal jaar later de andere kant door een auto ongeluk.
Ik kan geen druk meer verdragen op mijn ribben.

Maar helemaal niet erg want blijkbaar hebben mijn spieren die kracht zelf opgepakt, want zelfs na een aantal kindjes heb ik nog steeds mooie "gedragen" borsten. (Denk dat ik nu op 80 C/D zit)

Maar dames... Zijn die speciale sport BH's dan niks? Als het om het lekker zitten gaat en even niet om de mooi.
Op bokt zie ik regelmatig een relame voorbij gaan van een vrouw die sport bh's ontwerpt. (Anita kan dat?)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:36

Whaha jij zit ook in het Kleine Borsten topic :)
Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit meer bij Livera op BH jacht ga.
Ik heb 70B, en ging daar vorige week 2 BH's passen. Nou, en denk maar niet dat ze pasten!
Ik kwam niet eens in een C, en het zat echt zo vreselijk debiel! Bij de ene leek ik Madonna, bij de andere kwamen mijn tepels er letterlijk bovenuit... :n ging helemaal nergens over.

Ik slaag nu bij Sloggi en bij Hunkemuller, allemaal goeie push up.
Heb wel striemen aan het eind van de dag, maar voel het pas als ik ze uitdoe ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:43

Ethelate schreef:
Eens goed op laten meten. En probeer eens Marlies Dekkers. Misschien niet allemaal je smaak, maar ze zitten heerlijk!

Kan je niet anders dan gelijk geven, het zijn absoluut mijn favoriete Bh´s.
Bij de hunkemoller kan ik ook niets kopen hoor, daar steken die verkoopsters even hun hoofd door het gordijntje : ´Staat je geweeeeeldig.´ Eenmaal thuis zit het voor geen meter meer.
Dus voor mij ook de (dure) speciaalzaken. Dan betaal ik wat meer maar ik krijg geen pijn aan mijn borsten, geen pijn aan mijn schouders-rug en ik heb ook niet het idee dat ik ingesnoerd ben.
Bij de livera bh´s kopen daar heb ik echt trauma´s aan over gehouden, ga ik nooit meer heen. (als 13 jarige sta je in het pashokje met je erwtjes bloot, verkoopster rukt het gordijn veel te ver open en roept door de volle winkel, oh ik zie het al volgens mij heb jij een A (aaah!!!) :oo '

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:45

Gezien mijn maat (80G) koop ik vrijwel al mijn BH's, ook mijn sportbh's via internet bij bravissimo.

Pastips: (in het engels maar met plaatjes) http://www.bravissimo.com/perfectfit/ge ... fault.aspx

Samengevat; de band onder dient strak te zitten maar er moeten nog wel 2 vingers tussen kunnen. Hij moet horizontaal zitten, dus op je rug niet omhoog geschoven zitten.
De beugel moet plat tegen de huid zitten en niet afstaan.
De borsten mogen niet uitpuilen maar de stof mag ook niet plooien.

Wat verreweg de meeste vrouwen fout doen, is een te grote onderwijdte met een te kleine cup combineren, zodat de bh naar boven schuift.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 29-01-10 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:45

Majo schreef:
Ik slaag nu bij Sloggi en bij Hunkemuller, allemaal goeie push up.
Heb wel striemen aan het eind van de dag, maar voel het pas als ik ze uitdoe ;)

Striemen zijn toch écht wel niet normaal hoor :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:55

ik heb dezelfde ellende en draag ze dus ook alleen als ik niet anders kan, voor netjes enzo, vooral in de zomer
lang leve de winter en ik dikke truien draag

eigenlijk zitten meestal de topjes van mijn bikini het beste
geen flauw idee waarom die beter passen als gewone BH's

ja, ik ben ook wel eens zo'n dure speciaalzaak in gegaan maar veel wijzer werd ik er niet van
ik vond ze toen nog steeds niet lekker zitten al paste ze prima volgens de mevrouw

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:56

tantjeuh schreef:
[Striemen zijn toch écht wel niet normaal hoor :+
Dat is mijn eigen schuld, ik zou ze ook wat losser kunnen doen. Maar omdat ik bijna niks heb wil ik ze pletten en omhoog duwen zodat de truitjes beter zitten, en dan doe ik ze kei strak :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:02

niet alleen kleine borsten is een probleem hoor.
Ik zit met mn 75 D/DD wat groter, maar ik kan ook moeilijk BH's vinden.
Als ik een goed passende lekkerzittende BH van 40-50 euro kan vinden spring ik een gat in de lucht!
helaas heb ik die al heel lang niet meer kunnen vinden :n
Tijd geleden heb ik femilet BH's gekocht, wel in de prijsklasse 40-50 euro maar deze worden door de speciaal zaak waar ik altijd kom niet meer verkocht. K zit nu meestal rond de 70-80 euro per BH. Setjes koop ik niet want dan ben ik helemaal een godsvermogen kwijt.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:03

Chris schreef:
Ik deel je leed :') maar ik heb eigenlijk altijd dat ik in de winkel denk dat ze prima zitten, maar dat later blijkt dat het toch niet goed zit..
Ik heb een hele goede test om te kijken of ze goed zitten. Je moet voorover hangen en dan zo met je schouder schudden :') En als je borsten dan nog netjes in je bh zitten, dan heb je de goede maat :D

dat doe ik al niet meer omdat ik dan niks pas:P zolang ze er maar (onzichtbaar) in blijven hangen vind ik het best ;) Heb ook een lastige cupmaat waar weinig leuke bhs in te vinden zijnn (75 E)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:18

itsmi schreef:
dat doe ik al niet meer omdat ik dan niks pas:P zolang ze er maar (onzichtbaar) in blijven hangen vind ik het best ;) Heb ook een lastige cupmaat waar weinig leuke bhs in te vinden zijnn (75 E)

Al ooit eens prima donna geprobeert? Mijn zus heeft ook een behoorlijk grote maat, al haar bh's zijn van prima donna. Hun E-maten starten ook bij 65/70 omvangmaat (afhankelijk van model), en cups gaan tot G/H.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:23

waar verkopen ze prima donna? Ik ga meestal naar hunkemoller. Bhs van esprit psasen trouwens het best, maar die zijn ontiechelijk duur!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:36

Tja daarom heb ik tegewoordig marlies dekkers aan. Veels te duur, maar als je ze netjes was gaan ze wel lang mee. Mijn oudste is nu 5 jaar oud en hij zit nog steeds goed. Kleurtje is misschien iets valer geworden, maar ook dat valt mee. Maar helaas kosten ze rond de 90 euro geloof ik. En laat ze wel eerst goed aanmeten, maar in een zaak waar ze marlies dekkers verkopen mag je dat wel verwachten. Ik heb er drie en veel meer heb je er ook niet nodig lijkt me.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:45

Ik koop nooit met BH's bij hunkemoller (dat huismerk), die zijn zo slecht! Na 3 maanden kon ik nieuwe kopen, omdat het elastiek helemaal was uitgerekt.

Tegenwoordig koop ik ze bij Livera, daar hebben ze wel wat minder keuze in leuke modellen, maar ik doe veel langer met goede BH's.
Ik heb nu de BH's van 1 bepaald merk/soort, en die heb ik in 3 kleuren omdat dat soort zo goed/lekker zit :+

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:47

omdat het piiieeeeepp dingen zijn ;) ik koop ze wel altijd bij hunkemoller, je betaald je scheel en alsnog zitten ze niet lekker.. hoort erbij schijnt ;) de perfecte BH moet ik nog vinden :) :+