Zwaargekneusd of zelfs gebroken stuitje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:49

Ja idd zonder pijnstilling word ik echt gek!

Frances

Re: Zwaargekneusd of zelfs gebroken stuitje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:51

Ik ben een paar jaar geleden met snowboarden met mijn stuitje op een ijsplaat geklapt. Het doet idd ontzettend zeer! Ik dacht dat het vanzelf over zou gaan, maar ik heb er nu idd ook nog wel eens last van. Als ik lang moet zitten bijv.
Ik zou echt je paard volgende week niet opgaan, dan weet je zeker dat je er last van blijft houden..

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:25

Update;Het gaat beter maaar als ik opsta om even te gaan lopen, doet het heel erg zeer. Vind het opzich nog meevallen vergeleken met jullie situatie.. Ben bang dat ik er morgen wel meer last van heb. Misschien omdat ik jonger ben dan de meeste dat het ook sneller geneest?:D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:32

Herkenbaar, ik ben vorige week donderdag nogal hard van mijn paard gevallen, op mijn stuitje :+ Dat was ook niet erg prettig, ben er wel weer op gegaan maar later werd de boel steeds stijver en pijnlijker. Een paar dagen als een oud vrouwtje door het huis gestrompeld, kon ook niet werken die vrijdag. Maandag wel weer gaan werken maar het was niet prettig, wist op een gegeven moment niet meer hoe ik moest zitten en staan was ook niet fijn. Maar ik geloof dat het relatief meevalt (ben niet naar een dokter geweest) want nu voel ik het nog wel, maar heb er minder last van dan begin van de week en heb nu ook voor het eerst een dag zonder pijnstillers gedaan en dat ging goed. Hoop dat dit zo doorzet :)

Sterkte iig en rustig aan, zou idd even niet op je paard klimmen!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:34

Hooi
Bedankt voor de reactie..
Ik zal wel erg eigenwijs overkomen maar ik kijk nog of ik volgende week ga. Als het beter gaat ga ik gewoon een half uurtje.. En als het echt niet anders kan gewoon niet...

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:35

Ga morgen ook niet naar school hoor!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:36

Ach joh, ik ben ook eigenwijs in dat opzicht ;) Heb zaterdag een dansoptreden en ik moet en ik zal meedoen, dus afgelopen dinsdag voorzichtig aan wel geprobeerd of het uberhaupt ging. Viel me niet tegen, niet alles gaat even soepel en daarna was het wel weer wat stijf, maar dat moet zaterdag wel voldoende zijn denk ik!

Alleen op een paard, tsja, ik weet niet of een onverwachte beweging van je paard nou zo'n goeie is... Als je zelf beweegt heb je dat nog in de hand maar als ie wegspringt of een verkeerde beweging maakt kan het echt heel naar er weer in schieten :=

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:49

Het is wel op de manege hea! Het is een best brave e pony... (Zitten kleuters die net leren rijden op!) Dustsja.. Heb een juf die ik vertrouw dus kan wel gewoon zeggen als het niet meer gaat.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:12

Zelfs de meest brave pony's springen wel eens opzij ;) Het blijven vluchtdieren met onberekenbare reacties... Maar goed, jouw lijf, jouw stuitje ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:17

Mwah, toen ik mijn stuitje gebroken had kon ik écht niet paardrijden.... Heb hem daarvoor een keer zwaar gekneusd en toen dacht ik ook dat ik wel ff ging rijden maar was er snel weer vanaf.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:38

CaileyS schreef:
Ga morgen ook niet naar school hoor!

euh hier een mama die dan zegt: als jij denkt te kunnen paardrijden, dan ga je ook maar school :o
maarre een bontje op je zadel??

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:39

auch!! pijnlijk
\ik heb 1x door een val van een paard mn bekken gekneust.. ik dacht eerst dat het mn stuitje zou zijn maar dat was niet zo..
kon wel een hele week niet lopen :(

maar sterkte! ;)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:47

@ Esmeralda ;Ooit gehoord van zware boekentassen?:D

Bontje gaat niet lukken, het is dus een manegepony.
Ps. Sorry voor mijn eigenwijsheid! Ik kijk gewoon wat ik aan kan. Want dat lijkt mij zelf het beste!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:06

CaileyS schreef:
@ Esmeralda ;Ooit gehoord van zware boekentassen?:D

Bontje gaat niet lukken, het is dus een manegepony.
Ps. Sorry voor mijn eigenwijsheid! Ik kijk gewoon wat ik aan kan. Want dat lijkt mij zelf het beste!

zitten je boeken op je kont dan :D
en je zal wel op de fiets moeten denk ik zo, pijnlijke zaak 8-)
ach je voelt het zelf het beste, ja toch

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:08

Ach, je moet gewoon doen wat je niet laten kan. De kans is alleen groot dat je na het paardrijden er nog meer last van krijgt....

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 21:11

Ja... Ik zal even kijken. Maar een half uurtje 20 minuten zal tog wel kunnen?:d En als ik weer naar school ga brengt mijn moeder me (Ze is werkloos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:18

Ik ben een tijd geleden ook heel hard en pijnlijk op m'n stuitje terecht gekomen. Kon nauwelijks meer overeind komen. Eigenwijs als ik was ben ik niet naar een dokter gegaan maar heb ik gewoon veel pijnstillers geslikt en nauwelijks gezeten...

Na een paar maanden was het gelukkig over :)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 21:29

Ik ben dus wel geweest, en die zei ook gewoon pijnstillers slikken.
ps. DE DOKTER ZEI DAT JE GEWOON NAAR JE EIGEN PIJN MOEST KIJKEN... Niet aanvallend bedoeld maar voel me hier gwoon erg onzeker door terwijl ik zoooo graag wil!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:32

Nou ja ik vind je een beetje tegenstrijdig persoonlijk :P
Als je echt zoveel pijn hebt... dan wil je volgens mij niet eens paardrijden... niet vervelend bedoeld, je moet natuurlijk zelf kijken wat wel en niet kan zoals de dokter zegt :) maar vergeet niet dat pijnstillers ook een deel van de pijn weghalen he.. dus dan denk je dalijk misschien dat het kan terwijl het niet kan...
maargoed tis je eigen keus uiteraard :)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 21:35

Ja sorry maar voel me er gwoon erg rot over, terwijl ik nog een week heb om dr over na te denken!
Opzich valt de pijn nu nog wel mee... Ik heb gwoon zooo hard voor die carruosel gewerkt, dat ik hem nu natuurlijk graag af wil maken..
....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:38

Ik weet wel dat toen ik op mijn stuitje gevallen was het echt niet bij me op kwam om te gaan paardrijden, ook niet na een week. Alleen bij het idee al verging ik van de pijn...

Edit: Als het bij jou wel lukt en de pijn meevalt is het natuurlijk alleen maar mooi, maar dan vraag ik me af of je je stuitje wel echt zwaargekneusd of zelfs gebroken hebt. Geloof mij, dan zit je echt niet zo snel weer op je paard :n

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:41

Zulke dingen zijn altijd erg pijnlijk!
Hoe weet je trouwens zo zeker dat het zwaar gekneusd, dan al niet gebroken is? Ben je bij de dokter geweest?

Stuitjes voelen over het algemeen zeer pijnlijk aan, ook omdat er altijd druk op staat, staan, liggen etc.

Mijn moeder had me trouwens naar school gebracht hoor, zware boekentas of niet. Als jij kunt paardrijden kun je ook best op school zitten!

Beterschap.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:49

pff ik heb mijn stuitje ook een keer zwaargekneusd gehad na een val in thialf.... heb 3 weken niet normaal kunnen zitten en voel het nu af en toe nog steeds! (8 jaar geleden) ik durf nu niet meer te schaatsen :o ik durfde er toen trouwens ook niet over na te denken om op een paard of zowiezo een stoel waar minder dan 10 kussens op lagen te zitten!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:53

Oja, echt vreselijk. Kon er al tegen op zien om te gaan zitten. Als ik er aan terug denk voel ik het nog weer!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:53

De laatste keer dat ik op mijn stuit gevallen ben,was een week voor een geplande trektocht te paard. :D
Die heb ik dus wel gedaan,met hééél veel schuimrubber op mijn zadel gebonden(helaas geen foto's meer van) en hééél veel pijnstillers in de zadeltas....
Hoezo eigenwijs...?

Ik heb er dus erg lang last van gehouden,tot ik een keer voor mijn rug naar een osteopaat ging die constateerde dat mijn stuit scheef stond/uit de kom lag.
Hij heeft hem weer op zijn plek gezet en het was over.....