wow! Ik zou me kapot schrikken. Aan de manier waarop je het bericht schrjift, lijkt het alsof je er heel kalm onder bent gebleven! Erg knap, ik had dat dus echt niet kunnen doen. Ik had niet eens de huisarts gebeld, maar gelijk nadat ik hem niet wakker zou krijgen, de ambulance bellen! Vreemd dat hij niet gelijk bij een neuroloog langs moest.. het is toch niet normaal dat iemand niet meer wakker wordt voor onbepaalde tijd!!?
Goed in de gaten houden dus! Sterkte .
xGaab
Geplaatst: 27-01-10 19:35
Wat een verhaal! Toch een geluk dat die baas belde, het had heel anders kunnen aflopen.
_Nancy
Geplaatst: 27-01-10 19:36
Zo pittig!! Dat is wel even schrikken ja..
Gelukkig is het toch wel goed afgelopen..
1Boefje
Geplaatst: 27-01-10 19:40
gohya schreef:
1boefje. Nee hij heeft niet lang in de kou gestaan,hij reist per trein voor zijn werk. Staat dus maar even op het station,en dit doet hij dagelijks.
En wat gaven ze als reden voor die lage temperatuur eigenlijk?
HCRanch
Geplaatst: 27-01-10 19:41
jemig wat een schrik zeg. Vind het ook wel raar dat ze geen verder onderzoek doen
zou toch misschien een MRI willen om te kijken of hij geen kleine hersenbloeding oid heeft gehad
Heel veel sterkte aan hem ook, kan me voorstellen dat hij bang is om te gaan slapen
bollebeer
Geplaatst: 27-01-10 19:43
Jeetje wat moet dat schrikken zijn. Zoals je het opschrijft lijkt je inderdaad niet gauw in de stress te schieten, knap hoor!
Maar ik vind het wel heel raar van het ziekenhuis om hem gewoon naar huis te sturen zonder een controle-afspraak of wat dan ook. Dit is toch wel iets heftigs. Misschien zijn ze ervan overtuigd dat het toch door drugs kwam en hebben ze dus geen zin om er tijd in te steken
Samurai
Geplaatst: 27-01-10 19:43
Hopelijk komt snel boven water wat er mis is....
Heel veel sterkte..
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-10 19:46
Deze temperatuur, 36,5 is een normale temperatuur voor mensen.Die ligt tussen de 36,5 en 37.
Kokopeli. Daar denk ik dus ook aan,iets van een hersenbloeding of atac ofso.
Bollebeer. Ze weten na het bloed onderzoek dat het geen drugs is,want er was geen enkel spoortje van in het bloed te vinden.
Dank jullie wel allemaal voor jullie steun en het lezen van dit verhaal. Doet me erg goed.
savath
Geplaatst: 27-01-10 19:47
Waw,heftig verhaal. Ik zou erop staan dat hij een hersenfilmpje krijgt.
Geen hersenvliesonsteking? Hoeft ook niet altijd koorts bij te komen. Een Tia zou ook nog kunnen heeft een vriendin can mij gehad, was ze ook een paar uur flink van in de war. Daarna nooit meer last van gehad.
djuno
Geplaatst: 27-01-10 19:53
Oef...je kind zo vinden is zeker niet niks. Op de pijn in de borst na herken ik het beeld deels wel. Mijn man is 6 jaar geleden ook in een soort korte coma gekomen als gevolg van hevige hoofdpijn (migraine). MRI is gemaakt maar men kon niks vinden. Latere uitleg van een HA met heel veel neurologische ervaring was: blackout. Schrik zat er toch goed in (vooral bij mij )...en nog steeds als ik té dicht bij een ambu kom.
Wat ik wel raar van die baas vind is dat jij aangeeft dat is niet in de haak is omdat jij hem niet wakker krijgt...en hij tóch door je zoon terug gebelt wil worden....weird!!
Mizoan
Wauw..... het klinkt alsof je compleet je beheersing bleef houden en niet in paniek geraakt bent, respect!!
Wel heel vreemd dat hij in coma geraakt is en ze geen duidelijk reden hiervoor hebben gevonden en hem dan zo naar huis sturen. Begrijpelijk dat hij bang is om te gaan slapen....... Het is nogal een ervaring die jullie hebben gehad vandaag.
Hopelijk komen jullie snel achter de aard van deze coma.
Voor nu heel veel sterkte voor jullie allemaal!
Whoops1
Oei wat eng zeg.. Kan me voorstellen dat je het nu eng vind als hij weer gaat slapen vanavond! Anders maak je hem vanacht 1x wakker & dan morgenochtend beetje optijd ofzo?
Vind het ook gek dat ze verder geen hersenscan gemaakt hebben, kan je daar alsnog morgen niet even voor bellen? Misschien dat ze dat nog wel kunnen doen?
Ann_Pam
Geplaatst: 27-01-10 19:54
Zo dan schrik je wel eventjes hoor! Gelukkig dat hij er weer bovenop is gekomen! hopelijk gebeurd het niet meer
jiperdepip
Geplaatst: 27-01-10 19:55
wat een vervelende situatie zeg, ik hoop dat ze er alsnog achter komen wat het geweest is dat zou wel fijn zijn . sterkte
texelse
Geplaatst: 27-01-10 19:59
Ghoya, Iets soortgelijks heb ik een aantal jaren hier in de buurt meegemaakt. Daar werd ook niet erg allert op gereageerd door de artsen, en de afloop was vervelend.
Sta er op dat ze verder gaan onderzoeken!!!!
Sodera
Geplaatst: 27-01-10 20:02
Hebben artsen echt gezegd dat hij in coma was? Hij kan toch ook bewusteloos zijn geweest??
Neemt niet weg dat het heel scary is, respect voor je handelen, ik zou compleet de pan zijn uit geflipt vrees ik ... Hou hem maar goed in de gaten!!!
pubelia
Geplaatst: 27-01-10 20:04
Het kan ook zijn dat hij bewusteloos is geweest, maar daar kan ik niet over oordelen. Omdat jij een lichtje in zijn ogen hebt geschenen en daar zijn pupillen niet op reageerde denk ik toch aan een lichte coma. Maar ik was er niet bij.
In coma kom je niet snel. Coma is een waak stand, waar je in raakt omdat je ergens anders iets moet sparen. (vaak juist iets vanuit de hersenen) En de coma toestand word vanuit je hersenstam geregeld. Zie het als een schuif (werkt anders) die je naar boven schuift als je wakker bent, en hoe verder je die naar beneden doet hoe dieper je in een slaap gaat.
Is er geen scan gemaakt van zijn hersenen? Of testen gedaan voor de hersenen? (voetjes voor voetje lopen, handen vooruit ogen dicht en dan je neus aanraken. enzv) En is hij nu in jou ogen weer normaal? Dus dan bedoel ik niet trager oid.
Artsen reageren eenmaal niet snel op hersen problemen. Zowel een huisarts als een arts in de omgeving.
Wat eng, moet je hem nu nog extra in de gaten houden aankomende nacht? Kan het zijn dat het een epileptische aanval is geweest? Daar zou ik op laten testen. Sterkte met je zoon.
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-10 20:10
Als je bewusteloos bent hoor je niet iemand praten tegen je. In coma hoor je mensen wel praten maar je kan er niet op reageren.In coma zijn alle reflexen weg,bij bewusteloosheid niet.
Ik ga morgenochtend de huisarts bellen en vragen hoe of wat nu.Ik ben er ook niet gerust op dat hij straks gaat slapen en vind het eng.Ik vraag ook aan de huisarts of ik hem niet om de zoveel tijd moet wakker maken.
De neuroloog heeft een paar testjes gedaan,zoals vinger naar je neus enzo. Dat ging vrij goed allemaal,naar mijn mening.
Ik vind zijn gedrag nu zwak en sloom,ook heeft hij heen eetlust.
Epileptische aanval is het niet geweest,dat herkent een huisarts wel. Hij was totaal v.d. wereld,helemaal geen reflexen,reactie´s of bewegingen.
Rinske
Geplaatst: 27-01-10 20:20
Jeetje wat gek! Lijkt wel of hij een delirium heeft gehad. Kan toch ook wel een epileptische aanval zijn geweest, sommige mensen hebben er uitval bij. Ik zou regelen dat ie toch een scan krijgt, misschien is er iets op te zien in zijn hoofd.
[edit] Typo
Laatst bijgewerkt door Rinske op 27-01-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeetje meid, wat moet dit griezelig zijn geweest..en nog steeds, want zolang je niet weet wat het is, blijft de angst van onzekerheid. Zou idd aan je HA een second opinion vragen, vind het abnormaal dat ze hem naar huis hebben gestuurd zonder een scan..zonder ook maar enig iets te weten..
Heel veel sterkte..
annastasia
Geplaatst: 27-01-10 20:32
gelukkig gaat het naar omstandigheden nu weer goed.
Je vertelde dat ie hele erge hoofdpijn had. Heeft hij wel eens last van migraine?
M'n moeder heeft 2 jaar geleden gehad dat ze een tinteling voelde en een gedeelte van d'r lichaam niet meer mee wou werken. Ze wou m'n vader waarschuwen, maar ze kon niets meer zeggen. Ambulance gebeld en toen is ze meegenomen. Ze dachten eerst ook aan een Tia, maar achteraf na heeeeel veel onderzoeken bleek dat ze een zeer hevige migraine aanval had gehad wat dus ook uitval van lichaam(delen) kan geven.
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-10 20:36
Ik ga zeker een hersen scan vragen via de huisarts. Want hij lag echt in een hele diepe coma. De huisarts zei zelf dat hij hem flink pijn had gedaan met dat knijpen in de schouder [net onder het sleutelbeen geloof ik]. En hij gaf totaal geen krimp,ook niet in zijn gezicht. Zelfs toen hij vanuit zijn warme bed in zijn blote lijf de kou in ging buiten,heeft hij er nix van gemerkt of een reactie gegeven.
Anastasia: Hij heeft nooit last gehad van migraine en hoofdpijn heeft hij eigenlijk ook heel weinig tot niet. Wat er gebeurt is in zijn hersens weet ik niet,maar ik denk dat hij plots in coma is geraakt vanacht doordat er iets mis is gegaan in de hersenen. Ik zal het hier ook zeker niet bij laten.