Wanneer stap je naar de kinderbescherming?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanii

Re: Wanneer stap je naar de kinderbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:22

Zoek het alsjeblieft niet bij jezelf!!
Het is ontzettend moeilijk maar jij kunt hier helemaal niks aan doen dat je moeder zo over jou denkt/praat.
Het is nogal een moeilijke positie wat je moet doen ..
Durft je vader daar ook niks over te zeggen of ?
Sterkte meid!!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:48

Zoals hierboven vermeld: Zoek het niet bij jezelf. Jij hebt gedaan om goed te doen voor je zusje, dat had ieder van ons hier gedaan. En dat hoort ook zo. Dat je nu wordt gestraft is absoluut onterecht, want ze bereikt misschien volgende keer dat jij niet meer voor je zusje opkomt. Misschien is dat wat ze wil? 2 kinderen die 'samenspannen' zijn moeilijker dan wanneer ze zielig en alleen zijn. Snap je? Ik weet niet hoe je moeder denkt maar ik denk niet dat ze jullie hiermee goede waarden en normen meegeeft. Misschien is het tijd om aan de bel te gaan hangen TS. Je moeder is littekens bij jullie aan het maken, en littekens zijn lelijk en kunnen erg lang pijn doen.

Wat je daar zei over 'Ik ben bang dat ik later op dezelfde manier zal opvoeden.' : Het feit dat jij nu vind dat dit absoluut niet kan en je ertegen verzet, wil zeggen dat jij niet zo bent, jij denkt verder dan dit alles. Mijn moeder heeft vroeger soortgelijke opvoeding gehad; 1x zeuren aan tafel en het tafellaken werd met eten, potten enzovoort van tafel getrokken en zij kon alles opruimen. Om maar één van de vele pijnlijke voorbeelden te noemen. En ik zie niets maar dan ook niets terug in haar opvoeding tegenover ons. Zij wilde niet dat wij zo opgevoed werden. En ze is de beste moeder van de hele wereld. Wat ik wil zeggen is, als jij niet wil, dan gebeurt het later ook niet.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:58

Helaas wil ik wel waarschuwen voor de kinderbescherming etc.
Als je er eenmaal in zit, kom je er niet zomaar meer uit.
Een vriendin van mij werd gedwongen door school om erheen te gaan, is uiteindelijk voorgelogen en toen tijdelijk uit huis geplaatst.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen :o omdat het gewoon zo raar is verlopen..

Dat haalt natuurlijk niet weg dat het ook heel goed kan helpen. Maar ik wou gewoon even waarschuwen, je komt er niet zomaar meer uit.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:06

Wat is voorgelogen?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:10

Mallodie schreef:
Wat is voorgelogen?

Ze zou gewoon 'voor een gesprek naar school gaan.'
De leraar had beloofd er geen jeugdzorg bij te halen, anders wou ze niet komen(voor zijn idee dus een leugentje om best wil)
Komt ze aan, staat jeugdzorg daar, werd ze uit huis geplaatst, voor 3 weken.
Maar omdat de communicatie tussen ouders, jeugdzorg & kind nogal moeizaam verloopt (mijn vriendin weet ondertussen ook niet meer hoe ze zich moet gedragen soms.. Ze heeft daar sowieso wel eens moeite mee) is ze nu nog steeds niet thuis, en wordt dit waarschijnlijk ook half maart |(

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:18

Pfft.. Misschien was de situatie zo acuut dat je vriendin thuis echt weg moest.. Wel spijtig voor haar, zeker als je voorgelogen wordt. Maar ik ken de situatie daar niet dus kan ook niet oordelen ofdat de actie van jeugdzorg correct was of niet. Hopelijk kan ze toch snel weer naar huis toe..