[MW] Spastische darm belemmert leven
Hier komen ook andere darmproblemen voorbij en er staan ongelofelijk veel tips in over wat wel en niet te eten, en wat voor reacties het geeft.
Zo ook voor een "luie" darm
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Beau_ schreef:mag schreef:waar zitten veel zemelen in? Of hoe maak je het klaar?
Stress is inderdaad ook een goeie (valt alleen niet altijd mee om het te vermijden)
Je kan Zemelen kopen in oa een reform winkel en deze eten met bijv yoghurt (is niet echt lekker, maar werkt wel), maar er zijn ook veel producten waar het in zit, echter krijg je dan altijd wat beperkter binnen (bepaalde ontbijtgranen, of ontbijtdrankjes, activia producten, bruin brood etc) Zemelen en vezels zijn volgens mijn dokter het belangrijkst om voldoende te eten.
Zijn verhaal was dat de darm zoveel mogelijk bezig moet zijn en dat is ie met zemelen/vezels

Beau_ schreef:@Oprtalj: Dat gaf ik ook aan in m'n eerste post:
Bij een ieder werkt het anders, en eea is ook afhankelijk wat er de darm juist wel/niet doet.
Bij mij werkt dit erg goed
mag schreef:Als je je darmen altijd voelt "borrelen". (voel vaak m'n buik echt op en neer gaan) heb je dan een te ijverige darm of juist niet? (mij lijkt te ijverig). Kan vaak na het eten al meteen naar de toilet (erg dun). Soms ook niet. Vaak buikkramp op dezelfde plaats. (alsof er een knoop in m;n darmen zit, en alles er met moeite doorheen geperst word. (als het daarvoorbij is voelt het echt als een opluchting.
Heb al een echo gehad in het ziekenhuis, daar was niks op te vinden dus hebben ze het op prikkelbare darmen gegooid...