Toch weer bang voor narcose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:37

Gent UZ ..

moet zeggen de intake was in het voorbjigaan
en er liep nog iemand in paniek de kamer binnen van
je hebt vandaag je medicatie toch niet genomen he ?
nee vandaag niet sinds gisteren al niet
zoals ook op het formulier stond

is me echt nog nooit overkomen geen normale intake van te voren

ook zoiets nu er vast staat dat ik hartaanvallen heb gehad
zei de cardioloog na ok moet je antibiotica
vonden ze niet nodig

nou schiet mij maar lek
ik snap er niks meer van echt niet ..
(en dit was niet het enigste .. zucht..)

nee dat ben ik in rdam toch stukken beter gewent

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:18

Bedenk heel erg goed dat "hoe je de narcose in gaat, je ook zo weer wakker wordt" oftewel.... hoe drukker jij je vantevoren maakt, des te erger het wakker worden is.

Ik maakte mij er voorheen ook heel druk over, en dus besprak ik het vantevoren met de anaestesioloog. Hij heeft er toen rekening mee gehouden. De ochtend van de opnamen kreeg ik een zogenaamde "Whatever" tablet, dat er voor zorgt dat je lekker kalm en relaxed bent. Daarna is het gewoon een kwestie dat je het over je heen laat komen. Let op je ademhaling, dat je niet gaat hyperventileren, en vraag of men tegen je blijft praten.
Bij mij ging men gewoon gezellig een babbeltje houden over de paarden :) De anaestesioloog zei op een gegeven moment dat ik mijn ogen kon gaan sluiten, en dat ik mij maar voor moest stellen dat ik op mijn paard zat, en een fijne rit aan het maken was langs het strand, of in het bos, of iets anders wat ik graag deed. En dat het lekker warm weer was, de zon scheen, echt van allerlei onzin waarvan je normaal gesproken denkt: Ik ben toch geen vier meer!!! Maar op dat moment kunnen ze je een sprookjesboek voorlezen, het helpt gewoon! En ik weet verder helemaal niks meer, ik ben zó relaxed ingeslapen, en voor ik het in de gaten had, deed ik mijn ogen weer open en was het voorbij.

kimmie261

Re: Toch weer bang voor narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:26

ik ben pas 2x onder narcose geweest,vond het helemaal geweldig,maar ja heb 10 jaar op een OK gewerkt en zoveel mensen onder zeil zien gaan,was reuze nieuwschierig hoe dat nu was...

vond het echt te grappig,de eerste keer was eigenlijk allemaal heel snel,2dekeer had ik de tijd het eens wat beter te bestuderen,hahah,geweldig,zou er zo een hobby van kunnen maken :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:34

Ik ben vier keer onder narcose geweest voor mijn oren, één keer voor mijn amandelen, en nog een keer vanwege mijn gebroken pols. Ik ben nu bijna 14, en heb een maand geleden nog een operatie gehad. Ze gaven mij braaf verdovings zalf, terwijl ik ondertussen mijn lipppen volledig had kapot gebeten van de spanning. Ik kom in de operatie kamer, ze willen mijn het spuitje geven, die gelukkig nét werd tegengehouden. Ik mocht tóch nog een kapje. Pfieuw. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:08

kimmie261 schreef:
ik ben pas 2x onder narcose geweest,vond het helemaal geweldig,maar ja heb 10 jaar op een OK gewerkt en zoveel mensen onder zeil zien gaan,was reuze nieuwschierig hoe dat nu was...

vond het echt te grappig,de eerste keer was eigenlijk allemaal heel snel,2dekeer had ik de tijd het eens wat beter te bestuderen,hahah,geweldig,zou er zo een hobby van kunnen maken :D

_O- tja je kan maar een hobby ontwikkelen! :))

@ nickyu: Het zou fijn zijn om in het vervolg wat duidelijker te typen, het is heel moeilijk te volgen zo!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:28

:D ja vond het echt helemaal geweldig,zou zo weer gaan,gewoon voor de lol ofzo.. :))

heb echt helemaal bestudeerd wat er allemaal gebeurde :)) ,geweldig.. :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:39

He bah Kimmie :')
Nou, het is mooi dat er toch mensen zijn die er wel blij van worden hihi

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:42

hahah,denk dat mijn hersens aangetast zijn door 10 jaar OK werken en 10 jaar in narcose gassen staan :')

ga je dit soort dingen helemaal leuk vinden....vond het gewoon jammer dat het al voorbij was :=

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:46

Ik vond het ook grappig moet ik zeggen, gewoon interessant en gek dat je dan helemaal weg bent. :D

Ik houd dan weer niet van naalden en die prikken vind ik ook niet fijn. Dus ik had Embla-stickers gevraagd, daar word je huid week door waardoor het prikken minder pijnlijk is. Zou je ook aan kunnen vragen, vaak doen ze dat ook bij het intake gesprek.

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:48

Nou ik ben een paar jaar geleden ook geopereerd. Maar ik vind
het eigenlijk heerlijk dat ik onder narcose ging. Ik heb het eigenlijk
wel als fijn ervaren. Maar had was tot nu toe gelukkig ook maar
eenmalig ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:24

Oh die stickers is misschien wel iets om te onthouden voor mij, voor als ik ooit een keer bloed moet prikken oid...

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:35

Geloof dat ze het niet voor bloed prikken doen, zijn nl niet echt goedkope stickers.. Maar je kunt het altijd proberen!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:15

Ben je al geopereerd?

Je wordt al je pols geopereerd toch? Waarom doen ze het dan niet plaatselijk? Ik ben nu al 2x aan m'n vinger geopereerd en kreeg beide keren een plaatselijke verdoving. Een biesblok noemen ze dat geloof ik. Heel fijn omdat je niet ziek kan worden van de narcose en niet nerveus hoeft te zijn. Lekker muziekje op en dan gaat de tijd snel.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:13

@ Kenzo: Ik ben inmiddels 4 keer aan mijn pols geopereerd, de 1e keer plaatselijk verdoofd de rest onder narcose.
Tijdens de 1e ingreep voelde ik nog veel te veel, ze hebben toen veel bijgespoten om te verdoven, maar dat hielp niet.
De keren daarna heb ik daarom ook voor volledige narcose gekozen. De 1e keer was gewoon te pijnlijk.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:26

Zonnebloem onder narcose gaan stelt echt niks voor, 3 week geleden ben ik ook onder het mes geweest, ze hebben bij mij de schildklier verwijdert, en na de operatie een aantal uren later voelde ik mij gewoon kip lekker, en liep dus ook alweer gewoon naar de wc toe, bij de narcose kreeg ik een kapje voor mijn neus en werd er gezegt dat het frise zuurstof was, alleen ga je van frise zuurstof niet slapen :D

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:35

Renske_W schreef:
@ Kenzo: Ik ben inmiddels 4 keer aan mijn pols geopereerd, de 1e keer plaatselijk verdoofd de rest onder narcose.
Tijdens de 1e ingreep voelde ik nog veel te veel, ze hebben toen veel bijgespoten om te verdoven, maar dat hielp niet.
De keren daarna heb ik daarom ook voor volledige narcose gekozen. De 1e keer was gewoon te pijnlijk.

Wow dat klinkt heel anders dan dat het bij mij is gedaan. Heel vervelend!! Werd bij jou ook de zenuw van je arm verdoofd?
Het is een idee voor de ts. Ze hoeft het niet te doen maar als je bang bent voor narcose is er ook nog een andere oplossing. Natuurlijk zijn daar goede en minder goede ervaringen mee. Maar dat is bij alles....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:58

Waar ik altijd tegen op zie is dat ze je een infuus gaan aanbrengen, mijn aders zijn echt mooi zichtbaar maar ze zijn niet te prikken, terwijl bloedprikken wel goed gaat, en daar heb ik ook zo'n vreselijke hekel aan

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:08

@TS: Weet niet wat je voor operatie aan je pols krijgt, maar is het niet mogelijk het met een lokale anethesie te doen? Een soort armprik zeg maar? Heb ik zelf de laatste keer gehad mijn chirurg weigerde me weer onder narcose te doen gezien ik er niet zo goed op had gereageerd. Was zelf als de dood voor die prik maar het is me zoveel meegevallen dat ik dat nu liever heb dan narcose! Je arm is dan geheel verdoofd waardoor je niets voelt maar wel gewoon bij bent. Echt ideaal, ok je voelt meer pijn als de verdoving is uitgewerkt (narcose stilt langer) maar dat heb je zo ondervangen met pijnstillers.