Al wekenlang hoesten, tips graag....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:31

Volgens mij is hoesten onderdrukken juist erg slecht...dat is tenminste wat mijn huisarts mij vertelde.
Met hoesten komen juist de slechte bacterien los en werk je ze zo naar buiten.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:36

Zo'n hoest heb ik nu dus al ruim een jaar...heb al een allergie test en longfunctie test gedaan maar daar kwam niks uit. Nu gaan ze alsnog uit dat het iets asmatisch is en moet ik maand lang een pufje gebruiken waar capsules ingaan. Ben nu bijna 3 weken verder en er is nog niks verandert :+ Moet ook zeggen dat ik nu behoorlijk verkouden ben dus ik hoest nu ook weer anders. Hopelijk is het weg als mijn verkoudheid ook weg is.

Ga ook even wat tips uit dit topic proberen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:32

Ja ik loop hier ook mee rond. Maar alleen binnen, en dan vooral 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan. Ik hoest wel altijd slijm op, elke keer weer. Ik ga er niet mee naar de dokter, als ik buiten ben heb ik er geen last van en ik heb ook niet het gevoel dat ik stik of pijn oid.

Ik ben wel een roker :o, maar buiten de winter om heb ik dit nooit, ik denk idd ook aan centrale verwarming, daar krijg ik ook altijd zo'n hoofdpijn van.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:45

Tatjanaa schreef:
Hoe raar het ook klinkt, maar niet hoesten is het beste middel. Des te minder je hoest, des te minder je hoestreflex wordt opgewekt. Resulteert in minder hoesten..
De uitvoering is hiervan wat lastiger. Wat bij mij soms helpt is ipv hoesten een paar slokken water nemen. En als ik moet hoesten er proberen een kuchje van te maken ipv een diepe hoest.

Zelf ben ik net van zo'n hoest af. Heb er een beste 2 weken mee rondgelopen.. Had spierpijn van het hoesten. Heb toen ook veel codeine geslikt en moet zeggen dat ik daar nog steeds wat loom van ben..

Beterschap met je hoest! :).

Dat heb ik ook eens mogen horen van een dokter. Kon zijn hoofd er op die moment wel afknallen. Ik deed niets anders dan constant water drinken en eten. Mijn heel gehemelte lag al open van het zuigen op vix en munttabletjes. 'Stoppen met hoesten' zegt meneer de dokter dan... Man man.

Tootz schreef:
Zo'n hoest heb ik nu dus al ruim een jaar...heb al een allergie test en longfunctie test gedaan maar daar kwam niks uit. Nu gaan ze alsnog uit dat het iets asmatisch is en moet ik maand lang een pufje gebruiken waar capsules ingaan. Ben nu bijna 3 weken verder en er is nog niks verandert :+ Moet ook zeggen dat ik nu behoorlijk verkouden ben dus ik hoest nu ook weer anders. Hopelijk is het weg als mijn verkoudheid ook weg is.

Ga ook even wat tips uit dit topic proberen!

Ik heb ook meer dan een jaar gesukkelt met mijn hoest, echt erg. Ook bloed getrokken, foto's van mijn longen, foto's van sinussen, allergietesten, longfunctietesten, .... kwam niks uit. Bij mij vermoeden ze ook dat het astmatisch is (vader en twee zussen hebben trouwens zware astma), omdat het bij mij echt heel sterk opgewekt wordt door rook/overgang warmte-kou-warm/parfum/deoderant/vochtigheidsgraad. Maar bij 'normale' astma zit je met een lagere longfunctie, terwijl mijn longfunctie enorm goed was (150% van normaal). Probleem was inderdaad ook wel dat die hoest werd uitgelokt door iets, ik daar zo sterk op reageerde, waardoor mijn keel geirriteerd raakte, waardoor ik nog meer moest hoesten en nog sneller geprikkeld raakte.
Ik merk wel dat ik, nu mijn conditie wat is afgezwakt, ik begin te 'piepen' bij een zware inspanning, hetgeen ik toen ook helemaal nog niet had.

Wat hielp? Om toen uit die cirkel te raken was het enige wat hielp cortisone, en acedicone. Beide geen al te geweldige geneesmiddelen om te nemen (acedicone is een geneesmiddel dat ook op zwarte markt verkocht wordt, is vrij verslavend en werkt zwaar slaapverwekkend), maar alles beter dan blijven hoesten.

Daarna: prikkels vermijden, en zo snel mogelijk acedicone nemen als ik er toch last van heb. Puffers ed heb ik ook allemaal geprobeerd, maar daar hielp niets van.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Al wekenlang hoesten, tips graag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:59

mijn magische huismiddeltje bij hoesten (en alle andere klachten) is zoethoutthee met heel veel suiker... (5 klontjes in een mok).... :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:41

Hoe groot is je badkamer?

Als die klein is kun je ook de boel helemaal dicht houden en dan de douche heel heet zetten, en dan minstens een half uur in je badkamer blijven zitten.

Door de damp verlicht het iets, minder last van benauwdheid. :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:05

milatje schreef:
Polly schreef:
DARO hoestcapsules.
Ik ben een heel hardnekkige hoester als ik verkouden geweest ben, neem deze dingen meestal alleen voor de nacht maar ik hoest gegarandeerd 8 uur niet.
Gewoon bij de drogist te koop.

Die werken inderdaad enorm goed. ^^
Ik neem ze altijd in combinatie met hoestdrank.

Daro retard capsules (bevat dextromethorfan, werkt hoestprikkeldempend) dien je niet te gebruiken bij een hoest waarbij ook slijm wordt opgehoest, dus dat zou ik ik de TS in dit geval niet aanraden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:48

Cowgirl schreef:
Volgens mij is hoesten onderdrukken juist erg slecht...dat is tenminste wat mijn huisarts mij vertelde.
Met hoesten komen juist de slechte bacterien los en werk je ze zo naar buiten.

ja dat was dus ook mijn redenatie

Om nog even de andere vragen te beantwoorden

1. ik rook niet
2. ik heb cv, erger nog; hetelucht verwarming...
3. mijn douche is heel klein, maar stomen met kamille doe ik ook al
4. vannacht weer een ui naast mijn bed
5. inmiddels is er ook tijgerbalsem aangerukt, dat spul is echt 10x beter dan dampo zeg %)

Verder lijd ik in stilte :+ HOEST HOEST ROCHEL %)

De hoest verandert ook steeds, dan weer droog, dan weer slijm, dan weer 'platte' hoest en dan weer dat het bijna echoöt. :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:52

blijf je ff uit mijn buurt dan

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:31

*Gaat shoppen voor tijgerbalsem*

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:37

Hoe heette ook al weer dat vrouwtje uit Klazienaveen?? :?
Die had toch overal de oplossing voor?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:43

Klazien uut Zalk.

Maar dies dood.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:45

O.Hahaaha!Zat ik toch in de buurt met die naam.Maar ze had toch een boek met huishoudwijsheden?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:13

Jeetje, ben dus niet de enige :')
Nog een minpunt is dat ik als kind kinkhoest heb gehad, waardoor ik nu iedere keer zowat de longen uit mijn lijf hoest als ik hoest...
Ga zeker wat doen dus met die tips hier, ben het nou echt spuugzat. :+

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:18

Een collega van mij liep ook wekenlang met een nare hoest rond. Toen ontdekte haar garage dat er iets in de motor van haar auto stuk was, waardoor de uitlaatgassen via de ventilatie naar binnen kwamen.... vergezocht, maar je weet maar nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:23

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:26

Ik heb hier ook elke winter/voorjaar last van.. (nu ook weer dus..) Ik heb af en toe zulke hoestbuien dat ik begin te kokhalsen of soms zelfs echt over geef.
Mijn dokter heeft me 1 keer codeine tabletten voorgeschreven en een inhaler met ventolin. Dit laatste gebruik ik nu nog altijd en dat vond ik wel goed helpen. Bij mij wordt het altijd erger wanneer ik me inspan (dus bijvoorbeeld als ik op de fiets zit of als ik aan het paardrijden ben), ik wordt dan ook heel benauwd. Die ventolin ontspant de spieren van je longen.
Verder is er niet zoveel aan te doen volgens mij..

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:28

Ik kan er over meepraten. Vorig jaar 3 maanden achterelkaar gehoest. 6 keer bij de HA geweest, kuurtje hielp niet, hoestdrank en codeine ook niet. Doorverwezen naar de longarts en daar bleek dat ik bronchiale hyperreactiviteit heb. Ik reageer dus heel erg op bepaalde prikkels. Ik moest een paar maanden zo'n pufje gebruiken en daar is het erg van opgeknapt. Heb zo erg gehoest dat mijn ribben niet meer netjes op een rijtje stonden. Ik loop daarvoor al sinds september bij de fysio en het was bijna weer goed. Vorig weekend begon het hoesten weer en heeft de fysio me meteen weer naar de HA gestuurd omdat ik weer terug bij af was wat betreft mijn ribben. Nu weer aan de pufjes. Erg vermoeiend dat hoesten.

Hoefsmid had een tip om koude koffie te drinken, dit zou de bronchien open zetten. Ik heb het niet uitgeprobeerd want ik vind warme koffie al niet lekker laat staan koude.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 12:35

pff gisteravond gestoomd, ui naast mijn bed, 2 paracetamol voor ik ging slapen, hoestdrank etc. Het klinkt nu wel 'losser', maar ja we zullen zien of ik nu over dat dode punt kom. Elke keer lijkt het over te gaan en dan zakt het weer af....

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:15

_kajo_ schreef:
Hoefsmid had een tip om koude koffie te drinken, dit zou de bronchien open zetten. Ik heb het niet uitgeprobeerd want ik vind warme koffie al niet lekker laat staan koude.

Maar stel dat t helpt?
Ik ben in staat een bak kikkerdril op te eten, stel dat dat zou helpen. :D

Maar gelukkig gaat t hier iets beter, zoveel mogelijk in de buitenlucht scheelt enorm.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:19

Maakt niet uit of de koffie warm is of koud, gaat om de caffiene er in, die de bronchien open zet. :)

Ik heb net de griep gehad, en ik zit nu nog met een gruwelijke hoest die er niet uit wil. Ik krijg ook geen slijm opgehoest, dus ik klink echt heel rot. :=

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:21

Ik heb er ook last van, meestal zo'n 2 a 3 keer per jaar. Codeïne voor het slapengaan, in combinatie met mixtura resolvens, helpt bij mij het beste tot zo ver :)

Hopelijk gaat het snel over, het is om doodmoe van te worden! :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:22

Heb niet alle tips gelezen hoor, maar wat ik altijd doe.. (heb zware kinkhoest gehad, vanaf toen een akelige hoest overgehouden..)
Ik stoom altijd met Vics Vaporub, dan neem ik codeïne pilletje, en drink ik hete thee met klaverhoning.. Wondermiddel :j

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:23

Vette boter op je borst smeren daar komt je hoest iig los van. En trouwens vette boter op je neus smeren daar komt een vaste neus/ snot los van.

Het werkt echt.