Margarine wondermiddel maar waarom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irmalouise

Re: Margarine wondermiddel maar waarom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:28

Ik smeer het ook altijd op mijn zoontje als hij weer een met zijn hoofd ergens op gevallen, en dan komt er geen zwelling.
Heb het van mijn broertje en moet zeggen is echt een goedkoop en werkend alternatief.
Dus zorg altijd wel dat ik boter in huis heb, voor het geval dat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:40

Liejn schreef:
mijn moeder zegt O:)

dat t door de vettigheid komt.. ofzo..

edit: dat trekt in je huid waardoor die soepeler word, en de de doorbloeding dus beter is..
klinkt wel een beetje logisch eigk..

je huid wordt soepeler ja... net zoals bij bodylotion wat ook hydrateert. Dan is niet per definitie de doorbloeding beter. En als de doorbloeding van je huid al beter is, zegt dit niks over die van de spieren, gewrichten en banden.

Dat het tegen zwelling werkt geloof ik niet... En als het er al tegen werkt; waarom zou je zwelling tegen willen gaan :? Dat is een natuurlijke reactie van het lichaam en nodig bij het herstel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:33

Ik kan mij, nu ik het lees, ineens weer herinneren dat mijn moeder het vroeger ook altijd op builen smeerde als ik weer eens gevallen was... Het klinkt dus als "grootmoeders middeltje" (aangezien dat meer dan 30 jaar geleden is).

Het lijkt mij een combinatie van 1.) de koude van de boter, 2.) het effect van de massage, 3) het hydraterende effect.

Je hebt van VSM ook een vette zalf tegen kneuzingen, arnica zalf. Mijn persoonlijke ervaring is dat het niet zozeer de blauwe plek helpt voorkomen, maar wel de zwelling, omdat je goed moet masseren. En met een vette substantie is het prettiger masseren dan zonder iets. Ik denk dat als je met boter of een andere creme (zelfs vaseline of een vette zalf zoals uiercreme) je hetzelfde effect hebt, evenals helemaal zonder iets.